12 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

12 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Öyleyse Cahil hoca derste: — 3 Bu, Yuufu yiyen kur dun ismiydi, dedi. Talebeğen bi — Hocafendi, Yusufu kurt ye- medi, kardeşleri Yakubu aldat- mak kurt yedi dediler, — Öyleyse bu, Yusufu yemi- yen kurdun adıd Hasis Hasisin biri, işine geç gitti AÂmirine şöyle özür diledi enm etin oğacaktım, diş macununu fazla sıktım. Fazla çıkan macunu dek- Tar tübe sokmak için bir anat uğ- raştım, andan geç kaldım! Hayret — Bizim sütçünün karısı, çocu- Zuma kendi sütünü içiriyor. — Bunda şaşacak bir şey yok, fakat acaba kocası, karısının me- mesine nasil su karıştırıyor? — Amma doktor iştiham mü- kemmel, uykum. iL. — Tamam, bütün bunlar gayri yanları kaçırmak için, turup sıra- larının arasına tuz serptim. Ertesi #abah kalltım, bahçeye indim. Bir de'ne göreyim? Eyvah! So- İucanlar turupları çıkarıyorlar, bu: za batıp öyle yemiyorlar mil... Düşünce — Bu sene neye Adaya gitmi- yoruz? > Kocasi omuz silk ' — Sırası değil, — Neden? — Adaya gideceğimize oturup borçlarımızı dü Karsı pek şaştı / — Bunu Adada düşünebil | için sordu Molde göynüme, Bütün bir bahar Dalda göynüme; Kuşlar kıskandı Uçarız sandı Elini tuttamş Ellerim yandi, Tepeler çıktık Göğsümüz tık, Hk Hesap karıştı; Saymadım artık!? SEBEBİ Tezgâh başına geçtiler. — Birer tane daha içelim. — Içelim. 'de benden. — Hayır, iste. mem. Özeki şaştı ve urkadaşındaki bu. değişikliğin se Bebini anlamak — Yahu, dedi, beş senedir bera. der içiyoruz, ilk defa reddediyor. — Sebebi var, — Nedir? — Yeni eve Kaşındık. Ne yo- lr iyi biliyoram, ne de merdiven- dere alıştım 1. — Benim mi MANİLER Seosem mi, sevmesem mi Seviyorum desem mi. Dudağın ) O gün yaplığı nazdı. Bilirdim çok kuurnazdı. Dediğini yapardı, tidadım yok... Yaptığım resimler, ben öldükten #onra çok para edecek... — Maalesef sıbhatin demir gibi! dj“ bir oyun oynamak “istiyorum, — Kolay, omunla evleni EL e 24 Dinlemem olmaz aman Sen yanımda olursan Samanlık olur seyran. Beni neye üzersini Güzel vallah güzelsin Seni tutup öpersem, Söyle Bana ne dersin?. R. Karaca ağursuzdar. — Sofrada tuz devirmek uğur. suzdur. — — Ayın son çarşambası uğur- ri ağ — Bütün bun. lar lâf! dedi. — Hepsini bil. mem, fakat 13 rakamının uğur- rübe ettim. — Nasıl? — Yaşlı bir am cam vardı. Yeşi” ne varisi bendim. 79 yaşındaydı , bir gün bir ziya- Jetle sofrada 13 a kişi idiler... — Ertesi gün öldümü? — Hayır, 13 Sene sonra öldü! MANİLER Cesaret ister erkek. Kadın denen kelebek. Sevilmek istiyorsa, Bumu bilmesi gerek. Yan geldizim hiç yapma. Çıkılmaz yola sapma. Fakat ez anlamadan, Benimdir diye kapma, Benim yolum aşk yola, Göremem sağı solu. Yastık, mastık istemem, Te sevgili kala, suz olduğunu tec) Dün, gazetemize, okuyanları. mızdan biri, dercedilmesi ricasi gu ilâm gönderdi. Aynen dercedi- yoruz: Buldum. Çarşamba saat altı rad. delerinde, Şi da, bir tek eldiven buldum. Ren- gi: Kahve rengi. Numarası: 7 bir seyrek. Bu eldivenin tekini her kim kay- bettiyse, diğer tekini, artık işine yaramıyacağından, adresime Tica ederim: Fatma Gülşen, Kurtuluş 24 mara. Sokakta Vizita parasından kurtulmak is- tiyen bir hasis, yolda doktoruna tesadüf edince hemen sordu: — Nasılsınız dekter? — Teşekkür ederim. Siz nasil siniz? — Çok mezlem var, şüm... Siz kendinizi ü yaparsınız? Doktor müstehzi gülümsedi: — Gayet basit: Öksürürüm! Tabiat — Leylâ, kuşlar cevıldıyor, su- lar şıkırdıyor, dallar fışıldıyor... Dinliyor musun? | © ister istemez... Gramofounu getirmedin ki — Kaynanasını döğdüğünü göre dün de neye müdahale etmedin? — Bana hacet yoktu, yalnız başına döğüyordu. | Sorulur mu? Mişonaci hamamın kapısından çıkıyordu. Dışarı adımını atlı ve Salamo- na rasgeldi. Salamon, Mişonaçinin hamam- dan çıktığını görünce çok şaştı: © — Mişonaci, dedi, hamamda ne | yaptın? — Bu da sorulur mu be... Sar bun sattım! Fevkalâde Beyefendi uşağına seslen: — Ahmet, şârap şişesini getir, Biraz sonra, sişeyi gizli bir ye- re sakladığı hatırına geldi amma, bu esnada Ahmet şişeyi getirdi, Beyefendi şaştı: — Ahmet nasıl buldun? — Fevkalâde bir şarap beye fendi?