12 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

12 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

12 Temmüz 1934 Sahife 9 “Amerikan filimlerinde değişiklik başlangıcı Cinsi cazibe esasına istinat eden filimler yerine sanatkârane filimler isteniyor Son günler zarfında Amerika- da ahlâka müğayir filmlere kar- $ı büyük bir mücadele açılmıştır. İki milyon âzası olan ,eNezahet cemiyetin bu kabil filimleri tedan kaldırmak için büyük bir göyretle çalışiyor. Cemiyet ahi ka mugayir filimleri kararlaştıra- yak boykot ilân etmekte ve halkı bu filimleri seyretmemeğe davet eylemektedi Cemiyetin faaliyeti son zaman: larda çok artmış ve boykot ilân edilen filimlere halk rağbet et memeğe başlamıştır. Bu yüzden Amerika filim şirketleri telâşa düşmüşlerdir. Amerikada filimcilik çok tel raki stüdyoların, mükemmel vasıtala- rın emsali Avrupada pek azdır. Fakat bütün bu mükemmel vas talara, milyonlar. sarfedilmesine rağmen Amerikada pek az yapılıyor. Bunun sebebi lim şirketlerinin sanattan ziyade gösterişe, dekora ehemmiyet ver- Bir kaç gün evvel meşhur ar- tist Duğlasın Paris muhal 7e olan beyanatını meşretmişti Duğlas Amerikada Sex Apel (cinsi cazibe) diye ortaya atılan seye şiddetle itiraz ederek artist lerde cinsi cazibeden ziyade is fidat ve iktidar aranması lâzim geldiğini söylüyordu. Duğlasın bu sözleri çok doğru- dur. Bir filim yıldızı ipti | müz cevap vermemiştir. tedir bir sanatkâr olmalıdır. Gü- | zellik, cinsi cazibe gibi şeyler bundan sonra gelir. Amerika filim şirketleri yıldız- larda her şeyden evvel cinsi ca- zibe ve güzellik aradıkları gibi hemen her filimde bir çok güzel figüranlar bulundurmakta, bun- ların güzelliklerini göstermeleri için vesileler hazırlamaktadırlar. Bu noktadan Amerika filimlerile Avrupa filimleri arasında büyük farklar vardır. Amerikalılar şimdiye kadar cinsi cazibeye müstenit filimler- den hoşlanıyorlardı, Fakat anla- şılan orada da bu gibi; filimlere rağbet azalmıştır. Eğer bugünkü cereyan ilerilere Amerikan Fi- limlerinde de büyük bir değişi liğe şahit olacağız demektir. Geçen hafta dünya boks şam- piyonluğu için yaptığı maçta Kar- nerayı yenen. Amerikalı bok: Max Baere filim çevirmek teklifte bulunulmuştur. Boksör be- X Geçen kış şehrimizde gösüe rilen «Bir saatlik milyoner» fil- minin baş artisti Duvalles yakmda «Kadınlara mahsus kompartıman» isminde bir filim çevirecektir, Fik min mevzuu bu alınmıştı. Billie Dove ve Dorethy Yordan i hafta evvel birer çocuk doğür muşlardı Hollivutta film çevirmeğe başlıyan meşhur Rus yıldızı Anna Sten 4. Sia ıramoun'un yeni yıldızlarından Frances Drake Moris Şövalye neden Hollivuttan ayrılamadı ? Bir rivayete göre yakında Kay Francis ile evlenecekmiş ? Moris Şövalye geçende Holli- vutta Jeanette Mac Donald. ile beraber «Şen dul kadın» opere- tini çevirmişti, Artist bu filim bit- tikten sonra Avrupaya gelmek, bir müddet Fransada dinlenmek, sonra ingiltereye giderek orada bir filim çevirmek niyetinde idi Halbuki aradan (aylar geçti halde Maris Şövalye elân Holli- yuttan ayrılmamıştır. Fransız artisti yeni filim çevir- mediği halde neden Hollivutta oturuyor? Amerikadan gelen ha- berlere inanmak lâzım gelirse Şövalye, meşhur sinema yıldızla» rından Kay Francise âşık olmuş. Bunun için Avrupaya hareketini tehir etmiş. Kay Francis şimdiye kadar üç 'defa evlenmiştir. İlk izdivaci 17 gençle evlenmiş, fakat ertesi se- ne boşanarak başka bir gençle evlenmiştir. Bu izdivaç ta uzum sürmemiştir. Genç kadın bir sene sonra bu kocasından da ayrılmış ve Hollivuta gitmiştir. Uçüncü kocası Kenneth Mac Kenmadır, genç kadınla birlikte üç Filim çeviren bu artist Kay Francisi çok beğenmiş ve izdivaç teklif etmiştir. Artist bu tekli den evlenmişlerdi Bu izdivaç ta uzun sürmemiş tir. Bir müddet sonra yeni evliler ayrılmışlardır. Moris Şövalye ve Kay Francis son zamanlarda daima beraber geziyorlar, İkisi de biribirlerin den çok hoşlanıyorlarmış. Fakat rivayete göre Moris Şövalye ka- dının sık sık boşanmak meylin- den korkarak henüz kati kararı- Amerikadan gelen haberlerin ne derece doğru olduğu belli de- ğildir. Meamafih Moris Şövak T Sinema ihtiyacı ihtilâf bir an evvel halledilmeli, sinemalar açılmalıdır Belediye ile sinema sahipleri arasında ihtilâf devam ediyor. Bu yüzden sinsmalar elân kapa li bulunmaktadır. Gerçi yaz si- nema mevsimi | değildir. Fakat İstanbul gibi eğlencesi pek mah dut olan yerlerde yazın da Sine malara rağbet edilir. Bu mevsim- de sinema Fiatlerinin ucuzlamar sı da bir çok kimseleri sinemala- ya çeker, Bir bakıma yaz mevsimi iyi fi- lim seyretmek için en müsait 20- mandır, Bütün kış, hattâ biz sene evvel gösterilen filimler arasin- dan en iyileri seçilir ve hep yazın gösterilir, kış mevsiminde hava- nın femalığı, diğer bin türlü se- bepler yüzünden sinemaya gide- miyenler methi kleri fik görmek Üzere yazın sinsmaya . Boğucu sıcak, büküm süren günler istisna edilirse ye zin da pekigüzel filim seyredilir. Son ihtilâf halkı bu eğlence- den de mahrum bırakmıştır. Bu- rada kimin hakı, kimin haksız ok duğunu tetkik edecek | değiliz. Yalnız sinemayı seven halkın his- siyatına tercüman olarak iki ta fa da ihtilafı halletmelerini tav: ye edeceğiz. Sinemaların bir an evvel açılması halkı cok memnun edecektir. # Hollivutta Operatör isminde bir filim çevrilecektir. Filmin baş. yıldızı Marlon Davistir. Sarışın £ bu filimde siyah saçlı olarak görünecektir, yeyi, ilk kararına rağme vutta tutan bir sebep olduğu mus hakkaktır..— | Zenci artist Jozefin Baker yakında Pariste «Zouzou» isminde * “ Veda valsi , eseri Almanyada filme çekilecek» tir. Film Almanca ve Fransızca olacaktır.