1 Aralık 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

1 Aralık 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

ya da görmüşsünüzdür. Bu oyunlarda kahramanlarımız genelde beyaz elbiseleri, ren- garenk kuşakları ile tipik uzak doğu karakterlerini canlandır- maktadır. Amaçları da ya bir- şeyler bulmak ya da sürekli olarak bir yöne doğru İlerle- mektir. Oysa ki “oyunumuzun konusu ve ekran görüntüsü di- ğerlerinden farklı. Oyunumuz yüklendikten sonra ekrana oyunu yapan fir- ma tarafından kopyalanma- ya karşı koyulmuş Copy Pro- tection menüsü geliyor. Bu menüde, nümerik klavyeden gireceğiniz herhangi bir ra- kam ve ardından Enter tuşuna basmanız oyunun ana menü- süne geçmenizi sağlayacak- tır. Bu ekranı geçtikten sonra karşımıza başka bir menü ge- liyor. Bu menüden adamınızın hangi durumda oyuna başla- yacağını ayarlıyorsunuz. * Strength: Dövüş gücünüzü * Resistance: Dayanıklılığını- ZI * Efficienecy: Çeviklik dere- cenizi Ayarlamanız mümkün. Ama unutmamanız gereken bir hu- sus bulunmakta; oyundaki du- rumunuzu (güç, enerji vb) ayarlarken bütün özelliklerini- zi maksimum hale getiremi- yorsunuz. Dayanıklılığınız ar- tarken, çevikliğiniz de o dere- ce azalıyor. Güç durumunuzu İoystick'i sağa, sola, yukarı, aşağı ha- reket ettirerek dengeleyebili- yorsunuz. Artık joystick'in ateş tuşuna basarak oyuna başla- yabilirsiniz. Oyun başladığın- da biz ekranın sağ tarafında- ki adamı yönetiyoruz. Ekranın üst kısmında enerji durumunu- zu. gösteren çubuklar bulun- makta. Râkibinize ilginç dövüş tek- nikleriyle saldırıyorsunuz. Ne kadar çok hareket ederseniz o kadar çok yoruluyorsunuz. Yoruldukça da enerjiniz o ka- dar azalıyor. Enerji kazanmak için boş anlarınızda eğilmeniz gerekiyor. Ama dikkat edin, siz dinlenirken rakibinizden hiç ummadgınız bir darbe alma- nız mümkün. Ayrıca siz enerji kazanırken rakibiniz de bu fır- saftan yararlanarak enerji ka- zanabilir. Bu yüzden zamanla- mayı İyi ayarlamanız gerekir. Adamınız dövüş sırasında (sizin isteğinize bağlı olarak) kı- sa bir süre için garip bir yara- tığa dönüşebilir. Fakat bu de- ğişim olayını 3 kez yapabilirsi- niz. Her bölümde ayrı bir yara- tığa dönüşüyorsunuz. Bu yüz- den de her bölümde ayrı bir şekle ve özelliklere sahip yara- tıklar olabiliyorsunuz. Arka planda sade ama güzel gra- fikler var, bu grafikler her bö- lüm sonunda değişiyor. Ada- mınız yaratık halinde iken ra- kibine daha fazla hasar veri- yor. Bu halde kısa bir süre ka- liyorsunuz. Bu durum kısıtlı ol- duğu için yaratığa dönüşme haklarınızı ilerleyen bölümler- de kullanmanızı tavsiye ediyo- rum. Oyunda başarılı olmak için rakibinize yerden tekme ve yumrukla saldırmalısınız. Ayrıca enerjinizin azaldığını hissettiğiniz anda adamınızı dinlendirin. Oyunda yapabileceğiniz jJoystick hareketleri de şöyle: * Joystick sol: Sol tarafa iler- leme, * Joystick sağ: Sağ tarafa ilerleme. * Joystick yukarı: Adamınızı yaratığa dönüştürme, * Joysitek aşağı: Adamınızı dinlendirme, * Joystilck sol 4 ateş: Sola yumruk. 23