1 Aralık 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 56

1 Aralık 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 56

'TANİİİM - 'TANİİİM - "TANTİŞM ne transfer edin. Eğer sert bir savaş İstiyorsanız “AGRESSİ- ON yani saldırganlığınızı arf- tırın. Bu işlem için yukarı ve aşağı doğru olan oklara klik- leyin. Daha sonra “AUTO SCA- LE”e basarak savaşın otoma- tik durumunu belirleyin. Sağ taraf düşman sol taraf ise sizin seviyenizi belirtir. Agression'ın hemen üstünde asker sayınız - ve karşılıklı güç durumu belir- tilmektedir. Unutmayın savaş geminize asker yüklemeden sakin bir savaşa gitmeyin. Şim- di gelelim asker yükleme işle- mine. Aynı menüde bu işlem- leri gerçekleştirebilirsiniz. Star- base'de almış olduğunuz or- dular gezegende bulunurlar. Savaş geminizi hangarlardan birine indirerek kurukafa seçe- neğine basın. Ordularınız bu- rada görünmektedir. Docking Bay seçeneğinden savaş ge- minizi seçin ve gezegendeki askerlerinizin üzerine klikleyin. Orduarınız artık savaş gemi- sindedir. Yalnız unutmayın an- cak dört orduyu bir savaş ge- misi iİle taşıyabilirsiniz. BÜYÜTEÇ: Gizli görevlerinizi * bu menüden ayarlıyorsunuz. Ajanlarınızın herhangi bir ge- zegenden bilgi almasını iste- diğinizde gezegen okunu o gezegene getirip büyütece klikleyin. Karşınıza şu seçenek- ler çıkacaktır. Resources: Gezegenin yiye- cek, mineral, enerji ve yakıt durumu. Fiyatı 14000 credits'- dir. Population: Gezegenin nüfu- su. Fiyatı 1520 credits'dir. War Status: Askeri gücü. Fi- yatı 2200 credlits'dir. Everything: Gezegen hak- kında tüm bilgileri verir.Fiyatı 4720 credits'dir. Exit: Bu menüden çıkış. DİSKET: Kayıt, yükleme ve ye- niden oyuna başlama seçe- neklerini İiçerir. Kayıt veya yük- leme için gerekli işlemleri ya- pp “EXECUTE” seçeneğine basmanız yeterlidir. GEMİ: Uzay araçlarınızın transferini bu ikon ile gerçek- leştiriyorsunuz. Bu seçeneğe bastığınızda gezegen oku hangi gezegende iİse o geze- genin hangarına geçersiniz. Bu sizi şaşırtmasın. En alttaki 32 bölmeli panelden konfrol etf- mek istediğiniz gemiyi seçin. Bundan sonra o gemiye İste- diğiniz işlemi yaptırabilirsiniz. “RENAME” ile yeni bir isim ve- rebilirsiniz. En üstteki üç seçe- nek İse sırasıyla şu şekilde: Gezegenden uzaklaşan ge- mi: Gemiyi hangardan geze- genin yörüngesine gönderir. Gezegenden gezegene ok: Gemiyi gezegen yörüngesin- den başka bir gezegenin yö- rüngesine İransfer eder. Bu yolculuğun kaç gün süreceği belirtilir. ' Gezegene yaklaşan gemi: Gemiyi gezegen yörüngesin- den hangara indirir. Ayrıca yolculuğu iptal et- mek İçin üzeri çarpılı gemiye basmanız yeterli. Mesaj kıs- mında ise seçtiğiniz geminin tam olarak yerini görebilirsiniz. Supremacy'nin tüm ikonları bunlar. Artık oyun hakkında kı- sa kısa bilgiler ve ipuçları ve- rebiliriz. Oyuna ilk başladığı- nızda önce yiyecek fabrikası kurun. Böylece ana üsdeki halkınızın yiyecek sıkıntısını ön- lersiniz. Hemen bir formatlayı- ci yani atmosfer processor alarak gezegenleri formatla- maya başlayın. Her formatla- dığınız gezegene bir solar-sat ve yiyecek fabrikası kesin gön- derin. Formatlama işlemleri bittikten sonra her gezegene en az 100 asker gönderin. Ta- bil en iyisinden olmak şartıyla. Böylece gezegenlerinizi gü-