1 Aralık 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 34

1 Aralık 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 34

* Joystick sağ 4 ateş: Sağa yumruk. * Joystick sağ * aşağı: Sa- ğa yuvarlanma. * Joystick sol * aşağı: Sola yuvarlanma., * Joystick sol 4 yukarı: Sola zıplama. * Joystick sağ * yukarı: Sa- ğa zıplama. * Joystick sol * yukarı * ateş: Sola tekme. * Joystick sağ * yukarı * ateş: Sağa tekme. & Joystick sol 4 aşağı * ateş: Sola yerden vuruş. * Joysitek sağ 4 aşağı * ateş: Yerden vuruş Klavyeden kullanacağınız tuşlar: (RETURUN)....ABORT (Oyunu tekrar başlatmd). Adamınızın hareketleri çok iyi animate edilmiş, ayrıca Joystick'i hareket ettirmediği- niz zaman adamınızın selam vermesi, ayakkabılarını bağ- laması, ölürken kafasını eline Uğur Özyılmazel orkusuz kahraman Rick tekrar karşınızda. Yine maceraya koşup tehlikeli yer- ler keşfetmeye var mısınız? Ha- zırsanız hemen RİCK DANGE- ROUS disketini bilgisayınıza ta- kın ve bu mükemmel oyunu oynayın. Geçen sene bizi oldukça uğraştıran Rick yine bilgisa- yarlarınızda. Oyunumuzda tekrar Londra'yı kurtaracağız. Ama bu sefer Almanlardan 34 değil uzaylı yaratıklarının elin- den. Oyunun bu bölümü için bilim-kurgu türünde yeni ka- demeler ve düşmanlar dizayn edilmiş. Rick Dangerous'un es- ki silahı bile lazer silahı olmuş. Ayrıca kahramanımız Rick pe- lerinli süper kahramanlara benzemiş. Haydi hayırlısı diye- rek oyunumuza başlayalım. Değişik bir konuya benziyor. Uzaylılar tarafından istila edilmiş Londra'yı kurtarmak si- alması oyuna ayrı bir espri katmış. Yapılan karate hare- ketleri de gerçeğe çok yakın. Bu dövüş harekeftleri, güzel ses efektleri ile süslenince ortaya daha da güze! bir kombinas- yon çıkıyor. Genel açıdan zevkii ve İil- ginç bir karate oyunu, bu tür oyunları seven arkadaşların bir müddet sıkılmadan oyna- yacaklarını tahmin ediyorum. Grafik ı /D Ses : 80 Oynanabilirlik : 80 Genel L ZA ze düşüyor. Birincisindeki gibi bir çok tuzak ve benzeri hare- ketler burada da var. Ama bu bölüme, yeni olarak çok deği- şik karakterler ve tuzaklar ek- lenmiş. Mesela odalarda bizi bazı silahları durduran ve asansörleri çalıştıran düğme- ler var. Artık bombaları kendi- mizden uzaklara da atabiliyo- ruz. Bildiğiniz gibi birincisinde- ki Rick ölürken komik bir çığlık atarak zıplayarak ekrandan uzaklaşıyordu. RİCK DANGE- ROUS 2'de bu ölüm sahnesinin daha güzeli var. Bu kadarlık kısa bir bilgiden sonra oyunu- muza başlayabiliriz. Oyunun aççılış resminde spa- ce'e basarsanız oyunu siyah beyaz televizyondaymış gibi oyarsınız ayrıca oyuna İstedi- ğiniz dört kademeden de başlayabilirsiniz. Seçim size kalmış. Oyunumuz tipik bir platform oyunu. Önümüze çıkan oda- ları zıplayarak, koşarak ve merdivenlerden çıkarak ge- çebiliyoruz. Bu oyunda da