December 1, 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

December 1, 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

bulunuyor, eğer bunların ara- -sından yürürseniz zemin çökü- yor ve ya kazıkların ya da bir gardiyanın bulunduğu ekra- na düşüyoruz. Oyunda sıkışın- ca ya da yolu bulamayınca her yeri dolaşın mutlaka çev- rede bir çlklî ya da bir anah- tar vardır. İlerledikçe back groundlar daha da güzelleşi- yor. Oyunda mufltfağa girip enerjinizi çoğaltabilirsiniz. Evet benim anlattıklarımı yapıp, bi- raz dikkatli oynamışsanız so- nuca ulaşan ve en üste giden merdiveni bulup açmış olma- nız lazım. Yukarı çıkınca, bir bakıyoruz ki sonunda Alicia'yı bulduk, durun, biraz bekleyin bu bir son ekran değil, Alicia meğerse gerçek Alicia değil, Alicia kılığına girmiş Harpia'y- mış. Harpia uçmaya başlaya- cak ve havada uçarak atlığı ateş toplarıyla size saldıracak- tır. Burada devamlı hareket edin ve topuzunuzun başının uçma özelliğini kullanın. Har- pia ölünce başı kopuyor ve başsız gövdesi yere düşüyor. Oyunun ne yazık ki bir son ek- ranı yok. Ama oyun boyunca olan grafikler, oyunun sürükle- yiciliği ve güzel müziği oyunun bu eksikliğini kapıyor ve oyu- nu çok güzel yapmaya yetiyor da artıyor. Eğer bu nitelikli oyun yerine ucuz ve kalitesiz piyasa oyunlarını tercih edi- yorsanız, o başka tabil. Yeni bir oyunda görüşmek üzere. Oyunun değerlendirmesi: Grafik : 8 Ses Zorluk : Kurgu : Genel : ©0 ©O SO Mehmet Vasfi Gürmen minim ki bu habere çok se- vineceksiniz? Piyasaya, adı “International Soccer Challen- ge“” olan çok yeni ve çok zevkli bir oyun çıktı. Bu, nor- maoal, kolay bir futbol oyunu. Fakat yine de aydınlanması gereken bazı noktalar var. 1- “Load Saved Game” ile daha önceden save ettiğiniz oyunu yüklersiniz ve kaldığınız yerden maçlara devam eder- SİNİZ. 2- “World Cup” ile dünya kupası maçlarına katılırsınız. 3- “Süper League” ile futbol ligine katılırsınız. Burada sizin takımınız ligdeki diğer takım- larla karşılaşır ve her maçı ka- zandığınızda, puan tablosun- da, takimınız, bir bir yukarıya doğru yükselir. 4- “Practice Session” ile anİ- renman yaparsınız. Bu komu- tu seçince, karşınıza & ayrı se- çenek daha çıkar: 4- “Passing” ile pas verme çalışmaları yaparsınız. İlk ça- lışmayı tamamlayınca “space” tuşuna basarak, İkin- ci pozisyona geçersiniz. bu “Passing” antrenmanında, to- pa vuruş kuvvetini ayarlama- yı ve topa falso aldırmayı öğ- renirsiniz. 2- “Penalty Kick” ile penalfı atışları çalışırsınız. Burada ra- hat gol atmak için sadece ateş düğmesine basmanız ye- terli. 3- “Goalkeeping” ile penalltı atışlarına kalecilik yaparsınız. Burada, karşı takımdan bir oyuncu, size penaltı çeker. Sİz de gol yememek için topun geldiği yönü dikkatlice izleyip Joystick'i o yöne çekmelisiniz. Eğer top sizin çok uzağınıza gi- diyorsa ateş düğmesine ba- sarak, joystick'i o yöne çekme- lisiniz. 4- “Corner Left” ile kalenin sol tarafından korner atışı kul- lanırsınız. Eğer atışı kullanırken, elinizi ateşte ne kadar basılı tutarsanız top o kadar hızlı ve havadan gider. 37