1 Aralık 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

1 Aralık 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

(« b İR .x'xxı Bİ D4 KSB K ) bf | B ilim adamları uzun yıllardır çok önemli bir konu üzerin- de çalışırlar. Bu konu uzayda yaşamı sürdürmekltir. Bu işle il- gili olarak hem Amerika Birle- şik Devletleri hem de Sovyetler Birliği yoğun çaba harcamak- tadırlar. Eğer siz bu süper güç- lere kafa tutarak onlara fark atmak İstiyorsanız İşte size önemli bir fırsat: SUPREMACY. Bu oyun ile kendi kendinize Uzayda yaşam savaşı veriyor- sunuz. Supremacy'nin konusu kısaca şu şekilde özetlenebilir. 2010 yılında dünya federas- yonu uzayda yeni bir yıldız üs- sü kurmuştur. Ancak bu üssün imkanları kısıtlıdır ve bulundu- ğu sistemde bir de düşmanı vardır. Ancak siz üssü yöneten kişi olarak bu zorlu durumdan halkınızı kurtarabilirsiniz. Bunu başarmak için yapmanız ge- reken çevrenizdeki boş geze- genleri yaşanır hale getirerek bu gezegenlerde topluluklar kurmak ve bu halktan yarar- lanmak olacaktır. Fakat so- nunda boş gezegenler kal- mayacak ve bunlar yerini sa- hipli gezegenlere bırakacak- lardır. İşle buradan sonra as- keri gücünüzü de ortaya koy- malısınız. Ele geçirdiğiniz ge- zegenlerden vergiler alarak savaş gemisi, tarım ve endüsit- ri gemileri ve solaryum sistem- leri yaratabilirsiniz. Yani sınırlı gücünüzü ve enerjinizi doğru kullanarak sınırsız hale getire- bilirsiniz. Bu sayede yaşam standartlarınız yükselecek ve S2 F A ' $ İi *XX V4 ei askeri gücünüz karşı konul- maz olacaktır. Ancak tüm gü- cünüzle düşmana karşı koyar- ken kendi halkınızı unutma- malısınız. Aksi halde uygarlığı- nız zayıflar hatta yok olabilir. İşte yine software firmaları bizleri uzay stratejilerinden mahrum eltmiyor. Millenium 2.2'den sonra piyasaya Sup- remdaey adlı yeni bir uzay stra- tejisi çıktı. Bu oyunun Milleni- um'dan farkı hareketli bir Uzay savaşı İçermesi sanırım. Çün- kü Millenium'da amacınız dünyayı kurtarmaktı. Supre- macy'de ise herhangi bir ge- zegeni kurtarmıyor hatta yeni gezegenleri bayrağınız altına topluyorsunuz. Oyunu benzer- lerinden ayıran bir diğer özel- lik ise hiç arcade sahnesinin bulunmaması. Yani tam bir strateji oyunu. Bu sayede ar- cade meraklıları çok rahat bir oyun oynayabilirler. Mephisto of Z.B. Supremacy oldukça güzel animasyonlu bir demo ile baş- liyor. Bu demoda gösterilenler gerçekten ilginç. Aklınıza he- men dünyanın oluşumu teori- sini getiren animasyonlar var. Demo kısmından sonra artık düşmanınızı tanımaya başlı- yorsunuz ve dört tip uzaylıdan birini kendinize düşman ola- rak seçiyorsunuz. Bu seçim ay- ni zamanda oyunun zorluk de- recesini de belirliyor. Bunların adları ve özellikleri kisaca şu şekilde: 1- VOTOK: Sekiz gezegen- den oluşan bir sistemde sava- şıyorsunuz. Düşmanınızın cinsi