1 Aralık 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 59

1 Aralık 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 59

terilir. Bu gösterge sayesinde uzayda gördüğünüz her ya- pay cismin üzerinde birer işa- ret konur. Z - Zoom artı tuşuyla ekran- daki cisimler üç defaya kadar büyütülebilir. X - Z tuşunun etkisinin tam tersini yapar. T - Taktik ekranında çevre- nizdeki uzayın gerçek bir tem- sili bulunur. Burada yapay uzayı İstediğiniz gibi çevirebi- lir ve değişik açılardan ortalı- ğı İnceleyebilirsiniz. ENTER - Taktik ekranınday- ken nümerik klavyede bulu- nan bu Tuş sayesinde istediği- niz UZaAy gemisinin yerinden Uuzayı İzleyebilirsiniz. Hangi ge- minin yerinde olduğunuzu bil- gisayar bir mesajla ekranın alt. tarafında size bildirecektir. Bu ekranda da Z ve X tuşları et- kindir. . Hem faktik ekranında hem de ön görüntü ekranında anonslar belirir. Bunlar pilotu bazı olaylara karşı uyarır ve ona mesajların geldiğini belir- tir: : PwsS - Verilen görev üzerinde çalışmanın devam etmesi ge- rektiğini bildirir. Ekranda bu mesaj ilk defa çıkınca mesaj ekranından mesajınızı alabilir- siniz. Daha sonra bu mesaj kaybolmayacaktır ama siz işi- nize bakın. NOr - Yeni mesaj geldiğini belirten bu mesajdan sonra mesaj ekranında yeni komut- larınızı okuyabilirsiniz. leM - Size yönelmiş olan bir füzenin varlığını belirten bu mesajı ciddiye alsanız iyi olur. -Bunun için mesaj ekranına “bakmanıza gerek yoktur. FMO - Yeni gelen bir mesaj olduğunu belirtir ve hemen mesaj ekranına bakmanızın gerektiğini vurgular. M - Mesaj ekranında yeni gelen mesajları ve edinilen bazı bilgileri izleyebilirsiniz. Bu mesajlar uzay istasyonundan veya diğer uzay araçlarından gelebilir. D - Data ekranında o anda hakkında bilgi sahibi olduğu- nuzZ uzay cisimlerini görebilirsi- niz. Daha sonra açıklayacağı- mız data toplayan füzeyle ye- ni bilgiler edindiğinizde bu ko- nunun başlığı data ekranında kırmızı olarak görünecekltir. N - Navigasyon ekranı ga- laksinin yakın çevredeki yıldız- larını gösterir. Herhangi bir yıl” dızın üzerine gidip ateşe ba- sarsanız navigasyon bilgisa- yarı bu yıldıza kitlenir ve dola- yısıyla yapacağınız bir Uzay üstü sıçramanın hedefi bu yıl- dız sistemi olur. Bir yıldızı seç- menin bir başka yolu da bu ekrandayken BOŞLUK tuşuna basmak ve ortaya çıkan pen- cerede yıldızın ismini veya bir kısmını yazmaktır. S - Güneş sistemi içindeki navigasyonlarınızı bu ekran- dan ayarlamanız gerekir., N tuşuyla bir yıldız seçtikten son- ra bu yıldızın hangi gezegeni- ne gideceğinize S tuşuna ba- sıp geldiğiniz navigasyon ek- ranında karar verirsiniz. Yine bir gezegenin üzerinde ateşe basmak yeterlidir. ama tam odaklama sağlayamıyorsanız BOŞLUK tuşu burada da ekkili- dir. Bu iki ekranda da zoom ve iki eksende rotasyon yapabi- lirsiniz. Geminin kontrolü Mouse İle kontrol oldukça hassayite gerektirmektedir, özellikle hızlanıp yavaşlarken hedefimizden oldukça şaşa- biliriz. Bunu engellemek için de otopilotlardan yararlanırız: TABLO L - Uzay istasyonundan uza- ya çıkmak A - Uzayda nispeten yavaş hızla iİlerleyen geminize guad-. space motforları takıldığı za- man büyük mesafeleri kısa bir Uuzay üstü sıçramayla katede- bilirsiniz. Bu tuş navigasyon ek- ranından kitlendiğiniz yıldız sis- temine gitmenizi sağlar. ESC - Başınız derde girinci veya acil bir durumda bu tu- şa basarak pilotun bulundu-