1 Aralık 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 54

1 Aralık 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 54

TANZİŞM : 'TANLİŞM - 'TANLİŞM hangardaki, gezegen ve yö- rünge resmi ile de orbitteki ge- milerin sayısını öğrenebilirsiniz. ALTIN: İhtiyacınız olan tüm araçları temin ettiğiniz fabri- ka. Çeşitli gemiler ve araçlar bulunuyor. Bu araçlar ve gö- revleri ise şunlar. 1- Atmosphere Processor (Gezegen formatlayıcı Forma- tayıcı): Hayat olmayan bir ge- zegeni yaşanır hale getiren araç. Yalnızca bir tane alma- nız yeterli. Zaten isteseniz de fazla alamıyorsunuz. 2- Solar-sat Generator (Gü- neş enerjisi Jeneratörü): Geze- genin yörüngesine yerleştire- rek enerji üretiyorsunuz. Jene- raför adedi arftıkça üretilen enerji miktarı çoğalır. Nükleer enerji ile çalıştığından ayrıca yakıt ihtiyacı yoktur. 3- B-29 Battle Cruiser (Savaş Gemisi): Adından belli olduğu gibi savaş gemisi. Ancak bu gemi biraz farklı bir savaş ge- misi. Sadece askerleri transfer etmek için kullanılıyor. Yani as- ker taşıyabilen tek uzay gemi- si. Yük kapasitesi oldukça az. 54 Sadece 600 ton yük taşıyabi- lirsiniz. Yakıt fankı ise 850 ton yakıt alabiliyor. Yirmibir kişilik bir ekip ile uçabiliyor. 4- Horticultural Station (Tarım Fabrikası): Gezegenin yiyecek ihfiyacını karşılayan fabrika. Enerji ile çalışıyor ve otuzbir ki- şilik bir ekibe gereksinimi var. Yani fabrikaya adam yerleştir- melisiniz. Yardımcı bir gemiye ihfiyaç duymadan başka bir gezegene transfer edilebilir. Tabil yakıt koymak şartıyla. 5- Core Mining Station (Mi- neral ve yakıt fabrikası): Geze- genin ihtiyacı olan mineral ve yakıtı sağlayan fabrika. Bu fabrika da yeterli yakıt koy- mak şarfıyla transfer edilebili- yor. Yirmi kişilik bir ekibe ihtiya- €l- VAar. 6- Cargo Sfore/Carrier (Yük gemisi): 2250 tona kadar olan tüm yükleri taşımaya yarar. 1250 tonluk yakıt deposu sa- yesinde yakıt takviyesiz çok uzağa gidip gelebilir. Yirmiahı kişilik bir ekip bulunması gere- kiyor. Satın alabileceğiniz araçlar bunlardan ibaret. Fabrika sa- yısını arttırarak üretilen besin ve yakıt miktarını arttırabilirsi- niz. Ayrıca oynadığınız zorluk derecesine göre araç üretir- ken karşınıza çıkan engeller artacaktır. Örneğin en kolay bölümde yalnızca para gere- kirken 3. bölümde bunun ya- nısıra enerji ve mineral'de ge- rekecektir. FORMATLAYICI: Bu seçenek ile yaşam olmayan bir geze- geni yaşanır hale getirebilirsi- niz. Bunun için gezegen oku- nu boş bir gezegene getirip bu ikona basın. Atmosfer Pro- cessor adlı alet, “Planet 1” adıyla gezegeni formatlaya- CAĞINI, İsterseniz “ESC” tuşu ile vazgeçebileceğinizi ya da “DEL” fuşu ile yeni bir isim ve- rebileceğinizi belirtir ve işleme başlar. Eğer gezegenin for- matlanması devam ediyorsa yeni bir gezegen formatlaya- mazsınız. Bir gezegen format- lanırken bu ikona basarsanız size formatlama işleminin da- ha ne kadar süreceği belirtilir. YUMRUK: Düşmanınıza karşı koymak için bir ordu yaratma- llsınız. İşte ordunuzu bu seçe- nekle oluşturuyorsunuz. Bu iş- lem için karşınızda dört çeşit asker var. Buna karşılık seçe- bileceğiniz üç çeşit de silah mevcut. Her türün değjişik özellikleri var. Tabii kalite yük- seldikçe fiyat artıyor. En üstte- ki isimlerden “PLATOONS” bir- lik numaranızı, “TROOPS” o bir- likte bulunan asker sayısını, - “CİVİLİANS” ise gezegeniniz- deki halkın sayısını verir. Ordu- yu yalnızca ana üssünüzdeki halkınızdan yaratabiliyorsu- nuz. Orduyu oluştururken dik- kat etmeniz gereken nokta