1 Aralık 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

1 Aralık 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

'TANTİŞM - 'TANTİŞM - 'TANTİŞM adamlarınızı eğiterek satın al- manızdır. Bu oldukça kolay bir işlem. Birlik numaranızı Plato- ons İle seçfiklen sonra İro- ops'u arftfırıp İstediğiniz sayıda asker yapın. Askerleri bu hale getirdikten sonra yani tİroops'u arttırdıktan sonra ekranın sağ alt kısmında gördüğünüz “TRAİN” bölmesinin 4 100 ol- masını bekleyin. Aksi halde eğitim görmemiş adamlarınız kolay yenilgiler alabilirler. 200 kişilik bir ordu 20000 credits ile 109000 credits arasında bir paraya mal olmaktadır. Eği- tim seviyesine göre birliklerin aldıkları rütbeler şu sıra ile art- maktadır. Cadet, 2and Lieutenant, Captain, Maojor, Lieutenant, Colonel, 1 Star General, 2 Star General, 3 Star General, 4 Star General ve son rütfbe olarak da 5 Star General. En yüksek seviyedeki 800 kişilik bir ordu yaklaşık 12000 güç seviyesine eştir. Çarpı işareti olan ikon or- duyu dağıtarak daha güçlü bir halde yeniden yaratabilir- siniz. En fazla 24 ordu bulun- durabileceğinizi sakın Umnut- mayın. SANDIK: Gemilerinizin yükle- me ve boşaltma işlemlerinin yanısıra hangar işlerini ayarla- dığıniz bölüm. Yeni satın aldı- ğınız bir gemiye tayfa ve ya- kıt yükleme de bu menüden yapılmaktadır. Aracınızı satın aldığınızda otomatik olarak hangarlardan birine gelir. Bu- rada aracınızın bulunduğu hangarı seçerek işe başlaya- bilirsiniz. Ekranın orta kısmında size bu araç hakkında şu bil- gileri verecektir. Aracın adı, halkın nüfusu, taşıyabildiği İn- san sayısı, mürettebat sayısı, maximum yük kapasitesi, ya- kıt deposu, yüklenen yük mik- tarı ve son olarak da geminin parasal değeri hakkındaki bil- gileri alabilirsiniz. Sağ tarafta İse yükleme ve boşaltma işlemleri için gerek- li veriler vardır. Bu veriler öl- çekli olarak gösterilmektedir. Bu değerler gezegen için 250, gemi içinse 25 ile çarpılmalı- dır. Sağ taraftaki ok gemiye yükleme, sol taraftaki ok ise gezegene boşaltma yapmak içindir. Bu kısımda food (yiye- cek), minerals (mineraller), energy (enerji) ve fuel (yakıt) -yüklemesi yapabileceğiniz gi- bi insan da yaşıyabilirsiniz. Ek- ranın ortasındaki ikonlar ise gemiye mürettebat yerleştir- me, geminin yükünün tamüâ- mının boşaltılmacısı ve gemiyi parçalama işlemlerinin ger- çekleştirilmesi içindir. Gemi parçalandığı zaman tüm pa- ranızı ve adamlarınızı geri ala- bilirsiniz. Otomatik boşaltma işleminde ise geminin tüm yü- kü ve taşıdığı insanlar boşalltı- lır. Geminin yakıtı sabit kalır. GEZEĞGEN: Bu ikon ile geze- genin üzerinde bulunan araç- ları faaliyete geçirebilirsiniz. Örneğin hangardaki bir tarım fabrikasını faaliyete geçirmek için yapmanız gerekenler.şun- lardır. Bu ikona basarak han- gardaki yüzey transfer sistemi- ne geçin. Fabrikanız hangi hangarda ise o hangara kilik- leyin. Artık fcbrikanız gezege- nin yüzeyindedir. Fabrika res- minin üzerinde bulunan on/off seçeneğini kullanarak. fabri- kayı aktif hale getirin. Aktif ha- le geçen bir fabrikanın altın- da “RUNNİNG” ibaresini gö- rürsünüz. Artık bü gezegende yiyecek üretilmeye başlanmış- tır. Aynı işlem maden fabrika- sı için de geçerlidir. KURUKAFA: Savaş bölümünü İçerir. Gezegenlerdeki savaşı bu seçenek ile kontrol ediyor- sunuz. Sol üstteki üç “DOC- KING BAY” yani hangarlardan birini seçerek savaş geminizin bulunduğu hangara gelin. Hemen yanında ordularınız belirecektir. Ordularınızın üze- rine klikleyerek onları gezege- 55