1 Aralık 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 58

1 Aralık 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 58

TANTİİM - 'TANTİŞM - 'TANİİŞM. 1 u aa Sinan Vural Y irmibirinci yüzyılın ortala- rında, bizim güneş sistemi- mize yakın bir sistemden ge- len bir tür böcek ırkı dünyaya saldırır. İnsanlar toplu olarak yok edilir ve ülkeler çöker. Amacımız elimizdeki FOE-57 Uzay aracı İle dünyayı koru- mak ve kurtarmak. Oyunun en can sıkıcı yanı düşmanımızı tanımamamız. Kim olduklarını bilmiyoruz, bi- ze neden saldırıyorlar bilmiyo- rUZ. Oyunda en çok kullanılan tuşlar şöyle sıralanabilir: BOŞLUK - İlk ekranda, disk ekranında oradan da oyuna geçmek İçin, HELP - Oyun sırasında (uzay istasyonuna İnmiş haldeyken) disk ekranına geçmek için, -D - Data ekranı 58 F- Ön görüntü H - Yardımcı kask ekranı W - Silahların yüklenme du- rumu : M - Mesaj ekranı L - Uzay istasyonundan fırla- tılmak için © - Avadspace mMmotorları S - Güneş sistemi navigas- yon tablosu Z - Zoom artı X - Zoom eksi T - Taktik ekran N - Galaksi navigasyon tab- losu ESC - Kurtarma modülü 0-9 - Otopilotlar F1-F& - Silahlar RETURN - Makinalı tüfek ENTER - Taktik ekranınday- ken referans noktası değiştir- me. Bu tuşların'değişik ortamlar- da değişik etkileri olacaktır, bunları da yeri geldikçe açık- layacağız. Mouse Konirolü: Geminizi yönetirken mou- se'u sağa sola hareket eflir- meniz bu yönlere dönmenizi, yukarı aşağı oynatlmanız da burnunuzun İstenen yönde ol- masını sağlar. Sol tuşa basa- rak (otopilot 1'deyken) moto- runuz yerçekiminin ©6.3 katı bir ivmeyle hızlanır, sağ tuşa ba- sarak da yerçekimi ivmesi ile yavaşlar. Tuş Konftrolleri: Tuşlar değişik gruplarda toplanmıştır. rakamlar (nume- rik klavyede olmayanlar) oto- pilotları, alfabetik tuşlar, ek- ranları ve ekran üstündeki de- ğişiklikleri etkiler. Fonksiyon tuşları ise silahlarınızı seçer, F- Oyunun çoğunluğu bo- yunca kullanacağınız ekran budur. Geminizin önündeki kokpitten dışarıyı görebilirsiniz. Bu ekran şu Tuşlarla değiştirile- bilir: H - Yardımcı kask ekranı bu tuşa basılarak açılabilir ve ka- patılabilir. Bu ekran ön görün- tünün üzerine birleşir ve uzayın görünfüsüne ek olarak bazı kolaylıklar sağlar. Referans olarak kullanılacak Uuzaysal noktaların hızına ve rengine bakarak kendi hızınızi anlaya- bilirsiniz. Bu nokfalar yeşilken yavaş, maviyken orta ve kırmı- ziyken de çok hızlı gidiyorsu- nuz demeklir. W - Silah göstergesi de kask göstergesi gibi bir yardımcı- dır. Ekranın sağ alf köşesinde geminizin üstten görüntüsü ve silah yükü vardır. Ayrıca ekra- nın ortasında da kaç tane anti-füze silahınız kaldığı gös-