1 Aralık 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

1 Aralık 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

5- “Corner Right” ile kalenin sağ tarafından korner atışı kul- lanırsınız. Burada da bir yuka- rıda belirttiğim madde geçer- lidir. 6- “Exit Practice” ile antren- manları bitirip ana menüye geri dönersiniz. Oyun tek kişilik oynanabili- yor. Ama siz iki kişilik oynamak istiyorsaniz maçların yarısını (ilk devrenin sonuna kadar) siz, yarısını da arkadaşınız oy- nayabilir. Oyuna başlama- dan önce isminiz isteniyor. Da- ha sonra maçın uzunluğunu ayarlıyorsunuz. Bir yarı, 2, 4 ve- ya © dakikadan oynanabili- yor. Bundan sonra da tek bir kişiyle mi yoksa takımdaki bü- tün oyuncularla mı oynamak istediğinizi .ayarlıyorsunuz (Team” ve “Player” seçenek- leriyle) bunu da seçtikten son- ra maçın zorluğunu ayarlıyor- SUNUZ. Easy: Kolay bir maç için bu seçeneği seçmelisiniz. İntermedicte: Biraz daha zor bir maç için bu seçeneği seç- melisiniz. Advanced: Bu da profesyo- nel bir maç İçin. Şimdi sıra takımınızı seçme- ye geldi. Burada, “Replace Team?” sorusunda “Yes” se- çeneğini seçersiniz, ünlü 16 takımdan birini seçip, o takı- mın İsmini değiştirirsiniz. ve maçlarda sahaya o isimle çi- karsınız. Eğer, “No” seçeneği- 38 ni seçerseniz, ünlü 16 takım- dan birini seçersiniz ve saha- ya o takımın ismiyle çıkarsınız. “Are yo happy with your choi- ce?” sorusuna “Yes” derseniz oyuna başlarsınız. Eğer seçti- ğiniz takımın ismini ya da ken- disini beğenmediniz ise “No” seçeneğini seçerek tekrar ta- kımınızı seçersiniz. Maç sırasında, sizin adamı- nız, Üzerinde ok İşareti olan oyuncudur. Üzerinde soru işa- reti bulunan oyuncu ise bilgi- sayarın yönetliği oyuncudur. Oyun ekranının en sağ üst kö- şesinde zamanı görebilirsiniz. Saatin altında bir saha örne- ği vardır. Buradaki noktalar, si- zin ve karşı takımın adamları- nın yerlerini ve topun hangi oyuncuda olduğunu belirtir. Bu saha örneğinin üstünde ve altında sayı haneleri vardır. Bu hanelerden durumun kaç kaç olduğunu öğrenirsiniz. Ekranın tam altındaki çizgi ise topun kimde olduğunu belirtir. Eğer çizgi hiçbir renkte değilse top hiçbir oyuncuda değil de- mektir. Eğer çizgi sizin takımı- nızın forması renginde ise top sizin oyuncularınızdan birinde, karşı takımın forması rengide ise, top onlardan bir oyuncu- da demektlir. Oyunda faul var. Fakat bu işi çoğunlukla bilgisayar ya- pabiliyor, sizin faul yapmanız gerçekten çok zor. Taç atışla- rında, adamınız topu üç ayrı yere atabiliyor; ileri, ortaya ve geriye, Size tavsiyem, bütün taç atışlarında topu ortaya doğru atmanız. Bunlardan başka, aut, kick off ve penalltı var. Maçta, her olayı (Faul, dut, kick off, vb.) belirtmek için önce hakemin düdüğü duyu- luyor, sonra da o hareketi sim- geleyen bayrak görünüyor. Her maçtan sonra, takımla- riın puanlarını, avanftajlarını, vb. gösteren puan tablosu si- ze gösteriliyor. Bu tablodan, ligdeki yerinizi, başka takımla- rın yerlerini, avantajlarını, vb. öğrenebilirsiniz. Ayrıca, her maçtan sonra oyunu save edebilirsiniz. Maçların başın- daki demoları izlemenizi tav- siye ederim. Şimdi size birkaç sır veriyorum. 1- Adamları çalımlamak için, onların bir sağına, bir so-