1 Aralık 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 57

1 Aralık 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 57

- 'TANDİŞM - 'TANİİŞM - 'TANZİŞM vence altına almış olursunuz. Ana üssünüzde hiç asker bu- lundurmayabilirsiniz. Çünkü karşı taraf tüm gezegenleri ele geçirmeden size saldırmı- yor. Ayrıca saldırıları genelde en fazla 700'lük bir güçle ger- çekleşiyor. Ele geçirdiğiniz bir gezegende İlk ayarlayacağı- nız nokta vergiler olmalıdır. Normal hayat şarflarında ver- giler ve moral yüzdesi birbiri- ni 400'e tamamlar. Moral düş- tükçe nüfus artışı da azalmak- tadır. Buna göre nüfusu azalt- madan vergileri yüksek tutma- ya bakın. Vergiler 4 40 duru- munda iken nüfus artışı © O olur. Yiyecek ihtiyacı çok önemli bir sorun olduğundan bunu sakın ihmal etmeyin. Unutmayın ki çok nüfus çok vergi getirir ancak çok da yi- yecek tüketir. 1 hatta 2 yiye- cek fabrikası size yetmeyebilir. Oyun İlerledikçe bilim adamlarınız iİlgniç buluşlar ya- pacaklardır. Örneğin fabrika- larınızın verimini 2 katına çıka- rabilirler. Ya da uzay gemile- rinizin az yakıtla çok gitmele- rini sağlayabilirler. Ancak bence en önemli buluşları sa- vaş gemilerinin güneş enerjisi ile çalışmasını sağlamalarıdır. Hiç yakıtsız istediğiniz yere gi- debilirsiniz. Ancak bazen bilim adamlarınız size kötü haberler de verebilirler. Örneğin geze- genlerinizden birine dev bir göktaşı çarpabilir ve burayı kaybedebilirsiniz. Bu uyarılar sadece bu kadar değil tabii ki. Size gezegenleriniz hakkın- da da bilgiler verebilir. Örne- ğin yiyecek durumu çok kötü bir gezegenden size acil yiye- cek iİstediklerine dair bir mesaj gönderebilir. Ayrıca bunların dışında ele geçirdiğiniz gezegenlerin üze- rindeki ve hangardaki tüm araçlar da sizin olur. Tabii bu seçenek sizin gezegen kay- betmeniz halinde de sizin aleyhinize geçerlidir. Bir geze- geni ele geçirmek için en iyi ordudan » 100 eğitilmiş 200 kişilik bir takım yeterlidir. An- cak bazı gezegenler çok kuv- vetli olabilir. Özellikle enemy- base yani düşman üssü olduk- ça kuvvetlidir. Yaklaşık 10000 asker gücü ile korunmaktadır. Üstelik askerlerinin eğitimleri de oldukça İyi olacak ki, siz » 100 eğitimli 44000 gücünde bir ordu ile de saldırsanız sizi farklı bir şekilde yenmektedir. Supremacy hakkında anla- tılacak daha çok özellik var. Bunlar oyun sırasında sizin de karşınıza çıkacaktır. Her oyna- dığınızda farklı bir sürprizle karşılaşmanız da ilgi çekici bir özellik. Örneğin sizden yardım isteyen bir gemiye gerekli yar- dırmı gönderirseniz bir süre sonra size korkunç bir yardım ile karşılık verebiliyor. Ya da si- ze saldırıyor. Eğer yardım gön- dermezseniz de gemi geze- geninize düşüyor ve oldukça önemli hasarlara yol açıyor. Kısaca her şey sizin yöneticili- ğinize kalmış durumda. oyun- da İzleyeceğiniz politika ile başarıya ulaşabilir ya da ta- mamen batabilirsiniz. Uygula- dığınız strateji her zaman çok önemli. Örneğin gezegeni ele geçirip yararlandıktan sonra tamamen boşaltıp tekrar düş- manda verip düşmanınız tekrar orayı İyi bir seviyeye ulaştırdık- tan sonra geri almak da bir stratejidir. Dediğim gibi uygu- ladığınız stratejiye göre başa:- riya ulaşırsınız. Kalabalık geze- genli sistemlerde ise gerçek- ten iyi bir zekaya sahip olma- nız gerekli. Çünkü otuziki ge- zegen hakkında bilgiyi İnsan oldukça karıştırıyor. Genel olarak çok başarılı bir çalışma olan Supremacy'yi herkesin oynamasını tavsiye ederim. Bol uzaylı günler dilerim.