20 Haziran 1937 Tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 91

20 Haziran 1937 tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 91

92 Her Ay vahşet yerine ünsiyet vardır. Orada harp yoktur, sulh vardır, aciz yoktur, kudret vardır. O uzun gecede nasıl azap çektiğimi ancak Allah, gece, bir de âlim bir muhasip bilir. Güneş doğunca o halden kurtuldum. Güneş gibi kavi tabi- atli, hararetli, neşeli ve genç oldum. EV Gece, gönlüm gündüzün işinden donmuş, ruhum yorgun, müfekkirem düşünceden muztarip, yüzüm meşakkatten peri- şan, kederden kanım uyuşmuş, çalışmaktan canım ağzıma gel- miş bir halde eve dönerim, Ufkun geniş yüzü gözüme mezarın ağzı gibi görünür. Ayın parlak yüzü gecenin zülfüne benzer. Zannedersin ki dert dağları gönlüme çökmüş, kalbime dert ır- makları akıyor. Ne istesem, ne bulsam münasebetsiz. Her şey kindar, neyi görsem gazaplı. Canım ten zindanında bir mah- pus. Tenim elbise içinde bir mahküm, Kapıyı açarım, evvelâ eşimin güler yüzü beni karşılar. Onu görünce gönlüm vecd için- de kalır. Seher vakti güneşin kılıcı, karanlık adamının yakası- ni parçalamış gibidir. Sevinç aydınlığı game galip gelmiştir. Keder, nur önünde kaçan zulmet gibi zail olup gitmiştir. Bana çocukları getirir. Onları görünce kalbimde sevinç ateşleri alev- lenir. Onların tebessümünden daha tatlı ancak Cennet balı var- dır: Onların konuşmalarından ancak Allahın âyetleri daha iyi olabilir. Ev; âhenkten bir musiki mahfiline benzer. Nezahet ve ahlâk bakımından da bir vâz ve nasihat meclisidir. Öyle bir mahfil ki, onun çalanı ve terennüm edeni cennet hurisi; öyle bir meclis ki vâzı riya ve şüpheden münezzeh. Evde sevgi, ümit, sulh ve sükün yerleşmiş; kibir, sertlik kapı dışarı edilmiş. Muhabbet orada güneş kursu gibi bir buhur- danlık yakmış. Kahir, kuyruklu yıldız gibi oradan kaçıyor. Ne ben ondan büyük olduğum için öğünürüm, ne de o ben- den küçük olduğu için tevazu gösterir. Kadın ejderha gibidir derler. Ne garip şey! Ben hayatın lez- zetlerini onda bulurum. Din nasıl benim ahiretimi mâmur eder- se, o da dünyamı mes'ut bir hale koyuyor. Altın nasıl insanın ve