1 Ocak 1938 Tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 118

1 Ocak 1938 tarihli Her Ay Dergisi Sayfa 118

120 Her Ay Gerçekten ben çok kötü talebeydim. Son derecede ka- biliyetsiz bir talebe. Ve profesörlerim bakalorya imtihanın- da muvaffak oluşuma çok kızmıştılar. Bu, bütün tahminle- rin hilâfında bir şeydi.,, Talihin ne tuhaf bir cilvesidir ki, bugün de profesörler, lise sıralarında talebelerine tahlil ve tetkik mevzuu olarak onun yazılarını veriyorlar. Jean Cocteau Fransız şiirine birçok yenilikler getirmiş olan şair Jean Cocteau da: “Tahsil mi? demiştir, bana sorduğunuz şeye bakın; ben daima fena bir talebeydim. Bütün liselerden kovuluyor- dum. Esasen buna esef etmekteyim, çünkü gençler için bu çok fena bir örnektir.,, Roland Dorgeles Goncourt akademisinin en genç âzası, meşhur romancı Roland Dorgeles de, tahsilin ve mektep hayatının edebi ka- biliyet üzerindeki tesirlerini tefrik etmenin güçlüğüne işaret ettikten sonra demiştir ki: “Edebiyata intisabını yalnız mektepten aldığı olgunlu- ga borçlu olan adam, korkarım ki pek değersiz bir muharrir olacaktır.,, John Girandoux Fransanın en meşhur romancı ve temaşacılarından biri olan Jean Girandoux tahsile pek çok şey borçlu olduğunu itiraf etmektedir: “Pek çok. Bilhassa klâsiklerin etüdüne. Profesörlerim harikulâde adamlardı. Onlar benim elimden tuttular ve ba- na rehberlik ettiler. Evvelce politekniğe girmek üzere ha- zırlanıyordum. Beni edebiyata sevkeden bu hocalarım oldu.,, Leon Frapi& Kuvvetli bir halk romancısı olan Leon Frapi& de de- miştir ki: ii al ei