18 Mart 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

18 Mart 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

- Yazan: Ziya Şakir Kapı hızla açıldı ve içeri yüzü bembeyaz kesilmiş bir uşak girdi. Adil Şahın kulağına eğilerek: “Vaziyet kötüleşiyor Noyan, dedi. Sanji Noyan çıkarken bütün uşaklaıra sizi gözönünde tutmalarını, yoksa derilerini yüzdüreceğini söyledi! ,, $#| SPOR Ş3 Milli güreş takımı seçmeleri başlıyor Estonyaya gidecek milli güreş takımını seçmek içif yarın ve öbür akşam İstanbul, Ankara, İzmir | Zaten, sözümüz de, öyle değil/hadır sözünü kesti. İçeri, çehresi bem- | ni idi?.. beyaz kesilmış bir uşak girdi, Diye, mırıldandı. Adil Şah, onu görür görmez yanına | o yaklaştı: — Ne var, Durcan?.. Nedir bu telâ- DURCANIN FEDAKÂRLIĞI şın?.. dedi. | Durcan, sağ elinin şahadet parmağı- Hatay Bahadır, henüz sözünü bitir-|mı dudaklarımnın üzerine dayıyarak öte- mişti ki; kapı birdenbire açılarak, sert İki elile dıçarıyı gösterdi. Ve Adil Şahın kulağına eğilerek, şu cevabı verdi: bir ses işitildi — Selâm!... — Noyan!. Vaziyet, gittikce fenala- Adti Şah hemen (yerinden kalka -İşiyor.. — Sanji noyan, — buradan rak odaya giren adama ilerledi. Elini |çıktan —sonra bizi bir kenara göğsüne koyup hafifce başını eğerek: İçekti. Bu — misafir noyanla ko - — Selâm, Sanji noyan.. noştuğunuz sözleri kapıdan din Dedi ve Hatay Bahadırı ikaz etmek yerek her saat başında kendisine bil- için ona doğru dönerek ilâve etti: |dirmemizi emretti. — Han hazretlerinin saray nazırı... Yaana?.. Hatay Bahadır, derhal kendini top-| —— Genra. et bu misafir dışarı ladı. O adama dönerek cebri bir tebes- | .kmak 1.ı.lersîyç:kmadın evvel ğir—'ı— sümle gülümsedi. Ve o da eğilerek 'njzin koşarak kendisini haberdar et- Sanji Hanın selâmını iade etti. memiz için de ayrıca emir verdi. Saray nazırı, güler yüzlü görünmek- Başka? | le beraber, şahsının ehemmiyetini gös-| — FPaska... | Ki — Zannederim ki sizi, akşam yeme- teren bir azametle söze girişti: hi — Şah noyani.. Han hazretlerine, bir | öine davet edecekler. Siz buradan çık- safirinizin geldiğini haber vermişler. | tiktan sonra; hem sizin kılıcınızı, hem Hattâ, görünüşe nazaran, misafirinizin | de Misafir noyanın kılıcını kabzaları-| İdar sürüklenerek orada işkenceler al- hissettirirsek, diri diri derilerimizi yüz- düreceğini ilâve eyledi. — Bu kadar mı?, — Bu kadar, noyan.. ayağınızı denk alın. — Teşekkür ederim, Durcan.. arka- daşların şübhelenmesin, Sen, şimdi git. İşine devam et. Fakat, sakın bura- lardan ayrılma, © Durcan odadan çıktıktan - sonra, iki noyan başbaşa verdiler. Artık, bir da- kika bile geçirmeden yapacakları işin müzakeresine giriştiler. Akşam yemeğine davet edilerek, kendileri orada iken burada kılıçlarının kırdırılmasına nazaran bu gece uykü- da bastırılacakları ve böylece de res- men tevkif olunacakları anlaşılıyordu. Buna binaen, buradan Semerkande ka- tında can vermektense, burada bütün şiddet ve cür'etlerile ölüme atılmak icab ediyordu. Belki, buradaki ölüm de kolay olmı- | yacaktı. Şayet ele geçerlerse, ölüme ka- | vuşuncaya kadar kim bilir ne dayanıl- uzaklardan geldiğini de ilâve etmişler. VA yakın yîrl_erflen kıracağız. Kırılmış Hem misafirinizi görmek, hem de, mi-|Parçaları götürüp kendisine teslim e- | afirinize izzeti ikram etmek için bir| deceğiz. Sanji noyan bunu da ayrıca şeye ihtiyacınız olup olmadığını öğren- | t©Mbih etti. mek maksadile beni gönderdi. — Daha?... Dedi. — Eğer verdiği bu emir ve talimatı Adil Şah, daha saray nazırını görür|tamamile yapmar.. ve şayet size bir şey — Arkası var — görmez, maksadı keşfetmişti. Hatay - —a R Bahadırın da vaziyeti kavrıyacağına R A î / indi. Onun için, hiç telâş etmeden, Bir Doktorun İ O metle cnvakb x;rrdl; 5 Tayl Günlük CUMA 8 Gere , akrabamdandır. Hakika- ugünkü ten, epayce uzaktan gelmiştir. Geımk-ı Notlarından g AŞ program ten maksadı da, uzun zamanlar görüş- art 1938 Cuma me iz için beni günne::h:e soıdnı ıl:’eyzir Oksiyürl ISTAN BUL da, I: taraflarında seyahatine de- urdu - siyürler Öğle neşriyatı: vam etme! Han hazretlerine doğru- || eşeriyetle çocuklarda görülen ve olduk- || 12.30: Plâkla Türk musikisi. 1250: Hava- ca malümat vermek için şunu da ilâ- ve edeyim ki; bu aziz akrabamın adı, Hatay Bahadırdır. Bir aralık, Timurun noyanları arasında bulunmuştur. Eğer Han hazretleri müsaade buyururlarsa, Hatay Bahadır noyan kendilerine biz- zat hürmet ve tâzimlerini takdim ede- cektir. Böylece, arzedersiniz. Saray nazırı Sanji noyan, bu sözleri dikkatle dinledi: — Bu noyanın adı, Hatay Bahadır, öyle mi?., Âlâ... Söylediklerinizi Han hazretlerine aynen arzederim. Başka?.. Başka bir şeye ihtiyacınız yok mu?.. — Teşekkür ederiz. Han hazretleri- nin sayesinde her şey mevcud. Eğer öyle bir ihtivac olursa, size haber gönderirim. Sanji noyan, azametli bir tebessüm- le başını hafifce sallıyarak iki noyana da birer veda selâmı verdi. İri vücudü- nü iki tarala sallıya sallıya arzametle çıkıp gitti. O odadan çıkar çıkmaz, Adil Şah, Ha- tay Bahadırın yanına geldi. Kulağına eğilerek: — Gördün mü merkezde... like çemberinin içinde — bulumuyoruz. Bu vaziyet karşısında; ya, süküt edip mukadderata karşı boyun eğmeliyiz, yahud da, kurtulmak için bir teşebbü- se girişmeliyiz. Vakıâğ bu teşebbüsün büyük bir fayda temin edeceğine emin değilim. Fakat, yüzde bir ihtimal olsa bile... — Evet,, evet.. hiç tereddüd etmeden, teşebbüse geçmeli.. hem de, bir dakika evvel,.. Madem ki benim adımı doğru- ca baber verdin. Artık, benim için de hayat bitmiş demektir. Ne olacaksa bir an evvel clsun. — Admı, mahsus doğru haber ver- dim. — Maksadımı anladım. Bunda, çok 1- sabet ettin. Çünkü ben, senin buradaki vaz'yetini bilmediğim için, at uşağına başka bir isim söylemeyi hatırıma ge- tirmemiştim. Hiç şübhesiz ki, onu da Asticvab etmeyi ihmal etmemişlerdir. Kapının açılması üzerine Hatay Ba- ça sıkıntılı Arızalar tevild öden tüfeyli bir hastalıktır. Oksiyürler makadın bir- kaç santimetre içinde gışayi muhatl te- molinde bulunurlar, Geceleyin fanliyet- leci artar. Makadın dış tarafına çıkarak oldukca şiddetli bir kaşıntıyı mucib olur- lar. Gündüzleri çocukta karın ağrısı, asa- biyet ve züfiyet ve kansızlığı ve umuml! taharrüş alâmetleri görünür. Çocuğun deri tabillerini iyice tedkik et- meği bilen dikkatli bir ana abdestin ü- merinde geyet küçük beyaz ve mütema- diyen oynıyan küçük kurdlardan pek çok görür. Gündüz olunca bu kurdlar ma- kadın iç tarafına saklanırlar, Tedavisine dikkat edilmezse aylarea bu hal devam eder, Bar: defalar da karın ağrıları âde. ta hir apandisiti veya diğer bir barsak haştatığını bile hatırlatacak kadar ar- tar. Ve nihayet büyük abdestin esaslı bir Mmutyenesile vaziyet anlaşılır. Oksi- yürler'n tadavisi çok kolaydır. Fakat bu- rada onu tafsil etmek mümkün değildir. Yalnız bütün alle relslerinin vazifesi böy- le vak'alarda büyük abdestta bu. küçük oynuyan kurdları görür görmez hemen doktora müracaâat etmektir. ———L/ Cevab isteyen — oküyucularımızın — posta pulu yollamalarını rica ederiz. Aksi tak- dirde Istekleri mukabelesiz kalabilir. Nöbetci P ezaneler Bu gece nöbelci olan eczaneler şunlar- (Pertev). Alemdatda; (Eş- ret Neşet). Beyamdda: (Haydar), Samat- yada: (Rrdvan). Eminönünde: (Hüseyin Hüsnü). Byübde: (Hikmet Atlamaz), Fe- merde: (Vital). Şehremininde: (Hamdi). Şehzadebaşında: (Hamdi), Karagümrük- te: (Arif. Küçükpazarda: (Yorgi). Ba- kırköyünde: (Merkez). Beyoğlu cihetindekiler: İstiklâl caddesinde: (Galatasaray). Tü- nelbaşında: (Matkoviç). Oalatada: (İki- yoD. Fandıklıda: (Mustafa Nail). Cum- huriyot eaddesinde: (Kürkeiyan), Kal. yoncuda: — (Zafiropulos). — Pirumalada: (Brtuğrul). Şişlide: (Asım). Beşiktaşta: (Büleyman Receb). Boğariçi, Kadıköy ve Adalardakiler: Üsküderda: (Ahmediye). Sarıyerde: (Os- man), Kadiköyünde: (Moda - Mörkezi. Büyükodada: (Şinasi Rıza), Heybelide: (Tanaş), İgösterit kolu tarafından bir temsil. maz ıztırablara uğrıyacaklardı. Fakat, hiç olmazsa, Timurun acı hakaretine maruz kalmaktan kurtulacaklardı. Firar plânı, derhal kararlaştırılmıştı. | dis, 13.06; Plâkla Türk musikişi, 13.30: Muh- ! telif plâk neşriyatı | | Akşam neşriyatı 17: İnklâb ta dersi: — Üniversiteden naklen: Receb Peker, 19:30: Beyoğlu Halkevi 19.18: Çöcük terbiyesi: A Kâmi Akyüz. 19.55: ve Balıkesir, birincileri karşılaşacaklar Estonyaya gidecek mill! güreş takımımızın sgeçme müsabakaları 19 ve 20 Mart Cums- tesi ve Pazar günleri Galtasaray klübünün salonunda aat 18 den itibaren başlıya - caklır. son senelerde faaliyele geçmiş olan İzmir ve Balıkesir güreşcileri de iştirak edecek ve müsabakalar Ankara İstanbul, İzmir ve Ba- kesir güreşelleri arasında yapılacaktır. İzmir ve Batıkesir güreşcilerini benüz nımağa fırsat olmadığı için bü iki mintaka- dan gelecek takımların kimlerden terekküb edeceği ve hangi sikletleri cam! olacağı he- nöz malürı değildir. Ankara takımı bakkında işittiklerimiz de bize bu hususta kat'i bir. fikir verebilecek mahiyette değildir. Ancak kulağımıza çalı - nan bir nokta Ankara takımının dört kişi- de b edeceğidir. üreşellerin ve bilhassa Mili takıma da. hil olabilecer dereceye yükselmiş olanların yetişmesi zamana bağlı olduğundan Anka radan gelecek güreşetler hakkında bir mü- talea yürütmek kabil olur. Ankarada geçen saneye kadar kıymet ar- zeden güreciler şunlardır.! Ağırda — Necmi, yart ortada Hüseyin, hafifde Ahmet. Bun - lara son sene içinde ve Hüseyin isminde ala- turka güreşte muvaffakıyet kazanmış, kiy- metli bir gene de iştirak etmiştir. Ve Hüse- yinin göçen şeneye kadar Ankarada idmaı la meşeril olduğu malüm İdi. Dördüncü gü- Borsa haberleri. 20: Memleket şarkıları: Ne- bil oğlu İsmall Hakkı 2030: Hava raporu, 20. 33: Ömer Rıza tarafından araboa söylev. 20. 45: İncl ve arkadaşları tarafından Türk mu- sikisi ve halk şarkıları, (saat Ayam). 21.16: Mustafa ve arkadaşları tarafından Türk mu. aikisleve balk şarkıları. 21.50: Orkestra. 22. 45: Afans haberleri 23: Plâkla sölolar, opera ve öperet parçaları. 23.20: Bon haberler ve ertesi günün programı. e 18 Mart 1938 Cuma ANKARA Öğle neşriyatı: 1230: Muhtelif plâk neşriyatı. 12.60: Plik: Türk müusikiş! ve balk garkıları. 13.1$: Dahi- N ve harici haberler, Akşam meşriyatı: 18.30; Muhtelif plâk neşriyatı. 19.15: Türk musikisi ve balk şarkıları (Hikmet Rıza ve trkadaşları), 20: Saat âyarı ve arabea neşri- yat 20.15: Solo saksofot: Nihâd Esengin, (Piyanoda Marsel Bi). 2045: Karışık plâk neşriyatı, 21: Konferans: Parazitolog Nevzad. 2L168: Plâklı dans musikisi. 22: Ajans haber- deri. 2215* Yatınki program. Yeni neşriyat Havacıdık ve Bpor — Havacılık ve Sporun 210 uncu sayısı çıkmıştır. Bu sayıdü, Türk- kuşunun yeni çalışma hamlelerine ald yatı- lar ve resimle- vardım. Türkü, saz ve oyunlar — Konservatuar yüksek nazariyat profesörü A. Adnan Says ginm Rise, Artvin ve Kars havalisi türkü, saz ve oyunları Hakkında topladığı malü- matı ihtiva eden bir eserdir. Adâbı Munşeret — Kayserl Kültür Direk- konferansdır. Borba — Ömer Seyfeddinin hikâyelerini neşre başlayan muallim Ahmed Halld Kitab evi, İkinel kitabi «Bomba, ismile — neşret » Bülştir. Bomba'da muharririn «Bomba» hi- kâyesi ve daha diğer hikâyeleri vardır. a ae Son Posta Matbaası Neşriyat Müdürü:; Selim Ragıp Emeş reşeinin bu veya 54 kiloda bir diğeri olması mühtemaldir. Ankara takımının kıymet ar- Haber alındığına göre bu müıhıhl.uıı Güreşcilerimizin ton Berlin seyahatinden bir hatıra: Yaşar, Kenan ve Çoban Mehmed zeden güreşellerinin yukarda sayılanlar Of * duğunu tahmin ediyoruz. Yeni iltihak edü” ceklerin tecrübeli güreşellerimiz muvaffakiyet göstermesine ihtimal — verilt * mez. | İstanbul takımına gelince: Avrupa ç4f” piyonası gibi büyük bir müsabakaya Panma tara busvsi bazı geraite tabidir. Ö” rendiğimize göre Mili takım güreşellerimiki marlesef bu müsabakaya iyi haşırlanama mışlardır. Bu müsabakalar da bir iki gün içinde yapt lacağına göre güreşellerin bu mi tam formunda girmeleri lazımdır. —Halbuld ajanlığın 4 gün evvel! inlişar eden bir teb < Hiğinden güreşellerin antrenörün nezaret! aF tında çalışmağa yeni davet edildikleri gö “ rülmektodir. İyi şartlar altında miş olan Müll takım güreşcilerimizden bü İmüşabakalara Iştirak eğeceklerin kim Gl “ duğa her.İz malüm değildir. Fakat şimdidei unu söylemek tcab eder ki, takımımızın ES“ tonyaya tam formunda bulunması İârill oları aşağıdaki şekle göre İştirak etmesi SÜ” reşellerimlsin Avrupada — kazanmış — olduğu jyüksek şerefin idamesi için lüzumludur. | Ağır: Çoban Mehmed, Yarı ağır: Mustafâ* Orta: Adnan veya Ahmed, Yarı orta: Hü * seyin, Hafif: Salm, en hafif: Yaşar, Fi Kenan veya Hüseyin, 'Tam formunda olmak şartile yukarıkt şekli alacak bir takımın Avrupa birinetliklerindi bize üç, dört madalya getirebileceğini tab * min fazla nikbinlik olmaz. Almanya - Avusturya birleşmesi ve spor Son günlerde siyasi hüdiseler dolayısile birleşmiş olan Almanya - Avusturya işi, spor sahasında da büyük bir —rol oynuyacaktır. Malümdur vi Merkezi! Avrupada en güzel fut bol oynıyan Avusturyalılardır. İki memleket arasında vukua gelen bir - leşme dölayıstle Alman Tutbolü — birdenbire çok yükselmiş olacaktır. On üç Mayisda Berlinde yapılacak olan İngiltere - Almanya milli maçında hiç şüp- he yok ki Avusturyanın meşhur yıldızları Bindelar, Sesta gibi beynelmilel şöhreti olan futbolcular da Alman milli takımında İn - gilizlere karşı yer almış olacaklardır. Bu birleşme hâdisesinden sonra bu ma - çın ehemmiyeti hic şüphe yok ki daha ge - niş mânada bir ehemmiyet kesbedecektir. Arsenal yeni bir oyuncu satın aldı İngiltere liginde birinci vaziyette başda bulunan Arşenal on maç sonra bitecek o - lan lig maçlarında şampiyonluğu kazana - bilmek maksadile yeni oyuncular satın al - İte olan Sheftleld Wednesday takımının s0l içini altı bin İngilir Hrasına satın almıştır. Drury tsmindeki bu oyuncu 24 yaşında - Gır. Çok enerjik oyunu ve Iki ayağile de çok kuvvetil şütler atmakla şöhret kazanmıştır. Böl açık meşhur Bastinin partreni ola - caktır. Bisiklet müsabakaları başlıyor İstanbal bisiklet ajanı yeni mevsim prog- ramını tecbit etmiştir. Geniş bir şekilde ha - gırlanan teşvik müsabakalarına 27 Martta başlanacaktır. Birinci müsabaka 20 kilomet- Te olacaküir. ÇS » M İkinci küme şampiyonluğu İstaribul mıntakası ikinet küme şampi - onluğu mücabakası bu hafta Anadoluhisar nyurdu İle Hilâl takımları arasında e- vef stadında yapılacaktır. Futbol federasyonunun G. Saray ve Güneş klüplerine ihtarı Fatbol Federasyonu bu hafta yaj maç münascbetile Galatacaray ve klüplerine yolladığı birer mektubla bu müd” ta en küçük bir hâdiseye sebebiyet futbolcu hakkında Türk Spor Kurumu ni * zamnatnesialn yirmi ikinel maddesini tab * bik edeceğin! bildirmiş ve Federasyon R8 * isinin de maçta bizzat hazır — buluni yazmıştır. Yirmi ikincl madde *Federasyon Relfi spor sahalarındaki herhangi bir hâdise d0” Tayısile vereceği bir kararla bir sporcuyu tün bir mevsim spor yapmaktan metip #& * mektedir. Galatasaray - Güneş maçı hakemi Pazar günü milll! küme maçları için kâf” şılaşacak olan bu İki takımın maçında Ft bol Federazyonu Baş Antrenörü — Hirli hakemlik yapacaktır. Bu hakem hakkında iki klüp murah * hasları arasında tam bir anlaşma olmuştUf Ba maçın yan hakemliklerini Ahmed Âdelf lle Adnan Akın yapacaklardır. Cambridge - Oksford Atletizm maçı İki üniversite arasında yapılan yetmiştüti atletizm maçı White City stadında yaptl * mıştır. Bu müzabakalarda çok güzel — derecelif yapılmış olmasına rağmen yeni bir rekor 1” sis edilememiştir. Müsabakaları 57 puvatf kargı 60 puvanla Oxford kazanmıştır. Rasih bu hafta İstanbula geliyor Milli küme maçı için bu hafta Galatâ “ sarayla karşılaşacak olan Cüneş takımı P#” riste bulunan merkez mühacimi Rasihin ye” ni büviyet kartını almıştir. Rasih hu hafta Galatazaraya karşı oyDi” mak üzere Paristen gelecektir. — — —