18 Mart 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

18 Mart 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Havalar bozuk gîttıgın *ve sebze fiatları yükseldi Sebze Halinin inşasından sonra bir a bir Hal binası daha yapılacak ve pastırma, patates, yoğurt, yumurta gibi maddeler bundan sonra burada satılacak Şehrimizdekli sebze İstanbul ve civarında havaların bo- Zuk gitmesinden dolayı sebze az gel - mektedir. Mevsim sebzelerinden prasa ve lâhnanın toptan fiatı 3 kuruştan 5- 6 kuruşa yükselmiştir. karnibahar 6 - tadır. dükkânlarından oiri Mersin limonları 100 tanesi 170 « 350, İtalyan malları 130 - 160 kuruştur. Yoğurt fiatları da yükseldi Havaların şiddetli gitmesi süt istih- salinin azalmasını intaç ettiğinden şeh- Kereviz toptan 10 - 12, havuç 7 - 8,İre gelen yoğurt da azalmış ve fiatlar 16 kuruştan satılmak -| yükselmiştir. Bir hafta cevvel 60 - 110 kuruşa satılan 7 kiloluk tenekeler 100- Diğer taraftan Cenup mıntakala -| 160 kuruşa yükselmiştir. larından yaz sebzesi gelmeğe — başla - miştır. Adanadan günde 50 - 60 küfe kadar bakla ve bir mikdar bezelye ve Güarul Felmektedir. Rakla ve hezelye toptan 45 - 50, marulun tanesi 4-5 kuruştur. Karadeniz ve Anadoluda kışın de - 'vam etmesi, patates müvaridatın: azalt mış, Bolu ve Adapazar — malları 4 - 5, Karadeniz malları 6 - 9 kuruşa yüksel- Miştir. Soğan 3,75 kuruştur. Meyva fiatları Porlakal Rize, Dörtyol, Finike ve Alâiyeden gelmekte ve mevsim sonu olmasına rağmen flatlarda bir yüksek - lik kaydedilmemektedir. Piyasada yağsız, az yağlı ve tam (yağlı üç çeşid yoğurt — bulunması ve bunları yekdiğerinden ayırdetmek im- kânsızlığının ortadan — kaldırılması ve malların cinsine göre etiket konulmak süretile bunun da önüne geçilmesi lü - zumlu görülmektedir, Yeni halin inşası hazırlıkları Meyva halinin yanında yapılacak sebze halinin kurulacağı sahada mev - cud eski duvarlar yıktırılmaktadır. Bu sene sebze halinin ikmalinden sonra diğer bir hal binası daha yapılacak ve şimdi satışı serbest olan ve müessir bir kontrolden mahrum bulunan — yoğurt, yumurta, patates, pastırma ve benzeri Son hafta zarfında İstanbula 6600 İ yiyecek maddelerinin de bu halde sa - tandık ve paket portakal Toplantılar : Türk Kadın Hekimleri toplantısı 'Türk Kıdın Hekimleri Birliği ikinci top- Jantısını memleketin güzide Jinekologları ile 'Türk Tib Cemiyeti galonunda Prof. Ali Esad Birol'un baskanlığı altında yapmıştır. Prof, Lipmann Prof. 'Tevfik Rem - gi, Praf Ali Kend Birol, Şerif Can- gA, tesadüf Ettikleri mühim — vak'alar - dan bahsetmişlerdir. Münakaşılara: Doçent Naşld, Doçent Kâ- mil, Doçemt İbrahim, Zeki Tektaş, Şükrü, A- giz Fikret, Dündar, Rikmet, Hafi, Vefik, Bür- han iştirak etmişlerdir. Denizbank tekaüd sandığı idare hey'eti toplantısı Yeni kurulan Denizbank tekaüd sandığı #dare hay'et! bugün ilk içtimdaını Denizbank gmum müdür muavinlerinden Tahir Kev - kebin riyateti altında yapacaktır. Tekaüd Bandığı 1dnre bhey'eti müdür muavini Tahir Kevkeb, Dentzyolları muhasebe müdürü £ - Bnin, tahlisiye ve fenerler işletmesi muhaze- be müdürü Nazım, liman İşletmesi muhase- Becisi Comşid, Akay muhasebecisi Halid ve fabrikalar muhasebecisi Muraddan müte - E P: yal gecesi 'ertevni, İstanbul Pertevniyal Lisesi Mezunları Ku- Fumunun tertib ettiği (Pertevniyal Gecesl) gumartesi rünü akşamı saat 21 den sabaha Kkadar devam etmek üzere Ünyon FPransez galonlarında yapılacaktır. Anadolu yakası Atlıspor klübünün çayı Anadolu yakası Atlıspor klübü tarafın - Gan önümüzderi Cumartesi günü klüp sa - fonlarında danalı bir çay ziyafeti verilecek - tir. Difteri hakkında konferans Şişli Halrerinden: Bu akşam saat 21 de Halkevimiede Doktor Niyazi Ali tarafından ( Çocuklarda difteri hastalığı ve korunma gareleri hakkında) bir konferans ve Bayan Muallâ ve arkadasları tonser verllecektir. gelmiştir. 'tışı temin edilecektir. Müteferrik: Baron Roç'14 şehrimize geldi Evvelki gün limanımıza gelen Sa - iya Fransız seyyah vapuru ile âyan meclisi âzasından Roçild de şehrimize gelmiş, bir gün kalarak şehri gezdik - ten sonra dün memleketine dönmüş - tür. Belediye imar ve harita şubesi müdürleri geldiler Yapı ve yollar kanununda yeniden yapılan tadilât etrafında fikirleri alın- mak üzere Ankaraya gitmiş olan bele- diye imar şubesi nsüdürü Ziya, harita dairesi müdürü Galib İstanbula dön - müştür, Yeni getirilen ziraat makineleri Vilâyet Ziraat Müdürlüğünün Av - rupadan yeni getirtmiş olduğu Ziraat makinelerinden Bursa, İzmir ve Adana Ziraat mektebleri ile Karacabey hara - sına gönderilecek olanları yola çıka - rılmıştır. Eminönünde 3 lokanta kapatıldı Eminönü mıntakası belediye me - murlarının âni bir teftişinde dükkân - larımı pis tuttuk'arı göri üç lokan- ta üçer gün müddetle mühürlenmiştir. Dün sabah zelzele aldu Rasadhaneden tebliğ ediliyor: Dün sabah saat üçü 55 dakika 27 sa- niye geçe kuvvetlice bir zelzele kay - decilmiştir. Şehrimizden — daha hafif hissedilen bu zelzelenin — merkezüstü den Bu şehir bizimdir SON POSTA onu benimsemeliyiz İstanbul Belediyesi Taksim Cum- huriyet caddesinin ortasındaki ağaç. lık kismin kenarlarına yeşillik husü- le getirecek küçük fidanlar diktirdi. Yaz gelince bu fidanlar yeşillenecek ve Koş bir manzara hâml edecek, Va- kat esefle görüyoruz ki bazı insanlar, kendilerinin olan bu şehri benimse- Mmiyecek kadar lâkaydi gösteriyorlar ve caddenin bir tarafından öbür tara- fıma geçmek için, biraz zahmet edip yürüyerek durak yerlerinden geçecek vyerde bu fidanları çiğneyip geçiyor. lar, Hem zarar vermek, hem de şehir. cilik hareketlerine lâkayd bulunmak moktasından müzaaf bir kaubahat teş- kil eden bu hareketten vazgeçilmek gok doğru olur, Bunun için zabıta mü- dahalesi istemek ağırımıza — gidiyor. Bu kısım halkımızın selim hissine mü- Tacaat ediyor ve kendilerini insafa davet ediyoruz. Mmll A / Haliç Şırketı Belediye ile — uyuşmak istiyor Dünkü içtimada bu karara varıldı ve meclisi idareye belediye ile temas etmesi için salâhiyet verildi Haliç şirketi vapurlarından biri Haliç vapurları şirketi umumi bey- eti dün öğleden evvel biri alelâde, di - Zehlrll gazlardan ış:ı;;:îı.hde olmak üzere iki toplantı de toplantıda idare meclisinin korunma tedbırlen bir .'ılml çalışma ve mürakib raporları Bugün vılı muavininin riyasetinde büyük bir toplantı yapılıyor Vali muavini Hüdai Karataban Bugün Vali muavini Hüdainin riya- seti altında kaza kaymakamları ve se - ferberlik müdürünün iştirakile bir top- lantı yapılarak zehirli gazlardan ko - rünma teşkilâtının kuvvetlendirilme - si hakkında müzakerolerde bulunula - caktır. Halihazırdaki zehirli gaz kurslarına yeni kurslar ilâvesile gaz temizleme e- kiplerinin takviyesi çarelerini araştır - mak müzakeratın esasını teşkil edecek- tir. Halkın kurslara devam mecburiye- tinin bıraz daha şümullendirilmesi ve devam etmiyenlerden evvelce verilen bir karara göre alınması lâzım gelen pa ra cezalarının tahsiline geçilmesi - için yeni bir karar verilmesi muhtemeldir, Donanma piyangosu Dananma Cemiyeti İkramiyeli Tahvi » lât Piyangosunun 15 mart 1938 günü ya- pilan 66 ncı keşidesinde ikramiye ve a. morti isabet eden tahvil numaraları şun- lardır: Keşidede İtfa olunan Tertip Numaraları 374 — 990 2258 2532 4500 — 4685| 6529 7011 'T121 8552 — 8997 İkramiye İsabet Eden Numaralar İkramiye TL. — Tertib No, Sıra No, 1000 374 2 150 900 22 100 7131 55 10 9121 20 10 8552 98 10 4685 97 10 2258 41 10 7011 35 5 6529 73 5 8997 nn 5 8997 u 5 990 97 5 2582 73 Balâdaki tertiplerin hizalarında göste- rilen sıra numaralarından mütebaki ayni tertiplerin diğer sıra numaralarınâ ve İstanbuldan 160 kilometre — mesüfede | 1500 No. lı tertibe kâmilen amarti isabet tahmin edilmektedir. Kartal Kızılay Başkanlığı Kartal Kızılay şubesi yeni idare heyeti şe- tarafından da bir / Çıça) yapılmış, başkanlığa AlN Riza Gülekim gecikmiz'ir. etmiştir. İkramiye ve amorti bedelleri 22 mart 1938 tarihinden itibaren tediye edile - cektir. Amorti bedeli beher tahvil için bir Türk lirası ve yirmi kuruştur. okunmuş, bilânço vaziyeti tedkik edil - miş ve idare hey'eti intihabı yapılarak eski idare bey'eti aynen ipka edilmiş - tir. Bundan sonra feykalâde bir toplan- tı yaplimış ve şirketle belediye ara - sındaki ihtilâf görüşülmüştür. Bu top- lantıda hissedarlardan bir çoğu söz a- larak şirketin belediye tarafından sa - tın alınma isteğine itiraz etmişlerdir. Hayli münaka lantı sonunda hey'eti umumiye — fesih kararı vermemiştir. Köngrede okunan meclisi idare raporuna göre, belediyi sreser eee rAAARAK AA Kartalda da et Ucuz satılacak Kartalda et 45 kuruşa satılmaktadır. Kaymakam etin 35 kuruşa satılması için geçen fevkalâde top- | tarafından dava edilen aidatın mahke- Mmece tahsiline hükmedilmişse de şir « ketin halihazır mevcudunun — hakiki kıymetleri borcundan çok fazla ve im« tiyazı da baki bulunduğundan, bir de ecir. misil davası görülmekte ol duğundan bunların nazarı dikkate ali- narak belediye ile yeni bir itilâf yapıl- ması kararlaştırılmıştır. Gerek bu iti- Mfi yapmak, gerek diğer — tedbirlere müracsat olunmak üzere idare mecli » sine tam ve vasi bir salâhiyet — veril - miştir. Belediye ile şirket arasındaki ihti « âf hal'ledilemediği takdirde idare mec- lisi hey'eti umumiyeyi fevkalâde içti « maa davet edecek. netice hey'eti u - müumiyeye lunacak, 0 zaman İcab [ederf—e fesih ve ltasfiye kararı verile - cektir. irak Kralının Doğum günü ı Irak Kralı Birinci Gazi'nin dağ şerefine şehrimiz Irak konsolosu tara- kasablarla görüşmüş, kasablar eti ucuz|fından ayım yirmi birinci pazartesi âk- satmak için az kâr almayı vâdetmişler -İşamı Perapalas salonlarında bir suare dir. Mezbaha ücretleri de indirilecektir. | verilecektir. Bir kaç güne kadar ucuz et satışı başlı « yacaktır. Şoförler ve kunduracılar intihabatı İstifa eden Şoförler Cemiyeti Idare heyeti yerine yenisinin seçilmesi için 28, 29, 90 mart gönleri intihab yapılacaktır. Beçim, Şoförler Cemiyeti merkezinde yapılacaktır. Ayakkabıcılar Cemiyeti idare heyeti Aza- ginın yarısının müddetleri tamamlanmıştır. Kunduracıların tntihabları da — Cemiyetin merkesincde 11 nisanda yapılacaktır. ERTUĞRUL SADİ TEK TİYATROSU Salı (Bakırköy) de (SEVDA MACUNU) Vodvil 8 Perde. Çar- şamba (Üsküdar) da ve 28 Mart Pazartlesi (Kadıköy - Süreyya ) da büyük suare: (AKTÖR KİN) 5 Perde. Bugün YILDI Şehir Tiyatrosu Dram kısmı: bu akşam gaat 20.30 da Fİ DANAKİ 8 perde Yazan: Pandeli Horn Komedi kısmı : Bu akşam gaat 20.80 da DALGA Komedi 3 perda Yazan ; Ekrem Reşid Şehzadebaşı «FERAH» sinemada Bu baf'a gene başlı başına 3 büyük film birden: 1 — Deniz Ateşler içinde.. Bu senenin en büyük harb filmi, $ — Maskeli Kadın.. Şâhesor bir füm, $ — Vahşi Koşu.. Büyük Amerikan dramı, Cumart.si-Pazar matine ve suarelerinde ayrıek: Varyele numaraları. Z Sinemasında BiR SAADET GECESİ GHARLES BOYER JEAN ARTHUR Tarafından Hakikf bir aşkın en Çelin engelleri nasıl devirdifini gösteren beyecan, zevk doldurarak yaratılmış sahneler. Bayanlar ; Baylar; sevenler sevilenler ; Herkes; ve SUZY PRİM RENEE DEVİLLERS AŞK iÇiN —— BENJAMINO GİGLİ K ALBiİiN SESİ filminde, Pek yakında SAKARYA sinemasında VİKTOR FRANGEN YAŞIYOR Bugün TÜRE sinemasında