20 Kasım 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

20 Kasım 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

Tüli'den Geçirdiğimiz hafta Cumartesi, günü Kulüp Yaşarda, Alpay ve arkadaş- larının kokteyli vardı. Basın mensupla 1, T.R.T. ciler ve Alpayın bazı şahsi dostlarının bulunduğu bu değişik kok- teyl rahat ve samimi bir hava içinde geçti. Erkek daha çoktu. Hanımların giyimleri fazla itinalı değildi. Kimse- de öyle kasılma hali yoktu. Yaşar Gü- venir, biraz ev sahibi havasındaydı. Al- pay da muhtelif grupları dolaşıp kâh tanışıyor, kâh tanıdıklarına yeni pro- jelerinden bahsediyordu. Ş. Yurdata- pan çok nazikti, her misafirle ayrı ayrı meşgul olmağa gayret ediyordu. Yurdatapanın güzel sesiyle meşhur kardeşi Oktay toplulukta görülmüyor- du. Barkı önünde, T.R.T. Başkanı Ad- nan Öztarak, Radyodan Turgut Yaşınla oturmuş, sohbet ediyordu. Sonra, Ya- şının yerini bir hanım aldı. Geçtiğimiz haftanın sonlarında An- kara Palas salonlarında (yapılan ve üç gün süren, Olgunlaşma Enstitü süttün kuruluşunun yedinci o yıldönü- müyle ilgili defile, Ankaralı ohanım- ların büyük ilgisiyle karşılandı. o De- filenin ikinci günü, davetliler amasın- da Sevim Payzin, rugan kurdelâlı şap kası ile Sıdıka Atasağun, bej tergal sümerbank kumaşından döpiyesi (o ve büyük fiyongu ile Gönül Göle - Bayan Göle son zamanlarda kendisini özellik- te Yardımsevenlerin çalışmalarına ver- miş - kahverengi elbisesi ve kendisine pek yakışan meçli saçları ile (Sitare Şimşek, Cahide Aka, Şevket Basit Ha- tipoğlunun eşi, Enise Çeşmiğ, Neriman Öktem, Zekiye Baban ve kızı, saçını bu yıl - kendisine çok yakışan - koyu renge boyatmış olan Saide Öğdün, An- kara Koleji ilk Kısım Müdiresi Fikriye" Okyay, Sıtkı Yırcalının, siyah bir el- bise giymiş olan eşi, Nizamettin Doğu- nun eşi, Nilüfer Berkem, kolsuz siyah elbisesini süsliyen kırmızı gülle Helen Örs, Dr, Türkân Alatan, İstiklâl Pak- süt ve daha başkaları vardı. Semra Güreli bu yıl modaya uy- muş, saçlarını topuz yapmaktan vaz- geçmiş, kısaltmıştı. Beraberi bejli emp- rime jarse bir elbise ve aynı kumaştan bir ceket giymiş, birkaç sıra pembe in- ci takmıştı. ürk - Amerikan Demeğinin faal ü yelerinden İltekin Birol önü beyaz ve haberler pek çok işlemeli, yakası epeyce açık bir siyah elbise giymişti, en ön sırada otu- ruyordu. Defilenin enteresan tarafı, birçok erkeğin de defileyi sonuna kadar ilgiy- le izlemesiydi. Meselâ Hıfzı Oğuz Be- kata, en önde, kendisine ayrılan yere gelip oturdu ve mütebessim bir çehre ile mankenleri izledi. Karşı tarafta ikin ci sırada ise bir Binbaşının, elinde- ki programa baka baka, büyük bir il- giyle defileyi izlediği görülüyordu. Mankenler gene Ülkü Derman, Ül- ker, Gülsün ve Mme. Frei idi. Olgun- laşmanın mankenleri, güleryüzlülükle- riyle profesyonel mankenleri gölgede bırakıyorlardı. Defiledeki (o elbiselerin birçoğu, manken Ülkü Dermana ait- miş. Galiba bir çeyiz hazırlanıyor!.. * Geçen hafta Cuma akşamüzeri Amika- da, Kavaklıdere Güneş sokakta, Martinelli ailesine alt evin ikinci ka- tına şık ve zarif pek çok hanımın gir- diği görüldü. Türkiyenin eski Gana Elçisi Nur Kızılyel, eşinden ayrıldıktan sonra, an- tika eşyaya olan eski merakını değer- lendirmek istemiş ve hakikaten, bun- da muvaffak da olmuştu. Eski ve ye- ni türk kutularını bizzat (değiştirip bunlara yeni bir hava vererek satışa arzetmişti. Martinelli'lerin sıcak havalı, o sa- mimi evlerinde bir masa üzerinde ku- tular teşhir edilmişti. Bunlar, gümüş üzerine minyatürler, taşlar v.s. o He- hakikaten zevk eseri kutulardı. Ay rıca, içlerine zarf konmak üzere, ar- kası deri, kapağı bütün kabartma gü- müş, güzel mektupluklar da vardı. Bun- ların bazıları siparişmiş. Hattâ üze- rine markalar da konmuştu. Aynı maş ka,, diğer bazı kutular üzerinde de gö- rülüyordu. Herhalde bunlar, ince dü- şünüşlü bir hanımın eşine hediyesi ola caktı!... Cuma akşamı verilen bu çayda, Ankaranın birçok tanınmış zarif (o ve zevkli hamımı toplanmıştı. Bu arada pek az sayıda erkek de vardı. Bunların başında, Tekelci Melih Sağtür geliyor- du. Sağtür hanımların arasında kal- maktan mahçup delikanlılara dönmüş tü ama, bereket, sonra birkaç bey da- ha geldi de rahatladı. Çayda, yeşilli emprime yünlü el- bisesiyle Alageyik Lostar, koyu mavi Solist Alpayın Klüp Yaşarda verdiği kokteylde davetliler Bir yıldız doğuyor