20 Kasım 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

20 Kasım 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

Ss O SY Moda Parlak bir defile Geride bıraktığımız hafta içinde, üç gün üstüste Ankara Palas salonla- rına taşınan başkentin şık hanımla- Olgunlaşma Enstitüsünün en güzel ve başarılı defilelerinden birini seyret- tiler. Gerçi defilede teşhir edilen kıya- A L H fetlere hem. fiyat, hem de biçim bakı. mından yaklaşmak pek mümkün de- ğildi. Bunlar hem çok işli, hem olduk- ça az kullanışlı, hem de çok ağır ve tabi! o oranda da pahalıya mal olan kıyafetlerdi. Ama "hazır elbise" bölümü ile halka en ucuz ve kullanışlı giyim imkânım hazırlayan bu müessesenin "bir yüksek dikiş" kısmı olması da ga- (AKİS — 1337) AY AT yet tabii idi. Bu kısmın, özellikle, unu- tulmaya yüztutmuş eski türk işlerini, türk motifleri, türk kıyafetlerini mo- dernize ederek yeniden ortaya atması, çalışmalara ayrıca büyük bir değer ka- zandırıyordu. Türk kıyafetlerinden il- ham alan ve dış memleketlerdeki basın ataşeliklerine gönderilecek olan milli kıyafetler, seyircilerin dakikalarca sil ren alkışlarına vesile oldu. Birçok za- rif hanım, defileye, ilham almak üzere gelmişti. 1964 - 65 kış modasını esiri motifler ve işlerle ( birleştirebilen bu defile de gerçekten İlham verici idi. Manialar: Olgunlaşma Enstitüsünün defilesindeki mantolar yılın modasını çok iyi bir şekilde canlandırıyordu: Bele oturmayan, fakat beli (hafifçe gösteren redingot biçimler, çift düğ- meler, enseye yakın veya uzak, enli ve- ya ensiz boru yakalar -ki bunlar tayyör ve elbiselerde de görülmekteydi, bo- lerolu hissi veren değişik biçimler ve nihayet belden kemerle sıkılmış, bolca biçilmiş, devetüyü spor mantolar... Ku- maşları parlak ve yumuşak, ikamı ve ısıtıcı görünüşe sahip mantolar... Tayyörler: Defilede en çok ilgi çeken tayyörlerden biri, uzun ceketli, külot - etek ismi verilen, spor etekli bir tay- yör oldu. Ceketin kemeri vardı, Gine boru yakalı, Uzunca ceketi, çift düğ- meli "portakal bahçesi" isimli tayyör, bu yılın modasını canlandırmak bakı- mından, dikkati çekti. Fakat seyircile- rin kalbini en çok kazanan kıyafet, üç çeşit giyilebilen bir spor - fantezi kı- yafet oldu. Bu, moda anlayışının ve giyim zevkinin nereye doğru gittiğini tipik bir şekilde gösteriyordu. İki etek, bir ceket ve bir döpiyes üstünden mü- teşekkil kıyafetin açık sütlü kahveren- gi eteği, aynı renkteki üstü ile bir gü- zel takım teşkil ediyordu. Döpiyes üs- tünün çok sık, boyuna doğru yükselen yakasız bir kupu mevcuttu ve bu tam kolsuzdu. Bu takım, üste giyilen ekoseli ceketle derhal spor olmakta ve nefis bir sokak kıyafeti meydana getirmek- tedir. Ekoseli ceketi ekoseli etekle giymek de mümkündür. "Unutma beni" isimli tayyör de u- nututacak gibi değildi. Kollan ve yaka. sı eteğin kumaşından olan bu gri tay- yörün ceketinin beden kısmı gri astra- gandan yapılmıştı. Modeli, evde kısmen eskimiş kürkü olan hanımlara çok de- ğerli bir İlham kaynağı oldu. Tayyörler genel olarak, 1964 - 65 kış modasına uyacak şekilde uzun ceketli, çift düğmeli, kemerli olarak hazırlan- mıştı. Uzun ceketler yanında çok kısa- AKİS, 20 KASIM 1964