20 Kasım 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

20 Kasım 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

TÜLİDEN HABERLER siyah tweed tayyörü ve çok açık sa- rıya boyanmış saçlarıyla, epeyce Zayıf örünen Berin Menemencioğlu, kahve- rengi elbisesiyle Kebuter Yardımcı, ma vi jarse döpiyesi gözlerinin rengine çok yakışmış alan Marianne Kalabalık, kol buz Weed elbisesiyle Şen Devres, yaka sı ve uzun kollarının uçları güllü si- yah elbisesiyle Nilüfer Berkem, kah- verengi takımı ile Azer Hayet, Nina Abar, siyah kadife tayyörünün kolla- rından görünen dantel bluzu ile pek Işık Hümeyra Yaltkaya, beyaz yünlü elbisesinin göğsünde siyah bir o işle Sezen Gölcüklü, siyah eteği küçük pli- li bir takım giymiş olan Leyla Çelik- baş ve yanında, hardal rengi Jarse blü- zu ve siyah eteği ite artık pek zarif bir gençkız olmuş olan üvey kızı var- lardı. Davet sahibi Nur Kızılyel, ei jarse bir takım giymişti. (Kızıl saç- larıyla kontrast yapan bu kıyafet ken- disine pek yakışmıştı Ev sahibesi Mme. Martlnelli ise beyazlar giymiş, saçla- rını topuz yapmıştı. Nur Kızılyel daha birbuçuk ay ka dar Ankarada kalacak, bu arada, teş- hir ettiği kutulardan, isteyenlere oye- niden yapacakmış. geçirdiğimiz hafta Cuma gecesi, An kara Maarif Kolejinde bir, "Ata- türkü Anma" gecesi düzenlendi. Saat 20,30 da başlıyan ve hayli kalabalık olan geceyi Prof. Afet İnan açtı. Ata- nın kalpağını sahnedeki resminin önü ne ve bayrağın üzerine koyarak söze başlıyan Afet İnan, daha çok, Ata- dan bilinmeyen anılar anlattı, Atanın anı defterinden fotokopiler gösterdi. "Atanın asıl inkılapçı yönü dün- yada tanınmıştır", "Yas tutmak, Ata- ya birşey kazandırmaz", "Mustafa Ne caitiyi kaybedince, Ata uzun uzun ağ- lamıştı" diyen Prof. Afet İnan, "Ata konuşurken, elimde mutlaka kâğıt-ka- lem bulundururdum, İşte o tuttuğum notlardan bazıları" dinleyicilere bazı anılar okudu. zaman diyerek. Davetlilerden Ceyhun Atuf Kansu Atanın çeşitli şehirlerdeki (o anıtlarını konu edinen, olumlu bir konuşma yap ti ve sözlerini, kemdi yazdığı bir şiirle bittirdi. Muhittin İnönü ile Cezmi Berk. tin ise, Atadan, bilinen - bilinmeyen birçok anı aralattılar,Bu arada öğren- ciler, Ata için yazılmış şiirler okudu- lar. Şiirlerin , eskiliği, gecenin amacı ve özellikle Ceyhun Atuf oKarasunun konuşmasıyla (o çelişiyordu. o Gecenin tefe kusuru, hemen hemen bu oldu. Tıp Fakültesi (o Biokimya Oo Profesörü Muzaffer (o Atasağungil, Oo Eczacılık Fakültesi Dekanlığına seçildi. Bu, u- fak tefekliğinden umulmıyacak kadar çalışkan ilim adamı, herhalde bu iş- te de başarılı olacaktır. Ruh Sağlığı Derneği ile Ankara Ko- lejinin Oo ortaklaşa (o düzenledikleri filmli seri konferanslar bu yıl da baş lodı, İkinci konferans, önceki haf- ta Cuma akşamı Kolejin konferans salonunda, Dr. Nejad Candan tara- fından, "Aile geçimsizlikleri" konu- sunda verildi. Konu icabı kaynanalara değinilmesi, galiba dinleyicilere biraz cık dokundu Konferans sonunda, bu bakımdan ilgi çekici sualler soruldu. Köy Okulları ve öğretmenleriyle Ha- berleşme Derneği, nihayet Ankara şubesini de kurdu. Geçen haftanın ba- şındaki Pazar sabahı Sarar İlkokulu bi nasında yapılan toplantıda yönetim ku rulu da seçildi: Başkanlığa Perihan U- gur: üyeliklere Şefika Çoruh, Nimet Ardıç, Metin Güven, Vural karabaş seçildiler Önceki (ohafta Cuma akşamüzeri Kızılay oGenel Merkez binasında. Dr. Rasim Adasal tarafından, "Ruh sağlığı yönünden evlenme" konusunda bir konferans verildi. - Çok kalabalık bir dinleyici önünde verilen (o konfe- rans saat 19.30'a kadar ilgi ile izlen- di. Kendine mahsus tarzı ile konuşan Profesör Adasal, (o dinleyicilerini kâh güldürdü, kâh düşündürdü. Galiba, bu arada bir şeyler de öğretti. Halk konferansları olmasına rağ- men, konuların biraz daha yukardan alınması gerektiği, umumun kanaati idi. Dr. Adasal bir dahaki konuşmalar da belki bu hususu nazarı dikkate a- lacaktır. AKİS. 20 KASIM 1964