20 Kasım 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

20 Kasım 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

günlerin getirdiği Yurttan Akisler İdarecilik — İçişleri ile ilgili 34 önemli teklif ve kanun tasarısını inceleyecek olan İdareciler Kongresi, haftanın başında Pazartesi günü çalışmalarına başladı. Toplantıyı açış konuşmasını yapan İçişleri Bakanı Orhan Öztrak: — Hızla kalkınmak zorunda bulunan bugünkü Tür- kiyemizde idareciye halka önder olmak görevi düşmekte- dir" diyerek toplantının önemine dikkatleri çekti. İdare mekanizmasını, idarecinin halka önder olabilece- ği şekle sokmak için gerekli tedbirleri görüşecek olan top- lantıda ele alınacak en önemli konulardan birisi, 40 yıllık Köy Kanununun değiştirilmesi ve, bünyeye, ihtiyaç- lara uygun şekle sokulmasıdır. Ayrıca, bölge valilikleri kurulması, İller İdaresi Kanununda yapılacak değişiklik- ler, belediye cezalarının işletilmesinde şube müdürlerine de tutanak düzenleme yetkisi verilmesi gibi konular ele alınacaktır. Ziyaretler — Bundan bir süre önce, Kıbrıs meselesinde arabuluculuk etmek üzere Birleşmiş Milletler tarafından tâyin edilmiş bulunan Galo Plaza, haftanın ortalarında Çarşamba akşamı İstanbul a geldi. O geceyi İstanbulda ge- çiren arabulucu, Perşembe gecesi saat 21 de ise THY'na ait bir uçakla, bazı temaslarda bulunmak üzere, Ankara- ya geldi. Türkiyede dört gün kadar kalacak olan arabulu- cu, resmi görüşmelere Cuma günü başlıyacaktar. Hazırlanan programa göre Plaza, sabah saat 10'da Dış- işleri Bakan Vekili, Başbakan Yardımcısı Kemal Satır ile görüşecek ve bir saat devam edecek olan bu ziyaretten sonra, Başbakan İsmet İnönü tarafından kabul edilecek- tir. Arabulucu şerefine o gün saat 13'de Dışişleri Bakanlığı Genel Sekreteri Halük Bayülken bir öğle yemeği verecek- tir Çalışmalara © Bakanlığında öğleden sonra saat 16da başlanacaktır Arabulucu, gece, Büyük Tiyatroda bale seyredecektir. Cumartesi sabahı saat 10,30'da ise Dışişleri Bakanı Fe- ridun Cemal Erkini ziyaret edecek, ayrıca saat ll'den iti- baren Bakanlıkta, gene Kıbrıs konusunda, Plazza'nın da katılacağı bir toplantı yapılacaktır. Saat 13,15de Feridun Cemal Erkin, misafir diplomat şerefine, Hariciye köşkün- de bir öğle yemeği verecektir. Plazza akşam Istanbula hareket edecek ve 22 Kasım aksamı da Beyrut yolu ile Kıbrısa geçecektir Arabulucunun bu, Türkiyeyi ikinci ziyaretidir. Bu ba- İdareciler Kongresine katılanlar ve İçişleri Bakanı Öztrak Önemli konular AKİS, 20 KASIM 1964