15 Ocak 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

15 Ocak 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Tüli'den Geçen hafta cuma akşamı oDevlet oçen yılki konserini hâlâ unutamıyan- lar bu defa da sevinçle konser sa- lonuna koştular. Bu seneki konser Konser Salonunda Julius oKatsc- hen'in bir konseri vardı. Sanatkârın ge İYİ BİR TEMSİLCİ -- Bir memleketi en iyi tanıtacak kimseler, şüp- he yok ki kendileri tanınanlardır. İki yıldan fazla şüredir New York'taki turizm büromuzu idare eden ve şimdi Parise nakledilmiş bulunan Burhan ğançay bunlardan bale ii bir ressam olan Burhan Doğançayın re- simlerine alt bir kapak yazısı, tanınmış amerikan gazetesi The Journal - American'ın haftalık Pictorlal Living ilâvesinde yayınlanmıştır. Gazete Doğançayın Brooklyn'de bir köşeyi gösteren resmini kapağına koyduğa gibi içerde iki orta sayfasını da bu konuya ayırmıştır. Yazı, Doğançayın eserlerinin beğenildiğini belirtmektedir. Burhan Doğançay şimdi bir sanat şehri olan Parise gittiğine ve zaten tahsilinin son kısmını da orada yaptığına göre her halde görevinde büyük avantaj sahibi olmaktadır. Bir yıl içinde Fransadan gelecek turist mik- tarındaki oynama tabii başarının asıl ve memleket için değer taşıyacak ölçüsünü teşkil edecektir. 22 haberler Anneler Derneği yararına verildi. Der nek tarafından hazırlanan broşürler birer karanfille beraber satıldı. Konserde bulunan seçkin o kala- balık arasında Kemal Satır - Bayan Memduha Satır, ay başında evlenecek olan kızının evini hazırlamak (üzere İstanbula gittiği için gelememişti. - Milli Eğitim Bakanı İbrahim Öktem, İlyas Seçkin, Başbakanlık (Müsteşarı Haldun Derin ve eşi Fatma Derin var- lardı. Geçtiğimiz hafta çarşamba gecesi, eketimizi ziyaret etmekte o- lan Sovyet heyeti şerefine Opera bina- sında bale temsili vardı. Çok kalaba- lık olan gecede ayrıca üst kattaki fua- yede bir büfe hazırlanmıştı. Antraktta davetliler burada ağırlandılar. Senato Başkanı Enver Aka ve eşi Chide Aka, Meclis Başkanı Fuat Sir- men ve eşi Aytenn Sürmen, Dışişleri Ba- kanlığı ileri gelenleriyle eşleri ve da- ha pek çok seçkin kimsenin bulun- duğu bu temsilde, en ön sıralarda, he- yet b m kırmızı yün bir elbi- se giymiş bir hanım, bayan Sirmenle uzun uzun konuşuyordu. Feridun Ce- man Erkin de çok güleryüzlü bir gece- sindeydi. Bale sanatçıları çok o başa- rılıydılar ve haklı olarak pek çok da alkış topladılar. Bu arada, pek for- munda olan balerin Tenasüp Onat da, bilgisini arttırmak üzere gitmek iste- diği Rusyanın bir heyetine kendisini göstermek firsatı bulmuş oldu. 1960 yılında yaptığı Kuzey ülkeleri konser turnesinden sonra kendisin- başkanlığı Senfoni Orkestrasının o 15 Ocak 1965 tarihindeki konserine solist olarak katılacak ve Lalo'nun İspanyol senfonisini çalacaktır. Prof. Lessingin yöneteceği bu konser, Köy Öğretmen- leriyle Haberleşme ve (o Yardımlaşma Derneği yararına verilecektir. Dışişlerinden emekli İsmail Uşaklının kızı Füsun Uşaklı ile İzzet İşçanın oğlu Dr. Tomris Aziz İşçanın evlenme törenleri, geçen hafta içinde, Divan AKİS, 15 OCAK 1965