15 Ocak 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

15 Ocak 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı : 552 Cilt: XXXIIYI. 11 Sahibi ve Başyazarı : Metin Toker Yazı İşleri Müdürü Y. Yüksel Erdem Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı: Kurtul Altuğ, Güneri Civaoğlu, Teoman Erel, E- gemen Bostancı (İstanbul) Seyfi Özgenel (İzmir) - Dış Haberler Kısmı: Halük Ülman - Magazin Kısmı: Jale Candan, Tuli Sezgin, Bihin Anter. Hüseyin Korkmazgil Tiyatro: Naciye Fevzi, Lütfi Ay — Radyo : Mahmut T. Öngören — Yayınlar : İ i nema : T. Kakınç — Enerji ve Musiki : Daniyal Eriç. Resim Ali Parmakerli Fotoğraf T.H.A. Hüseyin Ezci Errdoğan Çiftler Klişe Birlik Klişe Atölyesi Tel : 11 7015 Yazı işleri Rüzgarlı Sokak No 15/2 Tel: 1189 92 P.K. 587 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 1061 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak 1500 lira AKİS Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara Basıldığı tarih : 14.1.1965 m HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda- Sevgili AKİS Okuyucuları, Bu hafta önemli bir konuya el atmış bulunuyoruz: Toprak Reformu!.. Bu konu, memlekette yıllardır üzerinde pek çok lâf edilen bir mesele ha- line gelmiş, fakat bir türlü fl haline getirilememiştir. | İnönü Hükümeti- nin vaadettiği bu önemli reform, haftanın başında gerçekleşme yolunda ilk adımını atmıştır. İnönü Hükümetinin genç bir Bakanı, Tarım Bakanı Turan Şahin, aylardır hazırlığını yaptığı Toprak Reformu Kanun Tas rısını evvelâ basına açıklamış, sonra da bunun savunmasını omuzlarına almıştır. Elbette, Turan Şahin bu konuda, pek çok hücuma mâruz kala- cak ve hattâ kendi partisi içinden bile tenkit oklarına hedef olacaktır. Ama Şahin, bu tasarıyı gerçekleştirirse, yıllardır üzerinde çok lâf edilen bir ana meseleye çare bulmuş bir insanın büyük huzur ve rahatlığını oduya- caktır ki bu da, doğrusu mücadeleye değer. URTTA OLUP BİTENLER sayfalarımızın bei tarafında yer alan nereli başlıkta yazıda bu önemli reform hareketinin bütün içyüzü, bilinmeyen taraftarıyla anlatılmaktadır. Teoman Erel, yazıyı (hazırlamak için çeşitli çevrelerle temasa geçmiştir. Toprak reformunun ilk ağızda ne şekilde uygulanacağı, yazıda çeşitli yönleriyle açıklanmaktadır. Bu yazıyı okuduktan sonra, memleketin ana dâvalarından biri olan Toprak mesele- sinin hallinde İnönünün Reform Hükümetinin neler düşündüğünü öğrene- çeksiniz. Haftanın ikinci önemli yazısı, Güneri Civaoğlu tarafından O hazırlan- mış bulunan "Dış Politika" başlıklı yazıdır, Sovyet Parlâmento Heyeti te - maslarını bitirmiş ve yurdumuzd: neticesi ne olmuştur? Bu soruların eevaplarinı "Dış Politika" başlıklı yazıda bulabileceksiniz DIŞ GEZİLER genel başlığı altında yayınlamağa devam ettiğimiz Me- tin Tokerin intibalarını bu hafta da sunmaktayız. Toker bu hafta İngilte- reyi anlatmaktadır. Başyazarımızın gezi intibalarının büyük bir ilgi ile izlendiğine dair okuyucularımızdan mektuplar almaktayız. Bu hafta kapağımızda ufak-tefek değişiklikler (o bulacaksınız. (o Yakın- da sizlere daha orijinal kapaklar sunacağımızdan eminiz. Bu yol i ça- lışmalarımız devam etmektedir. Amacımız, AKİS'i okuyucularına en dolu ve en iyi bir şekilde sunmaktır. Saygılarımızla içindekiler Yurtta Olup Bitenler Tüliden Haberler 22 Haftanın İçinden 5 Sosyal Hayat 24 . Radyo 28 Enerji 14 Tiyatro 30 Dış Geziler 16 Yayınlar 31 Dünyada Olup Bitenler 19 Sinema