15 Ocak 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

15 Ocak 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Otelinde verilen bir kokteylde yapıldı. Bu vesile ile de bütün Uşaklı ailesi Divanda toplanmış oldular: Lâtife Uş- şaklılı, senatör Cevat Açıkalın ve eşi Rukiye Açıkalın ve başkaları... Nur Sahir Sılan ile eşi Münevver Sı- lan, balaylarını geçirmek üzere on gün için Amerikaya gittiler. Muammer Aksoyun geçen o haftanın başında bir oğlu oldu. Eşi henüz hastahanede bulunan Aksoy bu arada işleriyle o kadar meşgul ki, küçükle meşgul olmağa henüz fırsat obulamı- yor. Verem Savaş Derneği yeni yıl faali- yetlerine başladı. Bu arada, 22 O- cak cuma akşamı Gar Gazinosunda verilecek bir yemeğin düzenlenmesiyle meşgul. Zengin bir piyangosu da olan yemeğin biletleri şimdiden satılmağa başlamış. İstanbul Tıp Fakültesinde huzursuz- Ziya Konuralp ise kulis çalışmalarına devam ediyormuş. Prof. Dr. Muharrem Koksal, iki ay için gittiği Erzurum Üniversitesi Dekanlığı görevinden döndü. Köksal ailesi, otomobillerini değiştirmeğe ka- rar vermişler. C. H. P. li hanımlar, Şubat ayında yapacakları çayın o hazırlıklarına şimdiden başlamışlar. Düzenlenen zen gin piyangonun eşyalarını, her hafta birinin evinde toplanarak, bizzat dikip hazırlıyorlar. Hafta başlarında başkente gelen u- çaklar umumiyetle İstanbulun iş a- damlannı taşıyor. Bu pazartesi sabahı gelen uçak da, Antalya Nakliyat Şir- keti sahibi Nuri Sipahioğlu, Ulvi Yenal ve Kâzım Özekeyi getirdi. Hepsinin kol larında yüklü evrak çantaları vardı. "İsyancılar" isimli piyes, Üçüncü Ti- yatroda büyük sükse ile devam e- diyor. Her gece tamamen dolu olan sa lon zaman zaman âdeta alkıştan sar- sılıyor. Eseri çok beğenenler olduğu gibi biraz kışkırtıcı bulanlar da var. Geçen hafta cumartesi gecesi bu sa- lonu dolduran, kalabalık arasında Se- nato Başkan Vekili İhsan Hamit Tiğ- rel, İçişleri Özel Kalem Müdürü Ke- mal Palaoğlu, A.P. nin meşhur Şinasi Osması, eşi, baldızı ve bacanağı Celal AKİS, 15 OCAK 1965 TÜLİDEN HABERLER Sergi — Almanyanın Würzburg şehrinde açılan Milletlerarası Matbaa- cılık Sergisine, Turizm ve Tanıtma Bakanlığımız sekiz büyük pano ile katıldı. Sergide teşhir edilen türk baskı sanatlarına ait örnekler ve bil- hassa Ankarada Aj jans-Türk matbaasında Mevlânâ kitaplarıyla, orijinallerine uygun o kilim ve seramikleri büyuk bir ilgi ve hay- tekniğiyle basılan türk halı, ranlık topladı. Dinçer ile Dr. Hüsrev Polat varlardı. Geçtiğimiz hafta cumartesi gecesi Ku- lüp Yaşar, her zamankine naza- ran, tenhaydı. Büyük bir masa Dışiş- leri mensupları ile doluydu. Bu masa- da Coşkun Kırca ile Behçet Türemen göze çarpıyorlardı. Başka bir tarafta eski gazeteci Ümit Atay ile dostları var lardı. Atayın ısrarla dansettiği (o ha- nım, eski eşi Suna Sele o kadar ben- ziyor ki!... İnsan, "o halde, bu kadar zahmet niye?" diye düşünüyor. Geç vakit gelen bir grup içinde Sevinç Garan ile Bülent Garan da varlardı. Gölbaşındaki yeni açılan Mogan Ku- üp ve restoranı bilhassa pazar günleri çok kalabalık oluyor. Otomo- billeri ile gelmiş birçok aile pazar gü- nü öğleden sonralarını burada geçiri- yorlar. Bazıları alt salonlarda, O briç masaları başında vakit geçirirken, ba- zılan da yukarı salonlarda gölü sey- rederek sohbeti tercih ediyorlar. Bir- basılan Ömer olarak yaldız ve Havyam (o ve kabartma çok genç Ankaralı hanım, pantalon ve güzel sveterlerini göstermek ( fırsatını da böylece bulmuş oluyorlar. o Genç beylerin bazıları da âdeta pazar erkek kıyafetleri defilesi yapar gibiler. (Bir de, hanımlar için, "şıklık meraklısı" derler!.. Hep Golf Kulübe gitmeyi sıkıcı bu lanlardan, yüksek mühendis Necdet Egeran ile eşi Sabriye Egeran, bu pa- zar emekli General İzzet Aksalur ve eşi Mehveş Aksalurun evlerindeki briç partisine gitmeden evvel buraya uğ- radılar. Cumartesi gecesi, Sağlık Bakanlığı mimarlarından Affan Lugat, ve eşi Ninom Lugal, evlerinde büyük bir par- ti verdiler. Geç vakitlere kadar eğle-- nilen partide Melih ve Nilüfer Sağtür, yüksek mimar Recai Akçay ve eşi, Se- mih Uman ve eşi Şule Uman, Sümer- bank Yenişehir Şubesi Müdürü meş- hur yüksek atlamacı Jerfi Fıratlı ve kızıl saçlı, zarif eşi Güner Fıratlı, Fey- yaz ve Ayşe İnceer, Hadiye Ergök, Dr. Sermet Akgün ve eşi varlardı... 23