26 Mart 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

26 Mart 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

bir hayat boyu huhafaza ettiği itiba- kaybedeceğini bilen emekli Ge- neral Dorman, bu saniyelerde kendisi- nin yazdığı bir şiirdeki şu mısraları ha tırlamış olmalıdır: Hayat çetin bir duvar, Yok zayıfa itibar. Sana senden hayır var. Fakat, ültimatoma aksi cevap ve- rirse, pek tatlı sandalyeden olacağını a bilen Turizm Bakanı Dorman, Bö- lükbaşının korkunç öfkesini nasıl ya- tıştıracağını düşünürken herhalde, yine kendi kaleminden çıkan şu mısraları mırıldanmıştır: Dorman konuşuyor Yıldızlı mağlüp Lâkin hırçın bir keman Sesidir isyanları. Bir bestedir çağlayan Hıçkırık zamanları. Bazan olur bir bora, Öyle çılgın eser ki, Bu gamsız arzulara Gönlüm yatar ve der ki: Maalesef, bu iç muhasebesinin so- nunda. Dormanın gönlü Bakanlık San dalyesine ve Bölükbaşının arzularına yatmış, telefonu açarak demiştir ki: — Evet, ğım!" tasarıya imza koyaca- AKİS, 26 MART 1965 Dorman, tasarıya imza koymaktan başka, Bölükbaşının TRT ile ilgili di- ger isteklerine de "Evet" demiş bu- lunmaktadır. Yazının başında açıkla- nan ve Turizm Bakanlığı tarafından TRT'ye gönderilen yazı, bu istekler cümlesindendir. Müsteşar Sedat Tol- ganın AKİS,'çiye açıkladığına göre, bir tasarının hazırlanmasına da girişil miştir. Dormanın bu dönüşü, bazı değişik ktedir lerin hasta olduğundan bahseden, ka- YURTTA OLUP BİTENLER - CKMP'ye mağlüp olan ve bunun da arttırdığı hırçınlıkla Liderler Top- lântısına katılmayan, gece ise Yozgat Gecesinde eğlenen Bölükbaşı, kopmuş ve her an kaza yapabilecek bir otomobil gibi yol almaktadır. Temen- ni edilen, muhtemel kazanın Dördün cü Koalisyonun başında patlamama- sıdır! Kıbrıs Hareket olsun diye Millet Meclisinin genç Başkan Ve- kili Nurettin Ok, frakının kuyru- gunu sinirli bir şekilde çekiştirdikten, sonra, kaskatı kolalı yakasından boy- nunu mikrofona doğru uzatarak ko- nuştu: — Oturum gizli yapılacaktır. Sa- SAYIN OKUYUCULARIMIZA AKİS bütün yılların en heyecanlı yazı serisine önümüzdeki sayısından itibaren başlamaktadır. Çok termiştir. "İsmet Paşayla okuyi Yıl" serisini bütün okuy cumuz şimdiden Kem ilgiyi gös- cularımızın eksik- siz ve muntazam takip edebilmeleri için abone servisimiz ıslah ve takviye olunmuştur. Bu iş dolayısıyla ayrıca bir de banka hesabı açılmıştır. Oku- yucularımız abone fiyatlarını 3. sonradan kitap haline cilt kapağı da hazanlltılaca sayfamızda bulacaklardır. getirilebilecek şekild ktır. Cilt kapa; Yazı serisi bunlara; e yayınlanacağında 5 liradır. Abone ol- ğının fiyatı mak veya cilt kapağı sipariş etmek isteyen okuyucularımızın bunların be- delini aşağıdaki adrese süratle göndermelerini rica ederiz: "T.C. Ziraat Bankası Merkez Müdürlüğü - Hesap No. 641/5911" Havalelerde isim ve açık adreslerin yazılmasını rica ederiz. bağın kendi başında patlamasını hiç istemediğini söyleyen Dormanın bu di- renmeden birdenbire vazgeçişinde böy le bir sebep de rol oynamış olabilir. Fakat günlerce, sabaha karşı saat üç- lerde, "Paşa, Paşa! Nerede bantlar, tasarı, ne oldu, istifa edecek misin?" soruları ile uyandırılan bir adamın ambale olarak böyle bir dönüş yapabi- leceği de muhtemel görülebilir. Şimdi MP, iç pürüzünü hallederek TRT'ye karşı yekvücut ve kanunlarla Anayasayı allakbullak eden bir hücu Kuruluna götürdüğünde o tasvip gör- mezse, Bölükbaşının ne yapacağı me rak edilmektedir. Zaten, Pazar günü Gölbaşında yapılan Belediye Meclisi seçiminde -radyo konuşmalarına rağ- miinler -evet, "samiinler"- lütfen lo- caları boşaltsınlar!" Okun bu çağrısının üzerinden* bir- kaç dakika geçmeden koskoca Parlâ- mento binası bir ölüm sessizliğine bü- rünmüştü. Koridorlarda sadece idare memurları ve tek tük polisler dolaşı- yor, toplantı salonuna kimseyi yaklaş tırmıyorlardı. Olay, haftanın başlarında Salı gü- nü öğleden sonra Millet (Meclisinde geçti. Hükümet o gün Kıbrıs konusun- da milletvekillerine (o bilgi verek ve bazı askeri sırlar -sonradan toplantı bütün e. öğrenilmiş, fakat bir "aske sır mamıştır- sebebiyle oturum "izli olacaktı. Dinle- yiciler değil ama, gene "sâmiinler" kap samına giren gazeteciler bu tip gizli oturumlara alışıktılar. Millet Meclisi