26 Mart 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

26 Mart 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

lümanlık icabına göre- nekadar çok zekât vermiş, kaç fakirin yüzünü gül- dürmüş ve kimbilir nekadar çok gelir vergisi oödemişlerdir! Bitirdiğimiz hafta Cumartesi gecesi Bulvar Palas salonlarında, Eren- lığı toplayan Dernek,geceyi cidden çok güzel ve muntazam organize etmişti. Herkesin masasına, oönceden hazır- lanmış ve masaya oturacakların isim- leri yazılı kartlar konulmuş, bu kabil toplantılarda umumiyetle görülen ka- rışıklık ve sızıltılara mahal verilme- mişti. Hiç boş olmıyan piyangoda en küçük hediye bile kimsenin odudak bükmeyeceği kadar iyi idi. Bulvar Palasın I Romantıca orkest- rasına ilâveten, başkent halkı tara- fından çok tutulan ve sevilen sihirli kemanlar ve türk müziğini o kaliteli bir şekilde sunan ses sanatkârı Se- vim Deranla topluluğu, geceyi renk- lendiriyordu. Gecenin misafirlerine gelince... Ön- ce, son zamanlardaki o toplantıların hiç birinde görmediğimiz bir şey gö- zümüze ilişti: İlk olarak bir Kabine mensubu, eşi ile birlikte geceye gel- mişti: Ticaret Bakanı Macit Zeren ve siyahlar giymiş, pek de güleryüzlü ol- i.. Zerenler, dostları Muğla birlikte oturuyorlardı. Gecenin hazır- AKİS, 26 MART 1965 lanmasında epeyce yorulan tertip he- yetinden Gülbün Bayülken ile eşi ve arkadaşları da bir masada dinleni- yorlardı. (o Evsahibeliği (görevini bu defa kahverengi, çok güzel dantel el- bisesi ile yüksek mühendis (Hürriyet Sırmaçek ve artık küçük bir delikanlı olan oğlu,ile dansları göze pek hoş gö- rünen Necla Sarı ve Rezin Gündoğdu yapıyorlardı. Gecenin diğer misafirleri e Pay Dr. Zafer Paykoç ile eşi Rukiye koç, Osman Nuri Torun ve eşi Cihat Torun, Nusret Fişek ve eşi Perihan Fişek, dostları Sabit Kocabeyoğlu ve eşi, Feyyaz Koksal ve emprime şifon bir pardesü giymiş zarif eşi; Adnan Şimşek ve sırtı açık bir brokar elbi- se giymiş Olan eşi Sitare Şimşek, Konyadan bu gece için gelmiş olan Albay Ziya Kızılpınar ve eşi Ayten Kızılpınar. Ayet Üsküdarlı ve kilosu- na göre doğrusu pek de amerikalıya benzemiyen eşi; siyah kadife elbise- siyle Melâhat Ruacan - Asım Rua- can bir dâva için Mersine gitmiş ol- TÜLİDEN HABERLER duğundan, eşini baldızı ile birlikte rmek zorunda kalmıştı -; kızıl tepesine toplamış ve yeşil döpiyes o giymiş olan İnci İlkray, Mithat Asanı ve eşi Kadriye anı, Dr. Muzaffer Argun ve güzel brokar elbisesiyle bir kat daha güzel- leşmiş olan eşi -okulun en genç me- zunlarından - Sumru Argun; yüksek mimar Nimet Öney ve eşi Vedia Öney, Nesrin Silimen, Vakıflar Genel Müdü- rü Nihat Danışman ve eşi ile daha pek çok kimse vardı. Hikmet Şimşek, 7 Martta İstanbul Senfoni Orkestrası ile bir konser yönetmiş, başarısı üzerine, 4 Nisanda bir konser daha yönetmek için teklif almıştır. 8 Martta Bursada, 9 Martta da Es- kisehirde Cumhurbaşkanlığı (o Senfoni Orkestrası ile birer konser yapan Hik met Şimşek, bitirdiğimiz hafta Per- şembe akşamı yine orkestra ile Devlet Konser Salonunda da bir konser yö- netmiştir.