26 Mart 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

26 Mart 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

len mektup kâğıdını birbuçuk yıldan- beri kullanmadıklarını söyliyen Erte- kin, ayrıca, gazetelerde neşredilen bu mektubun Yüksel Çengel (tarafından yazılmış olamıyacağını belirtti. Zira o tarihlerde Yüksel Çengel zaten Anka- rada bulunuyordu. Ankarada bulunan bir kimsenin, mektubuna "Size bu mektubu Ankaraya gelmek imkânını bulamadığım için yazıyorum" şeklin- de başlamasının ise Feyzioğlu üzerin- de musibet bir izlenim bırakmayacağı açıktı. Genel Sekreter Ertekin, ertesi gün, yâni Salı sabahı yapılacak basın top- lantısında bu hususun delillerle is- kunulmazlığını hiçe sayarak, bir çilin- girin meharetli parmakları sayesinde kapısından içeri süzüldükten MTTB binasının önünde, saat 12'de bir basın toplantısı yapan Yüksel Çengel, lantı metnini ve fotokopileri mensuplarına dağıtırken aşırı derece- de soğukkanlı görünüyordu. o Yönetim Kurulu üyeleri tarafından tespit, edi- len Genel Kongre tarihinin 5 Nisan 1965 olduğunu ve Genel o Başkansız, Denetim Kurulsuz yapılan bir kongre nin hükümsüz sayılacağını sözlerine ek leyen Çengel, Vilâyete doğru ilerlerken, bir yandan da, Vali Niyazi Akıya gös- tereceği belgelerin (o kontrolünü yapı- yordu. Hükümsüz bir kongre Bu sırada, İstanbulun suya sabuna karışmaktan hoşlanmıyan o Valisi, Bursa ekibi ile görüşmekteydi. Basın mensupları, alınmadıkları bu özel top- YURTTA OLUP BİTENLER Yüksel Çengel M.T.T.B'nin kapısı önünde Dağdan gelip bağdakini kovdular lantıdan çıkan yakaları iğneli, saçları briyantinli dört genç adamdan han- gisinin MTTB binasının çilingirli fa- tihlerinin lideri olduğunu birbirlerine sormaktan kendilerini alamadılar. A- şirı kibar konuşmağa özenen, fakat arkadaşları tarafından itilip kakılma- sı neticesi bir'türlü konuşmağa fırsat bulamayan kara gözlüklü, ince yapılı gencin Rasim Cınıslı olduğu öğrenildi. Ancak liderlerini kanatları altına a- lan diğer fâtihler yüzünden basın men supları, istilâ olayının gerçek kahra- manlarından herhangi bir bilgi alama- AKİS, 26 MART 1965 (AKİS: 196) dılar. Yüksel Çengel tarafından © verileri- izahatı ise, başta Vali olmak üzere, sa londa bulunan herkes ilgiyle izliyordu- Çengel, Bursada yapılan Kongrenin hükümsüzlüğünü nedenleriyle açıkladı. O anda salonda bulunanlar, kanuni bir kongrenin nasıl yapılabileceğini öğ renmeleri bakımından Rasim Cınıslı ve taraftarlarının da oracıkta hazır bulunmalarını çok istediler. Yüksel Çengelin verdiği bilgiye gö- re, Bursada yapılan MTTB Kongresi meşru değildi. Çünkü, 13 Mart tarihin- de yapılan bu Kongrede Genel Başkan Yüksel Çengel bulunmadığı gibi, Yö- netim Kurulu üyeleriyle Denetim Ku- rulu ve Onur Kurulu üyeleri de gitme- mişlerdi. Kurulun Genel Kongre tarihi olarak tesbit ettiği tarih nazarı dikkate alınmamış, normal bir kongrede gere- ken hiçbir şart ve usüle uyulmamıştı. Üstelik de, iki yıllık bir çalışma rapo- ru bile okunmaksızın, hattâ hesaplar kontrol edilmeden seçimlere gidilmişti. Bursa Valiliğine Kongrenin usul- süzlüğü bildirilmiş ve İçişleriyie Adli- ye Bakanlıkları da -söylenildiğine gö- re- Kongrenin usulsüzlüğü hakkında öncelikle ( aydınlatılmışlardı. o Yüksel Çengel, Vali Niyazi Akıdan şunu isti- yordu: Halihazırda sorumluluğu tama miyle kendisine ait olan MTTB bina- sına girmek ve pek yakında yapılacak olan Genel Kongre için bir an önce ha zırlıklara girişmek... Fakat, toplantıda gençliğin gerçek ten güzel bir övgüsünü yapan Vali A- 15