26 Mart 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

26 Mart 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Tüli'den Bitirdiğimiz (o hafta OCuma akşamı, Stadyumdaki yeni Yaşar Doğu sa- lonunda, Ankara Kolejinin halk dans- ları gösterisi yapıldı. Oldukça kalaba- lık bir seyirci kütlesinden başka, pek çok da yabancı misafirin alkışlan ara- sında geceyarısına kadar süren gös- teriler hakikaten, değme profesyonel folklorcuya meydan okuyacak kadar güçlü ve güzeldi. On ilin oyunlarını, danslarını kapsıyan bu folklor gös- terisinde, Van ekibi Orta kısım, Silif- ke ve Düzce ekipleri ilk kısım, diğer 7. il ise Lise kısmı folklor ekibi ta- rafından temsil edildi. Kırmızı elbiseli (oOkızlar ve siyahlı ekeklerden Oomüteşekkil Artvin ekibi, haberler en hareketli oyunlardan bir kısmını gösterdiler. o Ege ekibi kısa, lâcivert şalvarlar giymiş altı delikanlıdan mü- teşekkildi. Kırım oyununda ise altı ayrı renk elbise ile çıkan kızların naz- lı dansları, eski türk saray hanımla- rının edasını andırıyordu. İlk kısmın, kafkaslılarınki (ogibi fişeklikli elbiseli küçük delikanlıları ile kırmızı, uzun etek ve beyaz bluz giymiş kızları, yaş- larından umulmıyacak kadar nefisti- ler. En son oyun Kars ekibinindi. Si- yah kalpakları, yine kafkas kıyafetini andıran siyah kaftanları, çizmeleriy- le delikanlılar ve Siyah yeldirmelerinin altından görünen kırmızı, uzun saten SERGİ — Çanakkale savaşlarının 50. yıldönümü 18 Mart günü Anka- rada kutlandı. 25 Nisan günü de Çanakkalede yapılacak törenlerle kut- lanacaktır. İngiliz ve avustralyalı eski muhariplerden 1000 kişilik bir ku- rulun katılması, bu törenlere uluslararası bir önem dırmaktadır. Ankaradaki tören esnasında Turizm ve Tanıtma Bakanlığı tanıtıcı faaliyetlerinden olarak, Çanakkale Savaş Hatıraları adlı bir de sergi açıl mıştır. Sergi, ünlü arkeolog mimar Dr. Mübin Beken ve ressam Nalân A. Kuşlunun birlikde hazırlamış oldukları yağlıboya tablolarından ibarettir. Sergide Çanakkale deniz ve kara savaşları, kaleler, tabyalar, şehitlik ve anıtları belirten 30 adet tablo yer almaktadır. sinda Ankarada Orduevi salonlarında açılan 18-28 Mart tarihleri ara 3-13 Nisanda İstan- sergi, bul Belediye ii salonlarında ve 25-27 Nisanda da Çanakkale Ordu- evinde açılacaktır elbiseleri ve başlarında beyaz örtüle- riyle göz alan kızlar, gösterdikleri o- yünlarla bol bol alkış topladılar. Hele içerinden, o hareketlerinde gayet ser- best ve rahat olan. Sunanın tek başı- na yaptığı Mendil oyunu çılgınca al- kışlandı. Tesislerinden Oktay Cankardeş, bir ha kalmak üzere, vazifeli ola- rak, geçirdiğimiz hafta Cumartesi sa- bahı uçakla Parise gitti. Geçtiğimiz hafta Cuma akşamüze- ri ,Keçiören yolu üzerindeki Me- teoroloji Meslek Okulunda bir ede- biyat ve şiir (oOmatinesi o tertiplendi. Meteoroloji haberlerini ilgiyle izleyen çoğumuz, böyle bir okulun mevcudi- yetinden bile haberli değilizdir. Oysa bu okul, ortaokul mezunlarına teknik bilgi vermek üzere, üç yıl önce kurul- muştur ve bu yıl ilk mezunlarını ve- recektir. Böylece, ilk defa okullu me- teorojistler aramıza katılacaklardır. Okulun oOGenel Müdürü, Doçent Ümran Çölaşandır. O gün öğrenciler, Yunus .Emreden zamanımıza kadar edebiyatımızın ge- Dr. yazdıkları şiirleri okudular. edebiyat öğretmeni Rüksan Günay- su, üç yıllık çabasının Oo meyvalarını almanın huzuru ve haklı gururu için- deydi. Geçirdiğimiz hafta Cumartesi saba- ı Kızılay meydanından geçenler, Kızılay Genel Merkez binasının ö- nündeki kalabalığa merakla bakıyor- lardı. Otobüslerle, büyük bir siyah Chevrolet ve bir ambulans dolmuş, yo la çıkmağa hazırlanıyordu. Otobüsle- rin içinde hep ihtiyar, başları büyük örtülerle örtülü kadınlar ve gene gün lük kıyafetimize göre biraz yadırga- dığımız kıyafetlerde erkekler göze çar- pıyordu. Bütün vasıtaların arka cam- larında arap harfleriyle yazılar var- dı. Ancak bu, harf devrimine karşı bir hareket değildi. Bir bakıma, bu yıl hacca gidenlerin bu kadar çok oluşuna sevinmek lâ- zım. Kimibilir bu hacı adayları -müs- AKİS, 26 MART 1965