26 Mart 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

26 Mart 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

SOSYAL HAYAT Moda Büyük terziler konuştu hazır elbisecilerden sonra ni- hayet Parisli (o büyük terziler de ilkbahar ve yaz modası hakkında dü- şündüklerini açıklamış bulunuyorlar. Bütün dünyada tur atan yeni moda, birkaç haftadan beri hatlara büyük değişiklikler getirmiş, fakat hazır el- bisecilerinkinden hiç de değişik ol- mamıştır. Diıkkâti çeken birkaç nokta üre- rinde durmak faydalı olacaktır. Çün- kü 1965 ilkbahar ve yaz modasını ya- pan, bu birkaç noktadır. Büyük kolek- siyonlarda göze çarpan başlıca şey, eteklerin kısalığı olmuştur. Pliler, pli soleyler ve godelerle zenginleşen, u- çan, kadın yürürken danseden etek- ler, çoğu zaman diz kapaklarının üs- tündedir. Tayyörler yaramaz, parde- süler usludur. Yaramaz tayyörlerin u- çan eteklerinden başka açık yakala- rı, yakalardan fırlayan jabolu, firfir- lı bluzları, belden kaçan kısa ceket- leri veya. uzun ceketleri içinde yelek- leri. fiyonkları eşarpları, binbir de- gişiklikleri vardır, Uslu pardesüler daha çok vücuda yakın olarak biçil- miştir. Bunların bir kısmına da "sap manto" denilmektedir o Mamafi pli etekli uçan pardesülere veya etek u- cuna doğru genişliyerek inen godeli paltolara da rastlanmaktadır. Hepsi- nin, özelliği bol düğmeli, geniş omuz- lu, boyna uzak biçilmiş bir yakaya sa hip oluşlarıdır. Beyaz pardesü mev- simin yıldızıdır. Beyaz pardesü yanın da beyaz yaka.. beyaz şapka, beyaz blüz ve beyaz, uzun çorap - evet, hem- şirelerin giydikleri beyaz çorap - aynı şekilde, modadır. Bu beyaz file çorap- lar, az topuklu beyaz ayakkabılarla giyilmektedir. Büyük terzilerin çoğu kışın svete- rini unutamamış ve yaz modellerinde sveter biçimine sâdık Oo kalmışlardır Yazın, gündüz için fular tayyörler Toplumcu sanatın iki ünlü ozanı: Ceyhun Atuf Kansu BAĞIMSIZLIK GÜLÜ Hasan Hüseyin TEMMUZ BİLDİRİSİ Toplum Yayınevi PK. 176 — Ankara (AKİS: 204) 24 ve gece için muslin elbiseler modadır. İlkbahar tayyörlerinin bol etekli ol- malarına karşılık, yazlık elbiseler, ço- gunlukla gine vücuda yakın, çuval şeklinde biçilmiştir. Muslin tipi ku- maşlarsa volanlarla zenginleştirilmiş volanlı elbise yeniden. sahneye çıkmış ur. Düz hatlı, boydanboya plili elbi selerle. belden kemerliler de çoktur Kemer, en parlak şekilde, yeniden sahneye çıkmıştır. Füze devri modası Kadına gece gündüz pantalon giy- diren, şeffaf gece pantalonlarının mucidi Courreges, bu defa da füze devri modasını ortaya atmış ve genç- liğin büyük ilgisini toplamıştır. Füze devrinin gençkızları eski kanunlara geleneklere, bilinen kaidelere paydos diyecekler ve Courreges'e göre, diz ka- paklarının üssünde düz hatlı, brötelli veya tam kolsuz, dümdüz elbiseler giyineceklerdir. o Bu elbiselerin o üze- rinde bazen uzun, bazen küçücük kol- lu kruvaze yelekler veya dümdüz, ka- baca biçilmiş ceketler vardır. Ayak- kabıları ve bütün o kıyafetleri adamının kıyafetlerini hatırlatmakta- ır. İlkbahar demek. tayyör demektir. Pli etekli, kısa ceketli yaramaz yeni tayyörler yanında, her tipe giden, çok muhtelif tayyör biçimleri de vardır. Meselâ sabahtan akşama kadar, her saat işe yarıyabilecek olan bir tay- yör modeli, yandan düğmeli, yakasız. beyaz bir tayyördür. Bu tayyörün ete- gi dört parçalıdır ve etek uçlarına doğru hafif bir bolluk kazanmakta- dır. Ama bu tayyörü giymek ( için ince olmak şarttır. Abiye giyinmeye ihtiyacı olanlar, bahara rağmen, be- az blüzlu bir siyah tayyörü gine de kullanabileceklerdir. uzunca. erkek yakasının röverleri bluzun sateninden ve etek düz hatlıdır Başka bir siyah tayyörün ise, bolerom- su kısa bir ceketi, kloşlu, plili. çok zengin bir eteği ve jabolu bluzu var- dır. Belden, hafifçe büzgülü düz hat- lı, kalınca bir ilkbahar taayyörünün ceketi dümdüzdür, yakasızdır, bitmektedir ve yaka, bluzun Kravat yakası ile doldurulmaktadır Düz hat- 'i bir ekose tayyörün ise bütün ma- rifeti yakasındadır ve bu yaka, yaz- lık bir elbise gibi açıktır. Bu değişik bahar tayyörleri yanın- da chanel tayyörleri, belden kemerli uzun ceketli tayyörler, truvakar ce ketli tayyörler, de çoktur. Kışın gö- rülen yuvarlak etekli tayyör ceketle- ri hem kısa, hem de uzun olarak mev- 1965 tayyörleri Beğendiğini o seç! cuttur. Bunların arasında spor oku- maşla çiçekli bluz giyimi çok moda- dır. Yazlık fular tayyörlere gelince, bunlar o özellikle (rağbet görmüştür. Çok yumuşak görünüşlü olan bu tay- yörlerin tezat renklerden yapılmış fu- lar bluzları , vardır. Bu tip bir tay- yörle yaza tam teçhizath olarak gir- mek, kıyafeti ceketli (o veya ceketsiz, her fırsatta kullanmak mümkündür. Zayıf olanlar fular tayyörlerin etekle- rini pliseli yaptırabilirler. Kilosu bi- raz fazla olanlar ise dar eteği ter- cih etmelidirler. Kanunlar Doğum kontrolü Uzun boylu, tayyörlü kadın birden heyecanla yerinden fırladı ve kür- süye çıkarak, aynı heyecanla konuş- mağa başladı: " Şu anda sizlere hitabederken yüzlerle, binlerle kadının sesleri kulaklarımdadır. lerle yıllardanberi, oOher köye gidişte AKİS, 26 MART 1965