31 Temmuz 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

31 Temmuz 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER yaret neticesi hemen ortaya çıkıver- mektedir. (o Türkeş, sanıldığı o gibi, CKMP'yi ele geçirmek için uğraşma- maktadır. Zira CKMP artık, Türke- şin elindedir. Türkeşe karşı "Eskiler" adıyla mü- cadele açanlardan biri, Genel Başkan Vekili Kepir ile Genel Sekreter Ulu- cun kesin olarak Türkeş taraftarı ol- duklarını ifade ettikten sonra, parti- nin sevk ve idare organı olan Genel İdare Kurulundaki durumu da şu veciz sözlerle ortaya serdi: '" — Biz Genel idare Kurulunda, Oğuz ve Kafimin alanından sonra yedi kişiye düştük.. CKMP Genel ne Kurulunun yirmi kişiden meydana geldiği düşü- nülürse, Türkeşin. bugünkü kuvveti ve kudreti anlatılacaktır. Türkeş. ve ta- raftarları, CKMP Genel Karargâhında kendilerinin haberi olmadan kuş uça- mıyacağını, aralarına çaşıt -Orta As- ya,dilinde casus demektir- sokmadık- larını kesinlikle söylemektedirler.Tür- keş ve arkadaşları, 30 Temmuz Cuma günü -bu tarih, son günlerde nedense, "Gt30" diye anılmaktadır. Büyük Sinemada yapılacak olağanüstü Genel Kongreye bu şartlarla gitmektedirler. Kuzu postuna aldananlar Bir zamanlar minik" CKMP'nin yö- netilci kadrosunu teşkil edenler şimdi, şaşkınlık içinde, derlenip to- parlanmaya ve hışmına uğradıkları "Belâ'dan kurtulmağa çabalamakta- dırlar. Hasan Dinçeder, Ahmet Oğuz- lar ve İrfan Baranlar birleşerek bir kuvvet sağlamak ve Genel bölünmeden gitmek için karar almışlardır. Ancak, karşılaştık- ları bir emrivaki onları çok güç-duru- ma sokmuştur. Bu emrivâkinin adı Ahmet Tahtakılıçtır. Türkeşin eski CKMP'lilere "köhneler" demesinin Teşkilâtta yarattığı tepkiden o fayda- lanmak için kendilerine "Eskiler" adı- nı veren bu grup, daha önceleri Tür- keşin karşısına Hasan Dinçari aday o- larak çıkartmak kararını vermişken, Genel Kongreye bir haftadan az bir zaman kala Tahtakılıç, kimseye da- nışmadan Genel Başkanlığa adaylığı- nı ilân ediverdi. Eskiler, bölünmemek uğruna Tahtakılıçı oObenimsemek Zo- runda kaldılar. Nevar ki Tahtakılıç, bu haftanın ilk günü yaptığı (o basın toplantısında, kendisini destekliyenle- i hü uğratıverdi. Zaman Za- man kahkahalar arasında devam eden bu basın toplantısında oTahtakılıç, CKMP içinde açılan mücadeleden 10 AKİS Dinçer Grupu C.K.M.P. de toplantı halinde Maça kızı çok, insan haklarından, İkinci Dün- ya Savaşından, hukuk rejiminden ve Anayasa Mahkemesinin o zorunluğun- dan söz etti, yani dağ fare doğurdu. Türkeş aleyhinde lâf etmekten dikkat- le kaçman Tahtakılıç bir ara. "Tür- keşle şu, şu , şu noktalarda mutabı- kız..." diye saymağa o başlayınca, bir TRT muhabiri dayanamadı ve sordu: — Yâni beyfendi, Türkeşle fikir birliği (O halinde (bulunduğunuzu mu söylemek istiyorsunuz?" sorunun cevabı o kem-kümden ileri geçmeyince, bir başka gazeteci: "— Beyfendi, siz bir mücadele aç- tınız mı?" diye sordu ve Tahtakılıç tan şu karşılığı aldı: — Hayır!" " "Eskiler"in bir başka şanssızlığı da -ki Türkeşin en büyük kuvveti budur-, oynıyacakları oyunun kaidelerinin ha- sımları tarafından tesbit edilmesidir. Türkeşin hakimiyetindeki Genel İda- re Kurulu, Tüzüğü yorumlama yetki- sine dayanarak, mücadelenin şeklini, kendilerine büyük fayda sağlıyacak şekilde tespit etmiştir. (o Genel İdare Kurulunun dumanı üzerinde bir tefsir kararma göre. olağanüstü Genel Kon- greye, müteşebbis heyet halindeki il- ler de kongresini yapmış iller kadar delege göndereceklerdir. Meselâ Adana sadece il merkeziyle oObir o öd ilçede müteşebbis heyet halinde bir teşkilâta sahip olduğu halde, sanki bütün ilçe- leriyle teşkilâtlanmış gibi kabul edile- cek ve Genel Kongreye 50'nin üzerinde delege gönderecektir. CKMPnin bü- tün Türkiyede teşkilâta sahip olduğu 52 ilden 25'inin Alparslan Türkeş Par- ti Genel Müfettişi tâyin edildikten son ra müteşebbis heyet halinde ortaya çıktığı ve bu müteşebbis (o heyetlerde aşırı milliyetçiler ile Komünizmle Mü- cadele Dernekleri mensuplarının görev aldıkları düşünülürse. Büyük Kongre- nin hangi şartlar altında yapılacağı anlaşılır Bu şekildeki kongre hazırlığı, AP Büyük Kongresi öncesinde, Türkeşle fikir ve çalışma usulü yakınlığı bili- nen Saadettin Bilgiçin yürüttüğü faali yete fazlasıyla benzemektedir. Hatırla nacaktır, Bilgiçin kongre öncesinde bu yollarla sağladığı (o çoğunluğu kırmak için, büyük sermayenin dozajı kuvvet- 31 Temmuz 1965