31 Temmuz 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

31 Temmuz 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

SOSYAL HAYAT “Dişi Giyim" Terzi Sevim, çizdiği bir krokiyi AKİS muhabirin» gösterdi, sonra: — Modellerimde başlıca dikkat et- tiğim şey. kıyafetlerin sade, fakat o nispette dişi oluşudur*» diye konuşma- ya başladı. Ardından, o kendine ifadeyle: güvenen bir " — Benim seçeceğim veya çizece- gim herhangi bir model, herşeyden önce. bu özelliği taşıyacak, 'kadınım- sı olacaktır. Bu kadınımsı havayı ve- ren şey, bence, bir küçük teferruattır. Dümdüz bir model çizersiniz, bir vo- lanla, bir garnitür, değişik şekilde kullanılmış bir biye ile bu dümdüz model tamamiyle değişir.çekici olur. giyene de bir özellik verir" diye ekledi. Olay, geride bıraktığımla halta i- çinde, Terzi Sevimin Yenişehirde Hachette kitabevinin üstündeki kü- çük, fakat şirin atölyesinde geçti. Terzi Sevim bir süredir.Ziya Gökalp caddesindeki küçücük vitrininde teşhir ettiği ve her hafta değiştirdiği çok çe- şitli elbiselerle ilgi çekmeye başlamış. Meydan Sahnesinde oynanan bir piye- sin kıyafetlerini de yaparak (ismini duyurmuştur. Modellerinde parisli bir HERKES OKUYOR 30 hava vardır. Düz hat, yerinde kulla- nılmış bir teferruat, bu modellere ger- çekten hava vermektedir. — Dikkat ettiğim bir başka nokta da, elbisenin giyene amam di- ye sözlerine devam etti. Kısa bir susuştan sonra hemen ek- ledi; — Müşteri modeli seçer. Yeni bir müşteriye müdahale etmek elbette ki mümkün değildir ama. her kumaşın bir özelliği vardır, geçilen bir model. kumaşa uygun değilse, bütün imkân- lar, İlk andan yok edilmiş demektir. Bu takdirde müşteriye gerçeği söyle- mek, kendisine daha yakışacak model- ler bulup onu ikna etmek de elbette ki tersinin görevidir. Müşterinin vücudu- na ve kumaşa uygun, yeni modaya uy- sun bir bat üzerinde anlaşmaya varıl- dıktan sonra provalarda' teferruat de- gişikliğine gidilir ve müşteri, genel o- larak, kolaylıkla ikna olur. Renk meselesi de biçim kadar önem- lidir. Çünkü moda renklere iltifat et- mek âdeta âdet olmuştur. Halbuki herkesin kendi renkleri vardır ve elbi- senin giyene yakışmasında renk birinci derecede rol, oynar. Renk imkânların dan faydalanmak, giyimi yakıştırma yönünden bu kadar etkili (olduğuna göre, her kadının kendi tipine gidecek renkler üzerinde fikir (o sahibi olması zorunluğu kendiliğinden ortaya çık- maktadır. Bazı temlerin bazı müşte- rilerinde çok başarılı olmalarının baş- lıca sebebi, devamlı müşterilerin renk, biçim ve modele gidecek kumaş hak- kında terzi ile kolayca anlaşabilmele- ridir. Terzi, müşteriyi tanıyarak ve se- vecek dikişini dikerse, başarı umudu çoktur. Renk insanın tipine, gözlerine ve hattâ karakterine göre değişir. Giyim ise insanı dış dünyaya, iyi veya kötü şekilde takdim eden başlıca şeydir.İyi giyinen bir kadın, vücut yapısının ve çehresinin bütün avantajları ile bera- ber kişiliğini de meydana çıkarabilir. Giyim, bu yüzden, her insan için, her yaşta çok önemlidir. o Giyim, kişiliği tamamladığı gibi, çocuk yaştan itiba- ren, alışkanlıklarıyla onu etkiler de..." 1965 için bir takım hatlar öne sü- Bia Terzi Sevim, modellerinde daha çok belden kesiksiz, hafif evaze biçimleri tercih etmiş, şömizye elbise- ler için küçük desenli fularları ve ge- ce için de. duble ederek çalıştığı düz renk fularları bol bol kullanmış, bun- lardan çeşitli (o kıyafetler (o yapmıştır. Düz keten, çıplak bir elbise üzerine çiçekli keten bir ceket, takım olarak şık olduğu gibi, kullanılış yönünden de çok pratiktir. Siyah . beyaz, klâsik renkler olarak daima kullanışlıdırlar. Yakışmak şartile, eflâtun da bu yı- lın renkleri arasındadır. Terzi Sevim konuşmasını şu sözler- le tamamladı: "— Moda, birkaç devir müstesna edilmek şartile, hiçbir zaman, çok faz- la çabuk değişmemiştir. Çabuk değiş- meyecek modayı bulmak ve her yıl u- fak rötuşlarla bir elbiseyi yenileştir- mek mümkündür. İnsanlar bu konuda yeniliği severler." Bir yaz gardrobu Seyahate çıkarken, ne fazla ne eksik, gerekeni götürmek için bazı nokta- lara dikkat etmek, bavulda fazla yer tutmayan, kolay katlanan biçimler, çabuk oburuşmayan, mümkünse ütü istemiyen kumaşlar seçmek lâzımdır. Bu takdirde, zahmetsizce şık olmak, lüzumsuz yük taşımamak mümkün o- lur, Terzi Sevim, altı oparça ile yazın kolaylıkla taşınabilir bir seyahat gard- robunu AKİS okuyucuları için hazır- lamış bulunmaktadır, Bu altı parça şunlardan ibarettir I — Gece için fular emprimeden yapılmış, ufak desenli bir tayyör veya elbise. Yaşadığınız, hayata göre bunun yerine daha giyimli, o şifondan yapıl- mış bir elbiseyi tercih edebilirsiniz. Herhalde giyimli, fazla iddiası bulun- mayan, süslü ve o nispette rahat giyi- lir bir elbiseye ihtiyaç vardır. 2 — Gündük için düz renk keten veya poplin bir elbiseye, yahut ufak desenli bir şömizyeye veyahut tipe uy- gun blüzan bir elbiseye ihtiyaç hisse- deceğiniz muhakkaktır. Bunu şehir Kiralık işyeri Şirket, İdarehane ve Bankaların istifadesine müsait, müstakil kat Ulus Rüzgârlı Sokak No: 15/3 Müracaat : 106196 (AKİS: 455) 31 Temmuz 1965