31 Temmuz 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

31 Temmuz 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Tüliden Sosyetenin uçları buluştu Geçirdiğimiz hafta İstanbul sosyete- si klüplerde sabahladı, İzzet Cın- tavın yemeği, Anadolu Klübünün ye- meği, Moda Klübünün yemeği derken hafta doluverdi, İzzet Cintav ve eşi- nin Moda Klübünde verdikleri yemek- te sosyetenin birkaç ucu biraraya gel- di. Bir tarafta eski oDemokratlardan Turan Akarcalar. oCelâl Yardımcılar. bir tarafta AP'liler, CHP'liler... İzzet Cintavı İstanbul sosyetesi çok seviyor. Geçen kış Ankaraya tayin edildiği za- man, kadınlar neredeyse matem tuta- caklardı. İstanbula dönünce bayram ettiler. Sempatik bankacımız misafir- lerini bordo smokiniyle karşıladı. Bor- do smokin bugünün modası, fakat er- keklerimiz pek iltifat etmiyorlar.Sani- ye Cintav da yeşiller giymişti, misa- firlerini ağırlamak için elinden gele- , Çiftetelli bile oynadı. Alatur- ka dansları bukadar güzel oynaması boşuna değil, gençken bale dersi alır- İstanbulun, şimdi filmciliğe başla- yan meşhur terzisi Muallâ da misafir- ler arasındaydı. Neyse ki bu yemekte elbise karşılaşması olmadı. Gecenin en hoş kadınlarından biri bazı yorumlara yol açtı. eski Bakanın kulağına, geleceğe bakmasını fısıldadılar. Akarcanın böyle şeylerle hiç ilgisi yok, O, Milasdaki çiftliğini yönetiyor, iç ve dış turizmi desteklemekten bahse- diyor, o kadar... Müzmin bekârlara, inat Dışişleri Bakanlığının müzmin be- kârlarına inat, gençler evlenme yarışında. Yeni evliler kervanına İlde- niz Divanlıoğlu da katıldı. Divanlıoğ- lu, Tenis Klübünden Yeşim Atasagun ile evlendi. Birleşmiş Milletler yolcu- luğunu beraber yapacaklar. Geçirdiği- miz haftanın sonunda Kavaklıdere Tenis Klübünde kıyılan-nikâhın ta- nıkları CHP Genel Sekreteri Kemal Satır ile Dışişleri Bakanı Hasan Işıktı. Nikâhı izleyen kokteylde başkent sos- yetesinin şık ve güzel kadınları olduk- 28 haberler ça dar bir kadroyla arz-ı endam etti- ler. Yaz gelince başent sosyetesi İstan- bula, İzmir, Erdeğe gidiyor. Tabii kadro daralıyor. Buna rağmen İldeniz Divanlıoğlu ile selvi boylu güzel geli- nin nikâhı yine de güzel bir kalabalık- la kutlandı. "As"lar As Klüpte Yaz geceleri İstanbulda pek çok rağ- bet gören yer. As Klüptür. Erdem Burinin o yöneticiliğiyle (Ruhi Sunun türküleri, Tülay Germanın şarkıları, Yeşim Divanlıoğlu Güzel bir gelin Tanju Okanın yakışıklılığı bir araya gelince, burası geniş çevrelerin hoş- landığı bir klüp olup çıkıvermiş, Ge- çen hafta eski Turizm ve Tanıtma Ba- kanı Ali İhsan Gögüş ve eşi de bura- daydılar. CHP'nin yakışıklı (Bakanı hayran hayran Ruhi Suyu dinlerken, yandaki masala; da onu seyrediyorlar- dı. İnce hesaplar Olgunlaşma Enstitüsünün güzel man- keni Ülkü Dorman beyaz perdeye geçecek, film yıldızı olacak, diye çıkan söylentiler gerçekleşmedi. o Ülkü Dor man bu konuda kararsız görünüyor. Vaktiyle Christian Dior'dan da par- lak bir teklif almış, reddetmişti, An- karadan ayrılmağa kolay karar ve- remiyor. Sebebi de yalnız ailesi, baba- sının Turizm ve Tanıtma Bakam olu- şu filân değil. Ülkü Dorman daha ö- nemli kararların arefesinde. oEvlen- meyi düşündüğü zengin müteahhidin hoşuna gitmeyecek davranışlardan ka- çınmak istiyor. Sevdiği erkeğe eş ol- mayı beyaz perdeye yıldız Olmaya ter- cih ediyor. Daha akıllıca m daha ka- dınca bir düşünce değil m Bilim ve politika Doçent Nermin Abadan, deyim yerin- se, iki cami arasında kalmışa olmak için gösterdiği çabalar iyi bir sonuca vara- mıyor. Bu yüzden Abadan, her za- mandan daha çok sinirli görünüyor. Ama yine de pek başarısız sayılmaz. Zira toplumculuk yolunda hayli ge- lişti, neredeyse eski toplumculara bile ders verecek! Dost çevrelerinde yaptı- ğı konuşmaları duyanlar kulaklarına inanamıyorlar. Bayan Abadana (karşılık. Siyasal Bilgiler Fakültesinin pek çok öğretim üyesi politikadan hiç hoşlanmıyor. Ge- çenlerde CHP'ye giren Şerif Mardine, seçimlere ogirip girmeyeceğini sordu- lar. Mardin, hiç düşünmediğini, bir kitap yazmanın politika yapmaktan daha enteresan olduğunu söyledi. Aaa ona ne şüphe? Politikayı, nasıl olsa. herkes yapıyor, ama kitap yazan kaç kişi var?!.. Siyasal Bilgiler (o Fakültesinin eski Dekanı Prof. Bedri Gürsoy da yurda döndü, annesi hastaymış, onu görme- ge gelmiş. Prof. Gürsoyun iznini uza- tıp bir süre daha Patiste kalmak iste- diği söyleniyor. Fakat Fakülte bu izni uzatmak niyetinde değilmiş.Öğretim üyeleri izin alınca belli bir konuda araştırma yaparlarmış, oysa Bedri Gürsoyun neyi araştırdığı şimdiye ka- dar belli olmamış! 31 Temmuz 1965