11 Eylül 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

11 Eylül 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

AKİS re dayandığı bilinen partizanca tayin emellerini de önlemiştir. (Bak: bu sa- yıdaki "Partizanlık" yazısı;. Her şeyi bir propaganda vesilesi sa- yan Bölük başı, yarattığı TRT mese- lesi ile, türk. - rus münasebetlerine vurmağa çalıştığı darba ile herkesi ken- dişinden soğutmuştur. “Beni koalisyon dan ölüm bile ,ayıramaz" de emiş olan Bölükbaşının bu sözünün mânası bu- gün açıklığa kavuşmuştur. Bölükbaşı ve MP'si bugün, Koalisyonun sorumlu- luğunu taşıyanlar için "atsan atılmaz, satsan satılmaz" hale gelmiştir. Seçimlerde ne yapacaklar? Koalisyonu, minik ve silik partisinin reklâmı için bir fırsat kabul eden Bölükbaşı, şimdi 10 Ekim seçimlerine hazırlanmaktadır. o MP'nin seçimler- deki iddiası, bütün davranışlarında ol- duğu gibi, "boyundan büyük"'tür. Ge- nel Sekreter Yardımcısı Memduh Er- demir bu konuda, hafta başında gö- rüştüğü AKİS'çiye şöyle dedi: "— 80 civarında milletvekili çıkara cağımızı umarım! Erdemir bu tahminini izah eder- ken ,1901 seçimlerinde CKMP'nin al- dığı oyların bu defa aynen MP'ye a- kacağını söylemektedir. 1961 seçimle- rinde Oo Bölükbaşının O liderliğindeki CKMP, muallâkta bulunan DP oyla- rından bir kısmını alarak 1 milyon 500 bine yakın oy elde etmişti. Er- demir, 1965 seçimlerinde (MP'nin bu miktarı a geçebileceğini iddia et- mektedi: CKMP' nin hiç oy almıyacagı he- sabı üzerine kurulan bu tahmine CKMP Genel Sekreteri . Fuat Uluç, AKİS'çinin sorusu üzerine şu cevabı verdi: "— 2590 bin oy alsınlar, ziyafet çekerim!.." Bu sözü, masasının üzerinde dö- ner kebap yerken söyleyen Uluç, id- diasının gerekçesini de şöyle açıkla, i hepsine "— 1961 seçimlerinde CKMP kendi oylarının dışında da oy almıştı. Şimdi DP oylarının nerede olduğu belli. 1957 seçimlerinde CKMP 790 bin oy' almış- tır. Bunu eski (CKMP'nin fiks oyu kabul etsek ve MP'nin bizim seçmen- lerimizden yüzde 30'unu götürdüğünü düşünsek -ki (o götürdüklerinin çoğu geri döndü- bu miktar 250 bin oyu geçmez!" MP'liler ise Uluç kadar bile müsa- maha göstermemekte ve CKMP'de, milletvekili adayları ile teşkilâttaki il başkanlarının dışında hiç oy kalmadı- g&ını kesinlikle söylemektedirler. An- cak buna karşılık, bazı davranışları, MP'nin en büyük probleminin CKMP' den oy çelmek olduğunu göstermekte- dir. MP'liler, müşterek oy pusulasının kullanılacağı bu defaki seçimlerde, seçmenin eski CKMP'nin terazisini. Bölükte aşının nevzuhur kartalına ter- cih edeceğinden o kadar korkmakta- A.P. Genel Merkezinde Erdemir ve Türkeşe benzeyen memur Tut keli perçeminden! I Eylül 1965 YURTTA OLUP BİTENLER dırlar ki, 10x10 santim ebadında 30 milyon kartal rozeti bastırmışlar ve dağıtmaya bugünden o başlamışlardır. CKMP ile MP arasındaki nisbet yan- gını göstermese bile, eğlenceli bir be- lirti sayılabilecek bir başka husus, Bö- lükbaşının, çok kızdığı ve kıskandığı Türkeşin bir benzerini bulup parti Ge- nel Merkezinde idare memuru olarak çalıştırmasıdır. Türkeş gibi emekli bir albay olan ve 27 Mayıstan sonra birkaç defa Türkeşe benzetilerek derdest e- dilen bu idare memurunun ismi, Ne- dim Özeralptir! Parası şansından çok! M.P. büyük iddialarla hazırlandığı seçimlerde, kendisi gibi küçük par tilere göre daha büyük para harcaya- bilecektir. Devletten seçim masrafı o- larak 500 bin lira alan MP, bundan daha fazlasını zengin taraftarlarından sağlamıştır. Büyük bir toprak ağası olan Bölükbaşının partisi, böyle çe- limsiz olmasa, Türkiyede zenginlerin en fazla destekleyecekleri partidir. Devletin elindeki bütün endüstrini» özel sektöre devrini isteyen, toprak re- formu yerine zirai reform diyen, "aşı- rı liberalist" olmakla övünen bu par- tiye zenginler yine de cüssesinden bü- yük teveccüh göstermişlerdir. Bunların başında, bir lokomotif ihalesinden do- layı MP'ye minnettar Vehbi Koç gel- mektedir. MP'nin Kastamonu istesin- de birinci aday gösterilen Adil Aydın adında bir milyoner, son model beyaz Cadillac'ını, seçim süresince kullanma sı için, Bölükbaşıya tahsis etmiştir. MP'ye büyük mali yardımlarda bulu- nan milyonerler karşılıksız bırakılma- mışlar ve her biri, MP üstelerinin iyi yerlerine yerleştirilmişlerdir. Samsun listesinde Abdülkerim Çörtük, Kastamonuda Adil Aydın, İstanbulda Fehmi Cumalıoğlu, Diyarbakırda Ta- lat Aydoğan, Kütahyada Cemal Ka- çan, Malatyada Hacı İsmail Yılmaz, Kocaelide Hasan Özcan MP listelerin- de iyi yerlere oturan zenginlerdir. Bu arada Eskişehirde bir çocuğa tasallüt etmek istediği için öldürüldüğü ifade edilen milyoner de yine MP adayı idi. Fakir halkın oylarını alacaklarını söyleyen MP'liler, bu teveccühü o ka- dar ileri götürmüşlerdir ki, işçi şehri Zonguldakta liste başına bir fabrika- törü. Saki Zorluyu, yerleştirmişlerdir. Herhalde Saki Zorlu seçim propagan- dasında kendi işyerinde yaptığı lokavt sonunda kaç işçiyi açıkta bıraktığını saklı tutacaktır! MP'ye katılan son zengin, DP'nin 13