11 Eylül 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

11 Eylül 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Tüli'den Turist diplomatlar Bu yaz bir çok büyük elçimiz, mem- leketimize turist olarak geldi. Çoğu İstanbulda. Adada, Modada, Boğazda tatil yaptı. Yalnız Brüksel oElçimiz Fuat Bayramoğlu ve eşi Erdeğe gitti- ler, iki hafta kadar Marmaranın bu güzel plâjında dinlendiler. Brükselden güneşe hasret gelmişlerdi, güneşten es- merleşmiş döndüler. Fuat Bayramoğ- lu, Türkiyeyi yeni tanımış bir turist gibi; gezdiği gördüğü yerleri anlata anlata bitiremiyor. Turist diplomatlardan bir başkası yıllardan fırsatım ancak bulmuş, Antalya. Alanya, Bod- rum sahillerini bir anlatıyor ki, gör- meyin!. Eski Madrit Elçisiyle eşi Mü- şerref Vergin, Bodrumun O güzelliğini görmeğe odoyamamışlar, bir de arsa almışlar. Bundan sonra yaz tatillerini burada geçirecekler. Senegal Elçisi Şa- haberler di Kavur da Afrikanın sıcağından bu- naldığı zaman Bodruma gelip serinle- yecekmiş, Bodrumda bir arsa da o al- mış. Adisabaha Elçisi Ziya Tepedelen he- nüz iç turizmi odesteklemiyor. Yıllık iznini Frsnsada geçirmiş, Habeşista- na dönmeden Ankaraya da uğradı, resmi temaslar yapıyor. Fakat bazı kimseler Ziya oTepedelenin Ankaraya gelişini Özel sebeplere (o bağlıyorlar. "Acaba evlenecek, mi?" diye soruyor- lar. Bu, uzak bir ihtimal. Ziya Tepe- delen, güzel eşi Leylâ Çelitobaşdan ay- rılalıberi evlilik lafı etmiyor ve gali- ba finlandıyalı güzelleri türk güzelleri- ne tercih ediyor. Protokol meselesi Çankaya Köşkünün protokolunu Ge- nel Sekreter Nasır Zeytinoğlu mu yapıyor, yoksa ( Dışişlerinin Protokol Genel Müdürlüğü mü, diye merak e- denler var. Kim bu meraklılar, diye- NİŞAN — AKİS yazı ailesinden, arkadaşımla Teoman Erel ile Araştırma uzmanı Gül Neşe Kutlu nişanlandılar. Geçtiğimiz hafta Çarşamba günü aileler arasında yapılan nişan töreni çok esprili geçti. Resimde, yeni ni- şanlılar yakınları arasında görülmektedir. niz, söyliyelim: AP'li Başbakan Yar- dımcısı Süleyman Demirele yakın çevreler! Cumhurbaşkanı Cemal Gür. sel, Askeri Şüra üyeleri şerefine verdi- 8&i yemeğe Başbakan Yardımcısını ça- gırmamış da... Çiftehavuzlar trafiği İstanbulun güzel yazlıklarından Çif- tehavuzlar, politik trafik bakımın- dan çok işlek bir yerdir. Yaz ayların- da Papatya sokaktaki pembe köşkün bahçesi hiç boş kalmadı. Arabaların biri gitti, biri geldi. Bu trafik neye yaradı, derseniz, sonucunu AP listele- görebilirsiniz. (Başta Nilüfer Gürsoy, siyasi hanedana mensup ki- şiler listelerin başında yer aldılar. Bu işe AP'liler bile ateş püsküredursun- lar, Celâl Bayar pembe köşkün dışın- da da görünmeğe başladı. Ara sıra Bü- yükadaya gidiyor, oÇiftehavuzlardaki Büyük Klübe gidiyor, Liz pastahane- sine gidiyor. Onu uzaktan yakından görenler, büyük bir dikkatle sağlık durumunu inceliyorlar. Bu, bir süre önce gazetelerde (yayınlanan doktor raporlarım unutmayanlar için doğru- su hayli enteresan bir inceleme. Bir kahve, iki sanatkâr Devlet Tiyatrosundan kopup İstari- bula giden aktör Yıldırım Önal yi- ne kürkçü dükkânına döndü, Tarık Leventoğlunun kurduğu yeni tiyatro ile anlaştı. Şimdi bütün vaktini bul. var kahvelerinde geçiriyor. Ayrıca, halk türküleriyde çok ilgileniyor. Me- selâ sık sık, Saniye Can ile beraber görülüyor. Bu beraberliğin oOsonunun nereye varacağı, Oo bazılarınca merak konusu. Seçim mizanseni İstanbulun bağımsız milletvekili ada- yı Cemal Madanoğlu, kalabalık yer- lerde görünmek için hiç bir fırsatı ka- çırmıyor. Yanında eşi, seçim organiza- törü- Envel İnsel ve birkaç omuhafiz, gitmediği yer yok. Geçirdiğimiz hafta Mithat Paşa Stadyomuna da geldiler. aktrislerinden Şirin Devrim, Madanoğlu Paşayı görünce meşhur çığlıklarından birini atıp boy- nuna sarılıverdi. Fener ve Galatasaray takımlarının taraftarları bu sahneyi pek farketmediler, fakat bir aktör, Şirin Devrime şöyle seslendi: 11 Eylül 1965