April 9, 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

April 9, 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Millet Gözdeki mertek Bugün türk umumi efkârı, bir ada- mın kimliğinin merakı içindedir. Bu adam Yakup Demir adını taşi maktadır ve S.S.C.B. Komünist Par- tisinin son kongresinde Partinin Bi- rinci Sekreteri, yani başı Brejnet kendisini Türkiye Komünist -Par- tisinin temsilcisi olarak selamla» mıştır. Bilinen, Yakup Demirin Türkiye dışında olduğudur. Brejnef bu selamıyla, bilinmez, Türkiyedeki Demirel İktidarının gözünü açabilecek midir? Demirel İktidarı için komünist demek, en mutedilinden de olsa sosyalist fikir- leri savunan demektir. Demirel İk- tidarı için komünist demek, petrol lerimizin ve madenlerimizin bol ke seden yabancılara açılmasını iste- meyen aydın demektir, Demirel İk- tidarı için komünist demek, devlet adamlarının nutuklarında (uhrevi konulardan ziyade dünyevi konula- ra temas edilmesini doğru bulan ya- zarlar: demektir: Demirel İktidarı için kömünist demek, Kom syon dersinde Lenini Atatürkle okıyasla- yan çocuk demektir. Demirel İkti- darı için komünist demek, bir ta- kım zenginlerin parasını almak için açılmış gece klüplerinde solculuk sâtan şarkıcılar, besteciler, saz şa- irleri demektir. Nihayet Demirel İk- tidarı için, bir belirli ölçüde komü- nist demek, İsmet İnönü dahil, or- tanın solundaki herkestir. Türkiyede komünizmle mücade- le adı altında bu cephe, vani Demi- relin günü geçmiş fikirlerinin karşı- sındaki güçlü cephe susturulmak is- tenirken. Brejnef, bazı zaruretlerin icabı, bu İktidarın gözünü açması gereken bir açıklama yapmıştır. Brejnefin bu açıklamayı yaparak bir pot kırmış olduğu sanılmamalı- dır. Komünist propagandaya göle komünist partiler dünyanın bütün memleketlerinde < vardır, fakat bunların bir kısmı şimdilik yerak tında çalışmak mecburiyetindedir- v Leonid Brejnef Demirele kopya veriyor ler, günü geldiğinde onlar da orada iktidarı alacaklar ve böylece ideal lerdeki Komünist dünya gerçekleşe- cektir. Bundan dolayıdır ki Komü- nist Partilerin bütün kongrelerinde “misafir temsilciler” memleket ve şahıs ismi söylenerek selamlanmak- tadır. Bu, bir nevi kuvvet ilacı en- jeksiyonudur. Daha bundan iki hafta evvel bu dergide (Bk. Sayı 613) Demirel İkti- darının mahasız komünist avı ince lenirken asıl komünistlerin mem nun, ellerini uğuşturdukları belirtil. mekteydi. Brejnefin yaptığı batır- latma bu teşhisin gerçekliğini ortu. va koymuştur. Gerçek komünist a- vı, Yakup Demirin Türkiyedeki te- maslarını tesbit etmek, gizli örgüt- lendiğinden şüpre bulunmayan bu Türkiye Komünist Partisinin men- suplarım. .yakalamak, - hücrelerini bulmaktır. Bu gizli teşkilâtın De- mirel İktidarının tutumundan fay- dalandığı, bir yandan komünizme elverişli psikolojik ve ekonomik ba- vanın yaratılmasından, diğer taraf- tan herkesin komünist yapılmasın- dan sonra kendini daha kolay sak- layacağı muhakkaktır. Her halde bu zincirin halkalarını sanat çevrele- rinde, açıktan yazı yazan, hayatı belli gazeteciler arasında, ortaokul öğrencileri içinde aramak büyük gaflettir. Komünizmle başarılı mücadele. nin iki cephesi bulunduğu her yer- de anlaşılmıştır. Birincisi fikri cep- hedir. Demirel İktidarının o cephe de aldığı not, sıfırdır. Hatta, sıfı- rın da altındadır, zira bu İktidarın temsilcilerinin yazıları ve sözleri komünizmin ekmeğine yağ sürmek- İkinci cephe, polis cephesidir. O cephede ise Demirel: İktidarı sade- ce şaşıdır. Sağa bakıp, solu gür- mektedir. C. Başkanlığ Pembe Köşk (Kapaktaki eş) Gectiğimiz haftanın başında Pö- zartesi günü, Meclis oturumunu izlivenler, Cumhurbaşkanlığı loca- sında pek alışılmamış bir manzara ile karşılaştılar: İkisi kız, üçü er- kek beş çocuk, en ön sırayı doldur- muşlardı ve aşağıda olup bitenleri, en az büyükler kadar merak ve “m diyetle seyrediyorlardı. O gün, Tür kiye Büyük Millet Meclisinde 1. Cumhurbaşkanlığı seçimi yapılıyor; eski Genel Kurmay Başkanı Cev- det Sunay ise, tek aday olarak, for- malitelerin tamamlanmasını bek'i- yordu. Erken saatlerden itibaren dinleyici koltuklarını dolduran dâ- vetliler, Cumhurbaşkanlığı locasın- 4 9 Nisan 1966