21 Mayıs 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

21 Mayıs 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

SOSYAL HAYAT “ Kongreler Yeni nöbetçi: Türk kadını! "Paksilerden, ellerinde kocaman ba vullarla inen şık ve zarif hanım- lar, Adakale sokağına bakan pırıl pırıl büstün önünde bir soluk du- ruyor, saygıyla büstü seyrediyor, sonra, aldıkları yeni hızla, koca ba- vulları ellerinde, Yardımseverler Demeği Genel Merkez (binasının merdivenlerini çıkıyorlardı. Anado- lunun dört bir köşesindeki 60'a ya- kın şubeden gelen bu temsilciler, açılacak sergide kendi mahalli ö- zelliklerini başkent halkına göste- ca amacına uygun olarak, emekçi o neee. Derneği üyeleri Atatürkün büstü önünde gelen temsilci ve Gina, Genel Merkez. binasının ki yurtta kalan üniversiteli gençkazlar, atölye işçileri, Atanın manevi huzurunda saygı duruşunda bulunmuşlardı. 38 yıl içinde “Yardımsevenler Derneği, Türkiye de amacına erişmiş nadir ku- rumlardan'biri olarak, bugüne w laşmıştır. Yardımsevenler 38 yıl önce küçük bir yardım dermeği ola- rak kürulmuş, sonradan kurucula- rının da hayallerini aşarak, sosyal hizmeti ön plâna alan, yardımı eme- ğe dayandıran, modern anlamda bir kurum olarak gelişmiştir. Türkiye Yardımsevenler Derneği gönüllü bir teşkilât olarak işe baş- İadığı halde, bugün memleketimiz- Nöbet sırası kadınlarda! lere gelir sağlıyacaklardı. Sergi, 16 Mayıs Pazartesi saat 16'da Genel Merkez salonlarında açılacaktı. Türkiye Yardımsevenler Derneği 38. Köngresi iki gün önce, Adakale- deki geniş salonlu binada, 250 misa- tir ve 134 delegenin katılmasıyla ya: pilmış, iki gün devam etmişti. Bu arada, dernek, kendisine ismini ve- ren, türk kadınının kurtarıcısı Ata- türke bir kere daha minnetini ifa de etmek ve bu minneti ebedileştir- mek üzere Genel Merkez binasının önüne Atatürk büstü dikmişti. Bu büstün nöbetçisi, bundan - böyle; yardimseven türk kadınları idi. Büstü Ankara Valisi Celalettin Çoş- kun açmış ve Genel Merkez üyele- riyle Türkiyenin dört bir köşesinden de Sosval Hizmet Akademisinde ye tişen öğrenciler için, beş yıldır, uy- gulama alanı halinde -kullanılmak- tadır. Bilindiği gibi, derneğin asıl amacı, emek karşılığı yardım yap- mak ve işsizleri iş sahibi etmektir. Bunun için Derneğin Genel Merke- zinde, muhtelif şubelerinde, il ve ilçe merkezlerinde nakış-dikiş, trikotaj atölyeleri, . muhtelif işyerleri açık mıştır. Hastaların yeniden hayata atılmalarını sağlamak üzere rehabi- litasyon merkezleri vardır. Atök yelerde ve bu merkezlerde, muhte lif işyerlerinde çalışanlara iş öğre tildiği gibi, ücret verilmekte, ye mek, yol parası ve bedava ilâç sağ lanmakta, ayrıca bunların sıhhi mu» ayeneleri yapılmaktadır. Dernek, ihtiyacı olan öğrencilere de burs sağlamakta, karşılıksız yardımlarda da bulunmaktadır. Geçen yılın kar- slk lemek 409 bin 450 lira 55 kuruş tutmuş, emek karşılığı yar- dum ise 563 bin 78 ira 71 kuruş olmuştur. Dernek geçen yıl, ayrıca, okullara da büyük” çapt çapta iy yar- dımda bulunmuştur. Derneğin böler bile 332 bin 593 lira 73 kuruştur. Seminerli Ha yıl büyüyen ve emek karşr- erkam ol en modern m e gün süren kongresi $i- RO bir ihtiyaca daha cevap ver- miş ve kongre içinde bir nevi semi- ner yapılmış, üyeler, modern anlam- da bir sosyal hizmet kurumunda sistemli bir çalışmanın başarıyı ne derece okolaylaştıracağını örnekle- riyle görmüşler, bir nevi ; ısyal hiz- met eğitimine tâbi tutulmuşlardır. Bu seminerde üyeler, bir dernek nasıl kurulur, nasıl yürütülür ve kökleştirilir, nasıl gelir sağlanır, iş- çi nasıl çalıştırılır, kongre nasıl ya- pür, bu konularda geniş fikir te- atisinde bulunmuşlar ve uzmanla- rın konuşmalarını ( dinlemişlerdir. Muhtelif bölümlerde Türkân Ayral, Türkân Aytuna, Şaziye Kiper, Zin- nure Kocamanoğlu ve arkadaşları konuşmuşlar, sosyal yardım ve ger- çekleştirme üzerinde fikir birliği- ne varmışlardır. Kongre ve üyeler çok çalışmışlar, çok yorulmuşlar ve vakit bulduk- ça da eğlenmişlerdir. İlk gece 250 kişilik bir heyet halinde Norma ope- rasına gidilmiş, ikinci gece ise Anka- ra Palasta bir balo verilmiş ve der neğe bir yandan gelir sağlanırken, bir yandan da üyeler birbirleriyle ve başkent halkıyla tanışma imkâ- mnı bulmuşlardır. Sergiler Renkli köşeler Siyah saçlı, koyu tayyörlü zarif hanım, elindeki eşyaları mâsa- nın üzerine yerleştirirken, kendi- sivle konuşan muhabirine döndü, güzel elişi örtüleri ve köy- leri de yale) sepetleri göstererek: m, Kocaeli Yardımseven- ler Derneği, olarak, başlıca amacı- mız, Köylerdeki (gençkızlarımıza okuma imkâni verebilmektir ” dive konuşmağa başladı. “Bunun için de, bugün Ankarada sergilediğimiz bü- tün bu güzel şeylerin çoğunu köy- lerden getirdik. Köyün dar imkân- ları içinde, elişleri yapan, bunları değerlendiren gençkızlarımıza mo- deller götürüyoruz ve onlarla ir- tibat kurarak, onlara yardımcı © 28 21 Mayıs 1966