May 1, 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

May 1, 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

FALCON MIGA'da çıkan son uçuş simulasyonu İntercerp- tor'a sonunda bir rakip çıktı: Falcon. Bu yeni simülasyon fü- rü oyun, beş farklı zorluk düze- yinden oluşuyor. İlk düzeyde uçağınızı düşürmek veya düş- man tarafından vurulmak im- kânsız. İsterseniz dağın için- den bile geçebilirsiniz. Eğer en zor düzeyi seçerseniz çok dikkatli davranmanız gerekir. Oyuna İlk başlayanlar için tav- siyemiz, birinci zorluk derece- sini seçmeleri ve uçak kontrol- lerine alıştıktan sonra, Uzun Ssü- re ikinci zorluk düzeyinde tec- rübe kazanmaları. Oyun başladıktan sonra, İlk olarak, adınız sorulacak. Bu kısmı geçtikten sonra uçuş gö- revlisine geliyoruz. Eğer birin- ci zorluk derecesini seçerseniz tüm silahlardan maksimum düzeyde almış olarak bu kıs- mı geçebilirsiniz. Artan zorluk düzeyine bağlı olarak alabile- ceğiniz silah miktarı azalacak- tır. Seçeceğiniz göreve göre silah seçimi, büyük önem taşı- makta, Göreviniz için gerekli silahları seçerken, Uçuş görev- lisinin uyarılarına dikkat etmek yararınıza olur. Görev için gerekli silahları aldıktan sonra sıra havalan- maya geliyor. Uçağa girdik- ten sonra kullanabileceğiniz aletleri üç farklı ekrandan se- çebilirsiniz. Bu ekranlar, sol gö- rüntü. ön görünlü ve sağ gö- rüntü şeklinde sıralanıyor. En çok kullanılması gereken alet- ler, ön görüntüde yer dalmış. 30 LONTEĞL — GPTLONE CANN Epey gelişmiş bir kakpit. Hasar kontrol, yakıt durumu gi- bi daha az kullanılacak gös- tergeler ise yan görüntülerde yer caliyor. Kullanılması gereken birçok alet bulunduğundan uçuş bil- gisayarı, aletlerin kullanılma- sında, pilota mümkün olduğu kadar yardım ediyor. Bomba atarken bilgisayar, size bom- bayı ne zaman birakmaniız gerektiğini söyleyecektir. Ha- vadan yere makinalı tüfekle ateş açacağınız zaman bilgi- sayar hedefi vurmanızı garan- tilemek için görüntü olanına bir doğru getirecektir. Bu doğ- ruyu kullanarak hedefi kaçır- madan vurabilirsiniz. Uçağın mevcut konfrollerini tamamen öğrendikten sonra havada uçağa hakim olma- yı, daha sonra tekrar hava alanına inmeyi öğrenin, Pilot- luk kabiliyetinizi geliştirdikten sonra sıra savaşmaya gelebi- lir. Bu simülasyonun en başa- rılı olduğu noktalardan birisi de düşman uçaklarını son de- rece detaylı olarak canlandır- mış olması, Düşman uçağını her haklayışınızda bir ses siİZİ İsterseniz kokpitin yan kısmını da görebilirsiniz.