1 Mayıs 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

1 Mayıs 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 37

o da hareket eder ve o anda karşıdan gelmekte olan düş- man uçaklarının birinin önün- den geçerse ona kitlenir. O anda ekranın altında soluk renkte olan kitlenme göster- gesi kırmızılaşır. Joystiek'inizin aleş düğmesine bastığınız an- da füzeniz o uçağı takip ede- rek vurur. Bu güdümlü füzeler çok güzel silahlar, fakat minik bir kusurları var, sayıları kısıtlı. Şayet. füzeleriniz biterse he men telaşlanmayın. Eğer ref- leksleriniz gelişmişse, uçağını zın makineli ftüfeklerini de kul- lanabilirsiniz. Makineliler uça- ğinizin tam burun hizasından sürekli olarak aleş ederler. Eğer uçaklara veya attlıkları füzelere bir an için bile olsa uçağınızın burnunu dikey ola- rak hizalayabilirseniz, onları VUrursSunuz. Artık oyunun aşamalarına gelebiliriz. İlk aşamada bir uçak gemisinden havalana- rak denizin üstünde bir dog- fight yapıyorsunuz. İkinci aşa- mada iİse karaya Uulaşarak toprak üstünde savaşıyorsu- nuz. Üçüncü aşamaya gelin- ce önce bir Victor K2 (yüksek kapasiteli bir yakıt uçağı)'den yakıt alıp, ardından gece ya- risi bulutların üstünde savaşı- yorsunuz, Eğer burayı da atla- tırsanız, tekrar toprak üstünde SOVAŞIYOTSUNUZ. Beşinci aşamaya varınca önce hava alanına inip yakıt alıp, sonra tekrar bulutlara çı- kıyorsunuz. Bundan sonra ise kendinizi aniden bir vadiye pi- ke yaparken bulacaksınız. Oradan sonrasını size bırakı- yorum. . Gelelim Uuçağınızın en önemli özelliğine. Bilgisayarı- nızin boşluk tuşuna basar ve bir müddet basılı tutarsanız, uçağınızın hızı ikinci seviyeye çıkacaktır. Hiziniz bu düzeyde iken aynı şeyleri tekrarlarsanız, uçağınız son hız seviyesine, yani üçüncü seviyeye çıka- caktır. Bundan sonra da aynı şeyleri tekrarlarsanız, uçağınız Gece uçuşunda yakıt ikmali. iki tekrar sonra en yavaş hizi na iner. Bu hızlandırmayı pe- şinize takılan ve arkanızdan takip eden güdümlü füzelere karşı da kullanabilirsiniz. Uça- ğımızın son bir hareketi daha var. Mouse'u aniden ve hızla sağ ve sol üst köşeye doğru iterseniz. uçağınız ekranın çevresinde bir tur atar (fıçı ha- reketi), Deneyin ve görün. Help tuşunun yanındaki Del tu- şu İse oyunu durdürür. Daha sonra herhangi bir tuşa doku- nursanız, oyun devam ede- cektir. Niyetiniz çılgınlar gibi savaş- maksa hiç vakit kaybetme- den disk sürücülerinize After- burner disketini yerleştirin... Oyunun Değerlendirmesi: / Disket-Kaset GRAFİK: 8 SES : 10 ZORLUK: 7 KURGU : 8 GENEL : ©9 ; Heyecanlı bir kovalamaca ve sonu. Tam isabet!