1 Mayıs 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

1 Mayıs 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

hatta esir alınabilir. Eğer kaçır- dığınız kişinin özellikleri çok iyi ise 4,000,000 pouna'luk fldye- yi çekinmeden İstiyebilirsiniz. bu yöntemle çok kısa bir süre içinde hazinenizi zenginleştire- bilir ve son derece kuvvetli or- dular kurabilirsiniz, Fidye İster- ken kumandanlarınızdan ikisi- ni elçi olarak görevlendirme- niz gerekir. Bu göreve diplo- matik özellikleri kuvvetli ku- mandanlarınızı getirin. Bir esir elde etmenin ikinci yolu savaşmaktır. Ordunuzla girdiğiniz bölgede düşman ordusu varsa ve iki taraf ara- sında barış anlaşması yoksa, derhal savaş başlar. Komutan olarak savaş meydanındaki ordumuzu yönlendirerek sa- vaşacağız. Bir orduda dört farklı kuvvet bulunabilir: Atlılar, okçular, pi- yadeler ve topçu birlikleri. Sa- vaş başladığında ilk olarak okçuların oklarını ateşleyin ve aynı anda piyadeleri hareke- te geçirini. Çünkü piyadeler set yaparak okçuları koruya- caktır. Eğer karşı taraf kuvvet- leri okçuların menzilinden çı- karsa devreye topçu birliğini sokun. Savaş sırasında eğer kuvyetlerinizin hızla tükenmek- te olduğunu görürseniz, der- hal çekilme emri verin. Böyle- ce ordunun başında bulunan kumandanı kurtarmış olursu- yuz. Eğer kumandanınız yaka- “Şatoya saldırırken. Meydan savaşları çok zevkli lanırsa kurtarmak için yüksek miktarda fidye ödemek zorun- da kalırsınız. Bir şehri ele geçirmek için önce o şehirdeki kaleyi ele geçirmeniz gerekir. Bir kaleye saldırı İki bölümden oluşuyor. İlk bölümde kale kapısına sal- dırı. Saldırı sırasında karşınıza çıkacak olan kılıçlı nöbetçile- ri öldürüp kapıya ulaşın, Kapı- ya ulaşmayı başarırsanız ikin- ci bölüm başlıyor. Bu bölüm- de surlara dayalı merdivenler- den çıkarak kaleyi ele geçir- meye çalışacaksınız. Ancak bu iş oldukça zor. Çünkü sur- daki askerler üzerinize kızgın yağ dökecek veya taş afla- caklar. Bunlardan ya diğer merdivene atlayarak ya da kalkanınızı kullanarak kurtula: bilirsiniz. Bu şekilde bir eyalette bulu- nan tüm kaleleri ele geçirirse- niz © eyalet tamamen sizin kontrolünüze geçmiş olur. Böy- le bir eyaletten vergi alabilir- SİNİZ. Elinizdeki bir kaleye düşman kuvvetleri saldırırsa kalenizi merdivenlerden çıkarmcıya çalışan askerlerin başına taş atıp yağ dökerek koruyabilir- siniz. Saldırı süresinin uzunluğu kaleye saldıranların asker sd- yısının çokluğuna göre arta- caktır. Eğer bir saldırıyı atlat- mayı başarırsanız, kalenize saldıran orduyu tamemen ele geçirip yok etmiş olursunuz. Bazen atlı bir askerle teke tek müdadele etmek zorunda kalacaksıniız. Bu mücadele- den başarılı çıkmak istiyorsa- nız, kendinize silah olarak gür- zü seçin. Aftınızla sağ köşeye gidip sola dönün ve bekleyin. Rakibiniz yaklaştığında gürzü seri halde sallayın, Diplomasi seçeneğin külla- narak savaşın akışını değişti- rebilirsiniz. Bu seçenek yardı- mıyla taraflardan biriyle anla- şıp barış İmzalayın. Böylece iki sene boyunca bu tarafla sa- vaşmak zorunda kalmazsınız. Belirli bir süre sonra komu- tanlarınızdan Joan Of Arc düş- manlarınızca kaçırılacaktır. 35