1 Mayıs 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 36

1 Mayıs 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 36

Eğer Joan'u kurtaramazsınız sonunda kahramanımız yakı- larak öldürülecektir. Ancak bu oyunun sonu değil, Düşman- larınızın elindeki kaleleri tek tek alarak sonunda Fransa'yı tamamen kurtarabilirsiniz. Oyunun değerlendirmesi US GOLD GRAFİK : ŞEĞ , Uçak gemisine inişlerde çok dikkatli olun. Eğer içinizde “öf! yeter artık, bıktım bu aptal makilneden, hâlâ istediğim gibi bir oyun yapamadılar” diyen Doofight (iki savaş uçağının birbirleriy- le savaşmalarını ifade eden pilot terimi) hastası uçak me- raklıları varsa, sıkı dursunlar. İş- te sizin oyununuz, Afterbur- ner... Hareket, refleks, efekt bu oyun İiçin söylenebilecek şey- lerden bazıları. Ama biz önce uçaklardan başlayalım. Sizin kullandığınız uçak bir F-14A Tomcat (erkek kedi). Grum- man firması yapımı olan bu 36 Uuçağın hizi 2.34 Mach'a ka- dar çıkabilir. Çift motorlu ve çok amaçlı bir bombardıman ve savaş uçağı olan Tamcat şu anda dünyanın sayılı savaş uçakları arasında yer almak- tadır. Bu söylediklerim merak- lıları içindi, bİZ oyunUMUZA dö- nelim. Oyuna başlamadan önce yapmanız gereken İlk şey ekranda Afterburner yazı- sı belirip kaybolduktan sonra 0 ve 1 tuşlarına basarak mü- ziği ve ses efektlerini açmacık olmalı. Belki daha sonra sıkila- rak müziği kapayobilirsiniz, ama ses efekflerini kapalma- manızı ftavsiye ederim. Oyuna bir uçak gemisinden havalanarak başlıyorsunuz, İlk önce uçağınızın hareket bi- çimlerini çok iyi anlamcınız ge- rekli. Uçağınız hemen hemen bütün yönlere hareket ediyor (yukar-aşağı, sağa-sola ve bütün çaprazlara). Uçağı ister Joystick'le, İster mouse'la yö- netin, her iki halde de hakimi- yetin çok kolay olduğunu gö- receksiniz. Seri ve hızlı hareket- ler yapmak, adeta çocuk oyuncağı gibi gelecek. Ama buna hemen aldanmayın, çünkü İlerki aşamalarda sa- dece sağa sola seri manevra- lar yaparak postunuzu kurta- ramayabilirsiniz. Oyuna en çok renk katan şeylerden biri de ses efektleri. Dijital bir ses tehlike anında size hangi yön- den roket geldiğini veya arka- * nızdaki bir uçağın alış menzi- line girip girmediğinizi bildiri- yor. En ilginci de, bu efektler- de kullanılan söz ve terimlerin gerçek pilot terimleri olması. Uçağınız hareket ettiği an- daoan itibaren sizin kontrolünüz haricinde makineli| tüfeklerini sürekli ateşleyerek gider. Sizin - kullandığınız en önemli silah ise güdümlü füzelerinizdir. Ek- ranın tam ortasında uçağını- zın biraz dışında kalan kare şeklinde bir işaret var. İşte bu sizin hedef kitleniciniz. Uçağı- nızla birlikte hareket ederken