1 Mayıs 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 34

1 Mayıs 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 34

JOAN OF ARC Fen ea aat ere aa în tke Kırıgdarmı of France, Lhe war b:-l ween Ehe Fremch and Englizh had laszted s(rrır' İ00 yearz. ılırırfı Cammpalgns, zlsyohterina and 'ı#ges Follom eack ckher an ğ ıîl. J ulsakarı ?I':_—'*ç-ı ver ol the French Kings.cün, he 25th Ockobar, İĞİS, | Azincourt, he arc hers of Henry 1 ef England destroy he suünken rench e.aı'şlru in Lhe rarshes of Picard... Oyunun başında bazı tarihi bilgiler veriliyor. M ayıs 1429, Fransa İn- gilizlerin işgali altında. Uzun yılardan beri devam eden İşgal artık sona ermek zorunda. Fransa krali özgürlü- ge kavuşmada Joan Of Arc"- in yardımını istemeye karar verdi. Joan Of Arc, bizim Je- anne D'arc olarak tanıdığımız Fransız ulusal kahramanının İngilizce adı. .Bu oyunda amacımız Fran- sa'yı özgürlüğe kavuşturmak. Oyunun başlamasıyla birlikte kitap sayfalarından tarihi oku- yabilirsiniz. Hikâye sona erdi- ğinde oyun süresince devamlı göreceğimiz Fransa haritası çıkacak. Oyunumuz Defender of the Crown'a çok benziyor. Fakat bu oyunda esas amacımız Ör- leanstı ele geçirmek. Çünkü bu şehirde bulunan tacı kra- la ulaştırdığınızda bir çok yet- kiye sahip oluyorsunuz. Daha doğrusu oyun ancak taç ele geçirildikten sonra gerçek an- lamda başlıyor. İngilizlerin elinde bulunan Fransız şehirlerini kurtarabil- mek için bir ordu kurmak ge- 34 rekiyor. Ancak ordu kurabil- mek için de hazinede para ol ması gerekir. Parayı sağlama- nın çeşitli yolları var. Ancak İşin başında eyaletlerden bi- rinden vergi toplamak en iyi yol. Eğer bu vergiden iyi bir kazanç elde etmek isterseniz toprağı büyük eyaletlerden birini seçin. Bundan başka her yıl hasat mevsiminde tüm ül- keden vergi almanız müm- kündür. Ama hazine için para topla- manın en kolay yolu bu değil- dir. Çünkü vergilerden elde edeceğiniz gelir hem az ola- caktır. hem de bir aldığınız yerden bir daha büyük ihti- maoalle vergi alamayacaksınız. Kurmuş olduğunuz orduüysa her ay belirli bir masrafa yol açacaktır. Eğer askerlere her ay ücretlerini ödemezseniz or- duyu kaybedersiniz. Hazine için bara bulmanın en kolay yolu fidye istemektir. Bunun için bir esire ihtiyacınız olacaktır. Bir esire iki şekilde sahip olabilirsiniz. İlk şekilde güvendiğiniz adamlarınızdan birisini adam kaçırma İle gö- revlendirebilirsiniz. Ancak ka- çırılmasını istediğiniz kişinin bağlı olduğu ülkenin kraliyet sarayında bulunması gerekir. Ordu başındaki kumandanla- rı kaçarmak mümkün değildir. Görev vereceğiniz adama en yüksek parayı vermeniz başarı oranını yükselfir. Eğer adamınız yakalanırsa İdam edilir ve güvenebileceğiniz adamlarınızdan birisi daha eksilmiş olur. Eğer görev başarı ile sonuç- lanmışsa sıra kaçırılan kişi için fidye istemeye geliyor. Ancak fidye isteme işlemini geciktir- meyin, çünkü esiriniz her an kaçabilir. Fidyeyi isteyebilece- ğiniz üç farklı taraf var. Fidye- yi İsteyeceğiniz tarafı seçer- ken dikkatli davranın. Aksi tak- dirde elçileriniz boş dönebilir. Defender'daki İngiltere haritasının yerinde bu sefer bir Fransa haritası.