1 Mayıs 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 9

1 Mayıs 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 9

farkına varmamız menü-noktası sa- yesinde oldu. Kartlarımızda istenildiği kadar kavramı, hattâ Joker aracılığıyla (Jo- ker bilinmeyen işaretler için bir yer tutucu anlamına geliyor) kelimelerin ya da birçok benzer kelimenin bü- lümlerini arayabilmemiz de özellikle hoşumuza gidiyordu. Ayrıca, VE- ve VEYA- bağıntısıyla değişik arama kavyramlarını buldurtmak çok yarar- h oluyordu. Sözgelimi biraz önce anı- - lan Kont veç Konul'un diğer adlarıyla ilgili bütün kartlar arandığı takdirde, arama yolu olarak şu verilebilmekte- dir: Saint-Fermain/Bacon/ Rakoecri Burada **/” İşareti VEYA- bağıntısı anlamına gelmektedir. Ge- rek “zaman yolculuğu” maddesi ge- rekse “Bacon"'ı içeren bütün kartlar istenildiği takdirde ise bunlar VE- bağıntısıyla buiıırıağjlıııekıedir. - okuyup çıkarmaktı. İşin en başında bu kalıbı (mask)-yani adı, takma adı vb.- hazırladık, sonra da kalıbı < Control * m > ile elde edip tutup iki kişiyi 1 numaralı karta geçirdik. Ardından bunun depolarması işlemi- ni gerçekleştirdik. Şimdi ise kalıbı < Control - H > ile tekrar ortaya çı- kardıktan sonra artık sıra ikinci ki- şinin 2 numaralı karta paketlenmesi- ne gelmişti. Peki ama topu topu tekt bir kart mevcutken iki kart nasıl dev- reye sokulabilirdi? Başka konularda çok ayrıntılı ve okunması kolay olan rehberde bu noktaya değinilmişti. Ancak daha sonra başlık satırının an- lamı bizim için açıklık kazanmış ol- du; yani bu satır değişik kartlar top- luluğunun tümünü karakterize etmi- yordu, her kart kendine özgü bir baş- lhık taşıyordu. Numaralama işlemi, kartın depolanmasından sonra başlı- Bin alfabetik olarak tasnif edilmesi suretiyle program tarafından yapıl- maktadır. Bizim bu gerçeğin nihayet Zaman Yolculuğu Bacon Buradaki ** " işareti VE- bağıntısını göstermektedir. Benim bütün bu anlatılanlara ak- lim yatmıştı ve her iki kahramana bu programın inceliklerine sadece hir ay- lık bir süre içinde bu denli vakıf ol- malarından ötürü hayranlık duyuyor- dum. Ama Hilbedrand şöyle diyor- du: “bu hiç de © kadar zor almadı; çünkü Star-data uygulamada son de- rece güvenlikli, rehberin anlaşılması ise çok kolaydır. Ayrıca biz bu ay da- ha pek çok şey öğrendik, yani bir metin-işleme aracılığıyla yazı yazma- sını ve programlama dili Başic'in esaslarını biliyoruz daha şimdiden.”” Metinlerin Ana-Metin (Mastertext) ile Üstesinden Gelmek Hildehrand bana bunu kanıtlamak icin önce data programını başarıyla