1 Mayıs 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 49

1 Mayıs 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 49

Commodore Gâ ile mors çalışma ler; R, alıcıya, A antene giden uçla- tı, L kullanılan bobini ve 5 ise tek po- zisyonlu 6 veya 10 kontaklı komila- törü ifade etmektedir. Bulabildiğiniz en çok kontaklı komitatör işinizi da- ha hassas bir şekilde görecektir. Biz 8 konumlu bir kömitatör bulduğu- muzu düşünerek, bobin için klişeleş- miş ölçülerimizi verelim. Yaklaşık 5 em çapında ve 7 cm boyunda, yalıt- kan maddeden yapilmiış bir boru üze- rine, 0.65 mm çapında emaye bobin telinderi sarılarak yapılır. Toplam sa- rım sayısı 45 turdur. 2, 5,9, 14,2 30, 41 ve 45, turlardan uçlar çıkarı- lır şemaya uygün bir şekilde komita- töre lehimlenir. Dinleme yapılırken değişken kondansatörler orta kö- numda tülülürken s komlitatörü ka- deme, kademe devreye sokulur ve dinlediğimiz istasyonun sinyali kuv- SİNCE 1969 vetlenince komitatör o konumda bı- rakılır. Daha sonra değişken kondan- satörler ile oynanarak gelen sinyal bi- raz daha kuüvvetlendirilir. Anten bi- na içine girdikten sonra, alıcı en kısa yoldan ulaşmalı ve fazla dolaştırılma- malıdır. Anten ayarlayıcımız bittik- ten sonra alıcı ile Şekil 2'de görüldü- Bü gibi irtibatlandırılır. Bütün bunlardan sonra radyonuzu dinlerken daha değişik şeyler hissede- ceğinize eminim. Radyonuzda broad- cast istasyonların yanısıra, CW Üvlors) modu ile çalışan istasyonlar- dan bazılarını da duyabileceksiniz. Size parazit şeklinde gelen sinyalin birçoğunda ise bilgisayarınızla çözü- lebilecek mesajlar olduğuna emin olunuz. Bilindiği gibi memleketimizde, Nisan 1983 tarihinde çıkan 2813 sa- AMATEUR RADIO HE(,EIWN'_: DEB3YOU Rainer A. Sehlotbahm, Pastfach 12 22, D-4240 EMMERİCH 1 F.R.G. Kısa dalga dinleme amatörünün ÜSL Kartı. yılı telsiz kanunu ile, radyo amatör- lüğü serbest bırakılmıştır. Türkiye'de radyo amatörü olmak için, elektronik konusunda yeterli bil- giye sahip olarak, CW yani mors işa- retleri ile alma ve gönderme yapabil- mek, bir istasyonu çalışlırabilecek düzeyde kodlama ve işletme bilgi ve üsüllerine vakıf olmak, konu ile ilgi- li kanun ve yönctmelikleri bilmek ve her sene Nisan ve Ekim aylmarında Ulaştırma Bakanlığı, Telsiz Genel Müdürlüğü tarafından açılan sınav- larda başarı göstermek ve İslasyon kurmak için bir lisansa sahip olmak gerekir. Anılan konularda açılan ha- zırlık kursları, T.R.A.C. (Türkiye Radyo Amatörleri Cemiyeti) merke- zinde kesimntisiz olarak devam etmek- tedir. Bu kurslardan cemiyetimiz üye- leri -Yeni girenler de dahil olmak üze- re ücretsiz faydalanabilmektedirler. Bugüne kadarki kurs sonuçları, öğünülecek bir başarı grafiği çizmiş ve öğretilen bilgiler sınavlar için ye- terli olmuştur. Sonuçla smavı başarı ile veren A, B veya C grubu lisanslı amalör, çağrı işaretini alır, istasyo- nunu kurar ve kurallar dahilinde ça- lışmaya başlar. Yani kurs dönemi Mayıs ayında tekrar başlayacaktır. Cemiyetimize üye olmak için 2 adet fotoğral, 1 ika metgah ve bir nülus sureti ve şahsen başvurmak ve üyelik giriş formunu doldurmak gerekir. Adres, Büyük- hendek Caddesi Ayhan Han Nao: 37 Kat 4 Şişhane. Genelde cumartesi günleri saat 10.00 ve 13.00 arası ge- lirseniz faaliyetlerimizi ve kulüp istas- yonumuzun çalışmalarını izleyebilir- siniz, Eğer İstanbul'dan uzakta iseniz, posta kutusu 699 Karaköy adresine yazarsanız tarafınıza gerekli bilgiler posta volu ile iletilecektir. Gelecek sayımızda Commodore 64 ile kullanılan bir modem şeması ve çalışma prensipleri yayınlanacaktır. Tekrar buluşmak ümidi ile başarılar, sevgiler ve selamlar. HAZIRLAYANLAR: Necmi Özney- Osman Hızal Düzelime: 38. sayımızda, sayfa 28'deki “Bilgisayar ve Radyo Amatörlüğü" başlıklı yazımızdaki yanlışları düzeltir özür dileriz. 4. paragraltaki TAJTE- TAİE, TAIN-TAIN ve I__I"AZLBI TA2CBL olacaktır. 49