1 Mayıs 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 8

1 Mayıs 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 8

Yazılımın Engin Dünyasında İki Şövalye Bilgisayar yardımıyla Ortaçağ'a geri dönülebilir mi? İki şövalye bunu umut ediyor: Şövalyeler birdenbire bizim çağımıza aktarılmışlardı. Modern uygarlığın en kayda değer başarılarının inceliklerini yavaş yavaş öğrendikten sonra onlar kendilerine bir C-64 bu kararlarının altında başka düşünceler de yatmıyor değildi- tedarik ettiler. Geçenlerde ansızın eski dostum Theodor Mehrwald'a rastladım. Ta- bil ilk işim onu koruması altında bu- lunan iki şövalye hakkında sorular sormak oldu. Theodor-şövalyeler ona Merlin diyorlar- bir üniversite profesörü ve Ortaçağ tarihi uzmanı- dır. Dostum bana şunları söyledi: “Senin de bildiğin gibi, Hildebrand ve Hadubrand yaklaşık bir ay önce bir C-64 satın aldılar. Birlikte kaldı- ğımız evde o günden bu yana san de- rece sakin bir yaşam sürmekteyiz: Her iki şövalye gece ve gündüz ekra- nın karşısına geçip oturuyor.”' Bu sözlerden sonra dostum kendi evle- rinde akşam yemeğine davet etti be- ni, ben de bu daveti sevinçle kabul et- tim, Büyük *““Arcanum''un Gizi Daha evin önündeyken boğuk er- kek sesleriyle gümbür gümbür söyle- nen bir şarkı duydum ve zili çalıp da Theodar (Merlin) beni içeriye aldığın- da bunun Ortaçağ lied'lerinden biri- nin anlaşılmaz bir güftesi olduğunun ayırdına vardım. Merlin gözlerinden hayranlık okunan bir bakışla *“Bu eski-yüksek Almanca'da yaratılmış ünlü Hildebrandslied'dir ve şövalye- ler kusursuz bir biçimde söylüyorlar 8 bunu” diyerek bir açıklamada bulun- du. Merlin ayrıca lied'in metinde bü- yüsel bir güç bulunduğunu ve bu gü- cün şimdi onlara büyük “Arcunum'- 'u ararken yardımcı olacağını öne sü- Tüyordu. Sözünü ettiği bu büyük şe- yin ne olduğunu biraz şaşkınlıkla sor- duğum zaman Hadubrand şöye dedi: “*Çok büyük bir giz, bir bakıma bil- gelik taşı söz konusu burada. Bu ta- şı daha benim zamanımda büyücüler boşuna arayıp durmuşlardır. Ama bilgisayar öylesine mucizevi bir aygıt ki, babam da ben de günün birinde özel bir program sayesinde büyük '“Arcanum”"'u bulma ve bunun yar- dımıyla yeniden kendi çağımıza dön- me konusunda iyimserliğimizi yitir- miyoruz. O nedenle ben ve Hildeb- rand bilgisayar ve yazılımda büyük bir sabırla keşfedilebilecek umulma- dık gııluın bulunduğu umudunu ta- şıyoru. Krallaıa özpü bir akşam yemeğin- den sonra hepimiz bilgisayarın yerleş- tirilmiş olduğu kütüphaneye geçtik. Merlin her iki kahramanın da bilgi- sayarla sadece oyun oynamakla kal- mayıp son derece tuhaf verileri de idare ettiklerini açıkladı. Hildebrand çok kullandığı programlardan birinin Star Data olduğunu söyleyerek bir monitörü gösterdi. hildebrand'ın ifa- desine göre, burada zaman ve zaman- da yolculuklarla ilgili bütün olgular biraraya getirilecekti. Monitöre eği- lerek okumaya başladım: Adı: Saint-Germain Takma adı: M. Rakaczi Ünvanı: Kont İkametgâhı: Bilinmiyor Doğum tarihi; İddia edildiğine göre 1685 (?) Ölüm tarihi: lddıa)a Böre 27.2.1784 Eckenförde (?) Olgular: 7. ışının üstadı büyücü 1000 yıldan daha yaşlı Francis Bacon'ın yeniden doğuşu (oraya bakınız) Tahmin: Ya zaman yolculuğuna muktedir ya da ölümsüzlüğü ele ge- çirmiş. İtiraf etmeliyim ki gördüklerim tüylerimi ürpertmişti. Hadubrand ise şunu açıklıyordu gurürla: “Bu türden yaklaşık 200 kartı yan yana dizdik. Gerçi data ile işlemek yapmak baş- langıçta bizim için bazı sorunlar or- taya çıkarmıştı, ama bu arada işin in- celiklerini çok iyi öğrenmiş bulun maktayız. En büyük güçlük karıtan karta ne tarzda geçileceğini rehberden