1 Mayıs 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

1 Mayıs 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Faery Tale gerçekten çok büyük ve bitirilmesi zor bir oyun. Oyun ala- nı olan Holm adası 144 x 100 ekran büyüklüğünde. Bu kadar büyük bir alanda bir yerden bir yere gitmek epey zaman alıyor ve bu arada kar- şınıza türlü tehlikeler çıkıyor. Oyunda karakterlerinizi kontrol ederken joystick, klavye ve mouse'u kullanabiliyorsunuz. Bunlardan biri- ni istediğiniz anda herhangi bir de- ğiştirme yapmadan seçebilirsiniz. Mouse kullanıcıları için ekranın sağ alt kısmında sekiz ayrı yönü göste- ren bir pusula var. Mouse'un soöl tu- şunu pusulada gitmek istediğiniz yönün üzerine getirip basılı utarak karakterinizi ilerletebiliyorsunuz. Sağ düğme dövüşmek için kullanı- liyor. Klavyede 5 tuşunu merkez ka- bul ederek diğer tuşlarla ayrı yönle- re gidebiliyorsunuz. Ü tuşu dövüş- meye yarıyor. Joystick, üçü içinde bence kullanımı en kolay olanı. İyi bir, autofire'li joystick'le karşınıza düşmanları yenmeniz daha kolay oluyor. Dövüşürken sekiz ayrı yine hü- cum edebilirsiniz. Bu esnada düş- manınıza karşı dönmeniz gerekiyor. Dövüşlerde kullandığınız silahlar bı- çak, topuz, kılıç ve ok. Bunlardan en etkili olanları kılıç ve ok, ancak ok- larınızın sayısı sınırlı olduğundan, uzun zaman etkili değiller. Düşman- larla dövüşürken sayıları birden faz- laysa hepsine birden saldırmak pek akıllıca değil. Kaçar gibi yaparak bir tanesini yanınıza çekin ve diğeri ge- lene kadar güçlü bir silahla onu et- kisiz hale getirin. Eğer herhangi bi- rinde ek varsa diğeri ile dövüşürken çok dikkatli olun. Hiç ummadığınız bir anda akla vurularak ölebilirsiniz. Düşmanların sayısı çok fazla isg kaçmayı deneyebilirsiniz, ancak bu - nun bazı dezavantajları var. Birinct si, peşinizden kolay kolay ayrılmar maları ve yolda daha çok adamın peşinize takılması, ikincisi ise kaça- mayıp ölecek olursanız oyuna düş- manlar tarafından ilk görüldüğünüz yerden itibaren başlıyor olmanız. Yani ne kadar fazla kaçtıysanız o kadar geri gidiyorsunuz. Sol alt köşede mesaj pencereş var. Oyunda ne olduğunu buradan okuyarak anlayabiliyorsunuz. Bura- da ayrıca karakter skorları mevcut. Beş ayrı skor var: * BAV-BRAVERY (CESURLUK): Karakterin cesaret derecesi, Bu skor yüksek olduğunda dövüşleri daha kolay kazanıyorsunuz ÜDt ae Yerde yatan adamın üzerini aramalıyız. * LCK-LUCK (ŞANS): Karakteri kesin bir ölümden kurtarmaya yarı- yor. Eğer karakterin yeteri kadar şansı varsa iyi bir yeri gelip onu iyi- leştiriyor. * KND-KİNDNESS (NEZAKET): Oyundaki diğer karakterlerle iletişim kurmanızı kolaylaştırıyor. Eğer bu skorunuz düşükse, karşınızdakiler sizinle iletişim kurmayı reddedebili- orlar. * VİLVİTALITY (CANLILIK): Ka- rakterin sağlık derecesi. Skor sıfır ol- duğunda (aldığınız yaralar veya bo- ğulmadan ötürü) karakteriniz ölüyor. * WLTH-WEALTH (ZENGİNLİK): Karakterin cebinde kaç altın olduğu- nu gösteriyor. Oyunun diğer komutları mesaj penceresi ile pusulanın arasında yeralan komut menüsünden verili- Mezarlığa bir de gece gelin. yor. Bu menüdeki seçimleri mouse ile üzeri yazılı çubuğu klikleyerek veya klavyeden ilgili tuşa basarak yapıyorsunuz. Bazı komutlar için ay- rica altmenüler beliriyor. Burada List, Take, Look, Give, Use gibi ko- mutların yanısıra MAGİC komutuy- la değişik büyülü objeleri kullanma- nız mümkün oluyor. Bunlardan ba- zıları şunlar: Glass Vial: Canlılık skorunuzu art- tırıyor. Ayrıca ikili mücadelelerde si- zi, hemen ölmekten kurtarıyor. Gold Ring: Gece olduğunda çev- renizi görmenizi sağlıyor. Bird Totem: Çevrenin ufak bir ha- ritasını veriyor. Jade Skull: Ekrandaki bütün düş- manlarınızın ölmesini sağlıyaor. Blue Stoöne: Adanın değişik yerle- rine işınlanmanızı sağlıyor.

Bu sayıdan diğer sayfalar: