1 Haziran 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 19

1 Haziran 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 19

LDY # 1 INY CPY # 10 BNE Aynı işi gerçekleştirmek için kullanılan dört komutluk grubun üçünde Y değişkeni kullanılıyor. 3. Makine dilinde çalışırken kullandığınız değişke- nin bulunduğu adresi bilmek zorundasınız. Ve gerek- tiğinde bu adreste bulunmakta olan değişkenin değerini düzeltmelisiniz. Bu yüzden, çalışırken bir ka- ğıda değişkenlerin başlangıç bitiş adreslerini yazın. OYUNLAR IÇIN KOLAYLIKLAR İstanbul'dan Burak ve Borahan Özdoğan arkadaşlarımız bize aşağıdaki ipuçlarını göndermiş, kendilerine teşekkür ediyoruz. Track Sulit Manager 1, 2, 3 tuşları İle ekran ve yazı renklerini değiştirebi- lirsiniz. Maç başlayınca Joystick'i ileri iterek maçı hız- landırabilirsiniz. Rald öover Moscow Rald över Moscow yazısı çıkınca yaklaşık bir daki- ka bekleyin. Biraz sonra oyun kendi kendine bütün bö- lümleri oynamaya başlar. Beğendiğiniz bölümde Joystick'i hareket ettirerek oyuna o noktadan başla- yabilirsiniz. SAM SAY komutunu kendi programınızda kullanmak İs- terseniz önce NEW komutunu vermelisiniz. Şimdi SAY komutunu programınızın içinde kullanabilirsiniz. Asterix Eğer Romalılara çarpınca çıkan karede Joystlek'i hareket ettiremezseniz hapse atılırsınız. Böylece Ro- ma'ya daha çabuk varabilirsiniz. Ace Uçak kalkınca tekerleği kaldırmak için U tuşuna basın. Barbarlan Reset switch'i olanlar oyunu reset ederlerse, adam- lar arka plana geçer ve hareketsiz kalırlar. Fakat, adamlar daha sonra tekrar arka planda kalan res- min önünde kavga etmeye başlarlar. Olli and Lissa Multi ice |ll'ü olanlar sprite incelemeye geçerek düş- manı yok edip oyunu rahatlıkla tamamlayabilirler. Road Warrlor Araba menüsü çıkınca seçtiğiniz arabanın yanına gelip Joystick'i sağa ve sola oynatarak arabanın ren- gini değiştirebilirsiniz. Boşluk tuşuyla benzinciye girilir. Smiley's mine Oyunun müziği çalarken klavyenin en alt sırasındaki tuşlar İle oyunun müziğini değiştirebilirsiniz. Boşluk tu- şunu kullanarak müziği silip tekrar yeni bir müzik ya- pabilirsiniz. Samural Wars Kulübede yemek yemek isterseniz garson kadınaı para vermeniz yeterlidir. Mega Apocalypse Uzay gemisini ekranın sağ veya sol köşesine geti- rin ve bekleyin. Bi düş | öldüğünü gö receksiniz. Robocop İkinci oyuna geçmek için İlk oyunu enerjiniz tam ola- rak bitirmelisiniz. Çünkü llk bölümün sonunda çıkan hırsızı vuramazsanız enerjiniz azalır. Run/Stop İle baş- langıç ekranına dönülür. Boşluk tuşu İle oyun dur- durulur. Pooyan F1 tuşuyla başlangıç ekranına dönülür. Boşluk tuşuy- la da oyun durdürülur. Emiyn Huges İnt. Soccer Run/Stop tuşuyla oyunun müziği durdurulur. Jungle Rald P tuşuyla başlangıç ekranına dönülür. Run/Stop tu- şuyla oyun durdurulur. Microprose Soccer Run/Stop tuşuyla oyun durdurulur.