1 Haziran 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 36

1 Haziran 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 36

arasından seçebilirsiniz. Eğer zor bir seviye seçerseniz mü- kafat puanları alabilirsiniz. Bundan sonra geminizi bir as- terold fırtınasında bulacaksı- nız. Karşınıza farklı türlerde ka- yalar çıkacak. Gri renkli kaya- lar vurulduklarında yok oluyor- lar. Kırmızı renkli kayalar vurul- duklarında arkalarında ener- Ji kristalleri bırakıyorlar. Bu kris- talleri alarak koruma kalkanı- nızın enerjisini yükseltebilirsiniz. Daha sonraki kademelerde ortaya çıkacak olan mavi renkli kayaları yok edebilmek için dört kare vurmanız gere- kecek. Ancak bu kayalar vu- rulduklarında sabit hale gele- rek geminiz için bir tehlike oluşturuyor. Karşınıza çıkacak olan son tip kaya en tehlikeli tür. Bunlar İlk vurulduklarında geminize yönelip sizi vurmayı amaçlı- yor. Bunlardan kurtulmak için vurana kadar manevra yap- manız gerekiyor. Bir ekranı kayalardan temiz- lediğinizde çıkış için bir geçit ortaya çıkıyor. Buradan geç- tiğinizde menü ortaya çıkıyor. Oyunun ilerleyen kademe- lerinde kayalardan sonra uzay gemileri de ortaya çıkı- yor. Bu gemiler ya sizi vurma- ya çalışıyor, ya da geminize çarpmaya çalışıyor. Eğer uzay gemisi çarparsa kalkanınız önemli ölçüde enerji kaybe- der. Ama bu gemileri vurabi- lirsiniz. Bir gemiyi vurduğunuz- da bazen arkasında gemini- ze ekleyebileceğiniz bir par- ça bırakıyor. Bu parçayı ala- rak geminize yeni özellikler ka- zandırabilirsiniz. Bu parçalar sayesinde fazladan kalkan enerjisi elde edebilir, ateş gü- cünüzü İki katına çıkarabilirsi- niz. Enerji kristalerini toplamak için mıknatıs alabilirsiniz. Kal- kan geminize fazladan korun- ma sağlar, daha fazla vurma enerjisi, hızlandırıcı, akıllı bom- ba alabileceklerinizden bazı- ları, Bazı gemilerden vuruldukla- 36 Kayaları vurun. rında fırlayan cisimler gemini- ze yapışıp kalkanın enerjisini emmeye başlıyorlar. Bunlar- dan kurtulabilmek için gemi- nize yapışmadan vurmanız gerekir. Onaltı ekranı tamamladığı- nızda yeşil renkli uzaylılar orta- ya çıkmaya başlayacak. Bu uzaylı minik uzaylılar fırlatarak geminizi vurmayı amaçlıyor. Her İsabet geminizin kalkanı- nı biraz daha zayıflatacaktır. Yeşil uzaylıyı yok etmenin tek yolu uzaylıları fırlattığı yerleri yok etmektir. Bunu gerçekleş- tirebilmek için seri halde isa- betli atışlar gerçekleştirmeniz gerekir. Yeşil uzaylıdan sonra karşı- nıza daha yoğun bir asterold kuşağı ve daha saldırgan uzaylılar çıkacak. Oyunun değerlendirilmesi: İmage Works / Disket - Kaset C-64 Amiga GRAFİK : 8 7 SES a ZORLUK: 9 9 DEĞER : 6 ö GENEL :7 7 Oyun başlıyor.