1 Haziran 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 20

1 Haziran 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 20
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Impossible Misslon Restore tuşuna basarak oyuna başka bir platform- dan başlayabilirsiniz. Zig zag nu oynarken önce Run/Stop, sonra F1'e basa- rak oyunu İlk başladığı duruma döndürebilirsiniz. Exploding Fist * F3 ile müzikle yönetilen adam değişir ve oyun ba- şa döner. Things Bounce Back FA: Müziği durdurur. F7: Oyunu bitirir. Fox fights back F tuşuyla müzik veya ses efekti seçimi yapabilirsiniz. Prohibitlon Bir düşmanı vurunca artı İşaretini kımıldatmazsanız bir sonraki düşman, artı İşaretinin çok yakınında bir yerde çıkar. Klckstart ll Oyunu oynarken başlangıç ekranına dönmek için Run/Restore tuşlarına basın. Fakat yaptığınız yollar ha- fızadan silinmez ve aynen kalır. n Orhun un arkadaşımız bize sprifekul- lanımı hakkında bilgi göndermiş. Kendisine teşekkür ediyoruz. Oyun veya sprite'ını görmek İstediğiniz programı ça- lıştırın ve reset aletiyle bilgisayarınızı resetleyin. Açııış ekranına gelince şunları satır numarası vermeden gi- rin ve sonunda RETURN tuşuna basın. POKE 53269,1 : POKE 53248,100: POKE 53249, 100 : POKE 2040, 1 yazıp RETURN'e basın. Ekranda 100,100 koordinatlarında karmaşık bir spir- te çıkacak. FOR X-0 TO 255:POKE2040,X:PRINT * ME * ; X:FOR Az— 1 TO 200:NEXT A:NEXT X yazıp Return tuşuna basın. Ekranın en üst köşesin- de sprite'in blok sayısı yazar ve 100, 100 koordinatın- daki sprite, devamlı O - 255 blok spite'ları sırayla ekrana çıkar. Tam İstediğiniz sprite ekran çıkınca run/stop'a basın ve yukarıdaki blok sayısını ö4 İle çar- pın. Elde ettiğiniz sayı bu sprite'ın hafızadaki başlan- gıç adresinin desimal olarak değirldir. Eğer bu yol uzun gelirse, reset ettikten sonra PRİNT PEEK(2040) ile öğrendiğiniz sayıyı şurada kullanın: POKE53269, 1:;POKE53240, 100:POKE53249,100: POKE2040, sayı Birinci sayı için 2040, ikincisi için 20441, üçüncüsü için 2042 vb. şeklinde POKE adresleri kullanın. Oyunların grafiklerinin hiçbir kartuş veya program yardımı olmadan diskete kaydedilmesi: Genellikle oyunların başındaki reklam amacı gü- den resimler $2000-$4000 veya $EO00-SFFFF arasın- da bulunur. $2000'de olanı normal SAVE"””,8 ile diskete şu şekilde saklarız: Bu adresler arasında resim olup olmadığını anla- mak İçin oyun yükleyip, resim ekranı varken resetle- yin ve POKE53272,30:POKE53265,59 komutlarını girin. Eğer ekranda resmi gürürseniz resim $2000-54000 ad- resleri arasında demekti Bu alanı diskete koydetmek için başlangıç ve bitiş adreslerini $002B adresine hibyte-lowbyte şeklinde yazmak gerekir. $2000 adresi başlangıçz adresimiz: POKE 43,0:POKE 44,32 şeklinde $2B adresine başlan- HO- gıç adresini yerleştirdik. POKE 45,0:POKE 46,64 komut-

Bu sayıdan diğer sayfalar: