1 Haziran 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

1 Haziran 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

nuüz. Hareketlilik içinse bir dövüş ör- nek verilebilir. Klavyeden THROW KNIFE, KILL ELF BY SWORD gibi komutları yazıp sonucu beklemek yerine karakterin gücüne, silahının niteliğine ve oyunda gerçek hayat- ta gözönüne alınacak diğer durum- lara göre dövüş hazırlığı sonucu her zaman daha iyi yapmak elinizde. Tabif ki RPG burada gerçeğe daha yakın sanki dövüşün yapıldığı yer- deymiş gibi bir his veriyor. Klavye- den sadece komut girmek burada pek hareketlendirici değil herhalde. Adventure'ların çoğu metin zen- ginliği ve güzel grafiklerle yukarıdaki eksiklikleri kapatmaya çalışıyor. Ma- niac Mansion ve Deja Vu gibi ad- venture'lar ise FRP'ler benzemeye çalışan adventure oyunları. Ancak adventure'ların verdiği ayrı zevkler olduğunu da daha önceki yazılarım- da belirtmiştim. Şimdi Dungeon Master'a gelelim. Oyunda amacınız -her zaman ol- duğu gibi- dünyayı kurtarmak. Cha- os adındaki bir büyücü dünyayı bu- zul devrine döndürerek medeniyeti yoketmek arzuları peşindedir. Onu durdurmak için yapılması gereken tek şey vardır. Bir zindana girerek daha önce burada tuzağa düşmüş kahramanlardan dört tane seçip, bu zindanın derinliklerinde bulunan ef- sanevi ateş asasını bulmak ve bu- nu büyücü Chaos üzerinde kullan- maktır. Chaos'u büyülü bir kafese kapattıktan sonra usta kişiliğinizi ka- zanıp dünyanın dengesini yerine ge- tirebilirsiniz. Oyunu yüklediğinizde kendinizi büyük bir kapının önünde buluyor- sunuz. Kapıyı açtığınız andan itiba- ren heyecan dolu bir araştırma baş- liyor. İlk başta ilerlemekten başka bir şey yapamıyorsanız da kısa bir araştırmadan sonra resimlerin oldu- ğu bir salona geliyorsunuz. Zindan duvarlarındaki bu resimler içinde önceden başarısız olmuş kahra- manlar esir haldeler. Bu kahraman- lardan dört tanesini seçebilirsiniz. Burada ninjalardan rahiplere, bar- barlardan yetilere kadar çok sayıda karakter yeralıyor. Karakterleri mo- use ile seçtikten sonra herbirine ait ikonlar ekranın üst kısmına yerleşi- yor. Bu ikonlarda, karakterin sahip ol- duğu objelerden iki tanesi ve FRP istatistikleri gösterilmekte. FRP is- tatistiklerine daha yakından bakmak için bunların üzerine klik yapabilir- siniz. Bundan sonra karakterin özel- Anahtarları kaçırmamaya dikkat edin. liklerini bu yeni açılan pencerede daha detaylı olarak incelemek müm- kün. FRP istatistikleri olan health, stamina, mana (sağlık, dayanıklılık, büyü yeteneği) bu pencerenin sol alt köşesinde yazı şeklinde verilirken bunun sağında taşıdığınız yük mik- tarı belirtiliyor. Bu pencerede gös- terilenler arasında ayrıca yiyecek ve su durumunuz, sırt çantasında ve elinizde taşıdıklarınız var. Sırt çan- tasına ağırlıkları taşıyabileceğiniz- den fazla olmamak şartıyla 17 obje koyabiliyorsunuz. Oyunda bulacağı- nız ayakkabı, yelek ve diğer giysileri çıplak karakterler giyebilirler. Bu ob- jelerden yenilebilir ve içilebilir olan- ları ağız ikonuna götürerek karakte- re yedirebilir veya içirebilir böylece yiyecek ve su çubuklarınızı uzatabi- lirsiniz. Her hangi bir objeyi göz iko- nuna götürecek olursanız onun hak- kında çeşitli bilgiler veriliyor. Karak- terler arasında eşya değiştokuşu ya- pak için her zaman özel karakter pencerelerine girmeniz gerekmiyor. Karakter ikonları sayesinde bu işle- mi kolayca yapmanız mümkün. Takımınızı kurarken dikkat etme- niz gereken önemli bir nokta da ta- kımı iyi dengelemek yani hem bilek kuvveti olduğu kadar büyü konula- rında yetenekli bireylerden oluştur- maktır. Büyü kullanımı, ana ekranın sağında bulunan pencereden yapı- liyor. Buradaki değişik şekiller, ken- di başlarına veya belli sıralarda yan- yana geldiklerinde büyü haline ge- liyorlar ve karakter tarafından düş- manın üzerine fırlatıldıklarına çok değişik sonuçlar verebiliyorlar. Oyunda her büyüyü kendiniz keşfet- mek zorandasınız. Büyü penceresinin altında karak- terin taşıdığı silahlar yeralıyor. Oyunda her karakterin çok değişik silahları olabiliyor. Dövüş esnasın- da silahı buradan seçerek direk ola- rak ekranda düşmanın üzerinde kul- lanabiliyorsunuz. Bu arada, silah penceresinin bulunduğu yerde çe- şitli dövüş yolları için seçenekler çı- Oyuna bu kapıyı açarak başlıyorsunuz.

Bu sayıdan diğer sayfalar: