1 Haziran 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 31

1 Haziran 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 31

canlandırdığımız vampirin evinin mahzeni. Biz diğer oda- ları dolaşarak evlin çeşitli bö- lümlerinde saklanmış olan kur- banlarımızı bulup, kanlarını iç- meliyiz. İlk bölümde evin sa- dece İki üç katına girebiliyo- ruz. Sadece İkİ kişinin kanını emdikten sonra başladığımız odaya dönerek İlk kademeyi bitiriyoruz. İlk kademenin so- nunda ekranda 'YOU SURVİ- VED MONDAY”' (Pazartesi ha- yatta kaldın) yazısı beliriyor ve ikinci kademe başlıyor, İkinci kademede yine tabut dolu aynı odada başlıyoruz. Fakat bu kez diğer odalara geçer- ken karşımıza daha önce gör- mediğimiz yeni odalar ve merdivenler çıkıyor. İkincl ma- demede ise dört kat var. Bu- rada tam altı kişinin kanını iç- meden diğer kademeye geç- menin İmkanı yok, İkinci kademede dikkat et- meniz gereken şeyler var. Di- ğer odalara geçerken yerden İğrenç görünüşlü eller çıkıyor, eğer üstünüze değerlerse enerjinizi azaltıyorlar. Bir de havada uçarak gezinen ha- yaletler var. Bunlardan da sa- kının yoksa daha neye uğra- dığınızı anlamadan kendinizi ölmüş olarak bulursunuz, Kanı- nı İçeceğiniz kişilere yaklaşır- ken de dikkatli olun. Kurban- larınız göründükleri kadar ça- Evin dekorları çok ilginç. Tabutlarla dolu bir oda., resiz değiller. Siz onlara yakla- şırken üzerinize haç, kutsal su, İncil, v.s. gibi şeyler atacaklar- dır. Bir şeyler üstünüze çarpar- sa enerjinizi azaltır. Ancak fi- re'e basıp Joystick'inizi çapraz yukarı (zıplar) veya aşağı (eği- lir) doğru iterseniz bunlardan kurtulabilirsiniz. Aynı şekilde hayaletlerden ve zomble el- lerden kurtulmanız mümkün. Ama unutmayın kademe iler- ledikçe eller, hayaletler ve kurbanlarınızın fırlattıkları şey- ler daha kısa sürede daha çok enerjinizi yok ediyor. Eğer İkinci kademeyi de tamamlar- sanız Salı gününü yaşayarak üçüncü kademeye geçecek- siniz. Bu kademede dört kat bulunuyor. Burayı tamamla- mak İçinse on kişinin kanını emmeniz gerek. Oyun bu şe- kilde kademeli olarak devam ediyor. Oyunun sonunda "GA- ME OVER' olduktan sonra İse kendinizi "*BLOODSUCKERS' (kan emirciler) listesinde bulu- yorsunuz. Oyun esnasında, enerjİnizi ve vaktinizin durumunu ekra- nın altındaki şeritten görebilir- siniz. Sol alt köşedeki dolunay resmi zamanınızı gösteriyor. Dolunay yavaş yavaş karar- dıkça zamanınız azalıyor, tü- müyle karardığında İse zama- nınız bitiyor ve enerjiniz büyük bir hızla tükeniyor. Sağ alt kö- şede skorunuzu görebilirsiniz. Skorunuzun solunda İse enerji durumunuzu gösteren bir yüz resmi var, Enerjiniz azaldıkça bu yüz resmi ağır ağır bir kuru kafaya dönüşür. Sırf kemikten ibaret bir kuru kafa kaldığınız- da İse enerjiniz biter ve'ğlürsü- nüz, Vakit ve enerli göstarge- sinin arasında yıldız şeklinde bir İşaret var. Bu oyun esnasın- da arasıra parlar. kurbanını- zın bulunduğu odaya girdiği- nizde, eğer kurbanınızın kanı çoksa bu İşaret parlar. Başka bir değişle bu İşaret kubanla- rınızın kan miktarını gösterir. Oyunun grafikleri kelimenin tam manasıyla mükemmel. 31